AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #1 Skrevet 27. april 2013 Litt vanskelig å forklare, men på min høyre storstå slipper neglen selve tåa hvis dere skjønner. Det har har blitt et større område som er hvitt, der neglen ikke sitter fast. Det er hvitt unormalt langt ned på den ene siden på denne tåa. What to do? Ser lite pent ut. Anonym poster: 279e36cb7610cab075ea9e37ae8444c0
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #2 Skrevet 27. april 2013 Slik er begge mine storetåtær. Er i mitt tilfelle på grunn av psoriasis, og ikke noe å gjøre med (jippi!) .... Er blitt anbefalt av legesenteret som konstaterte psoriasisen å klippe neglene helt ned, så det ikke fester seg smuss osv under neglen som igjen kan føre til infeksjoner/sopp o.l. Jeg vil anbefale deg å få konstatert årsaken til at neglen oppfører seg som den gjør. De som behandlet meg var Hudlegekontoret i Moss. De er veldig flinke, kan anbefale dem. Og forresten, kan jo legge til, at om du bryr deg mye om hvordan neglene ser ut i åpne sandaler og ikke vil klippe dem ned, så kan du få lagt på gelenegler i sommerhalvåret, som ser helt ut som ekte negler (om du finner en som er flink på det) Anonym poster: eb663e753c21960b0d06cf6335c58aab
Minya Skrevet 27. april 2013 #3 Skrevet 27. april 2013 Enten har du skadet neglesengen ved at du har fått ett eller annet stukket under neglen, eller slått neglen oppover om du skjønner, eller så har du neglesopp. Ta en tur til fastlegen din og be dem om å se på den.
Ironia Skrevet 27. april 2013 #4 Skrevet 27. april 2013 Enig i at dette kan være neglesopp. En venn av meg sjekket hos legen som avkreftet neglesopp. Han kjøpte middel mot neglesopp på apoteket og prøvde allikevel. Han ble helt kvitt problemet. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #5 Skrevet 28. april 2013 Eneste måte å bekrefte/avkrefte neglesopp er å ta en skrapeprøve av neglen. Det bør hudlege gjøre, fordi fastleger ikke bestandig har så mye peiling. Det er ikke mulig for det blotte øte å skille mellom psoriasis og neglesopp Anonym poster: eb663e753c21960b0d06cf6335c58aab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå