AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #1 Skrevet 27. april 2013 Har spist lavkarbo i ca 2 mnd, funker veldig bra for meg! Men har et par spm. Jeg var i selskap i går (feire forlovelsen til min kusine!!) jeg drakk da 2 glass tørr hvit vin og spiste noen ruter melkesjokolade (til jordbærene) - ca 50 g. Første gang jeg har skeia ut, så tar det ikke så tungt. Men: vil dette påvirke vekten lenge? Kommer jeg til å få mega søtcravings? Vet jeg ikke legger på meg av litt sjokolade, men håper ikke søtsuget kommer tilbake :-( Jeg teller aldri kalorier (har gått ned 6 kilo de siste 2 mnd, vil ned 4 til ca, men er ikke sååå nøye) men siden jeg skeia litt ut i går tenkte jeg at jeg skulle sjekke i myfitness pal hvor mye jeg faktisk spiste i går... Og det ble... 3200 kcal!! Er ikke det sykt mye? Men jeg går jo ned, så... Endte på ca 80 karber som er litt mye. Er det da dumt at jeg fikk i meg så mye fett? (200 g) Jeg spiste: Amerikanske pannekaker til frokost, av 2 egg, en boks tine kremost, litt kanel, ren vanilje, kardemomme, litt sukrin og fiberhusk. Ca 2 tskjeer fifty 50 bringebær sylterøy (kjøpt på iherb) (Spiser vanligvis ikke en så fasjonabel frokost, men hadde fri i går!) Et par never bacon snacks rundt lunsj-tider sammen med tekoppen! Til middag ble det ca 200 g indrefilet med ca 100-150 (veide de ikke) g asparges. Til saus stekte vi bacon, løk og sjampinjong som vi kokte opp i fløte. Forsynte meg godt, ble sikkert 1,5 dl fløte (innkokt en stund..), ca 40 g bacon. Etter vin og sjokolade ble vi servert hjemmelagde karbonader (jeg var med å lage de, er lavkarbovennlige!) med diverse tilbehør. Jeg tok masse grønnsaker og ca 1,5 dl bernaisesaus (også lavkarbo vennlig, uten sukker, laget fra bunn) Men: 3200 kalorier!!! Wow!! Da er det jo ikke logisk at jeg skal fortsette å gå så mye ned? Jeg spiser riktig nok ikke så mye saus og vin og sjokolade til vanlig... Ser dette helt håpløst ut? Er jeg på villspor? Er det for mye mat? Kvinne, 31 år, 168 cm, 64 kilo Anonym poster: 7882897566891bbcfd4848ff9c058f59
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #2 Skrevet 27. april 2013 Slapp av. Gå videre i livet og spis slik du har gjort de siste ukene. Dropp melkesjokoladen neste gang, ta heller med deg mørk sjokolade. Ikke stress med kaloriene, du går jo ned i vekt. Anonym poster: b95eb7c917c66b623a5ee28cbf480be8 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #3 Skrevet 27. april 2013 Jeg har også hatt slike utskeielser, det jeg merker er at det samles litt vann i kroppen, men dette er raskt borte igjen. Hvis jev vet jeg kommer til å skeie ut en dag, spiser jeg mindre fett den dagen. Ikke stress for mye med en utskeielse, de fleste gjør det en gang i iblant. Du kan evt være ekstra streng i et par dager. Anonym poster: 8fb0e6a2e434c322e17893e863fc912e
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #4 Skrevet 27. april 2013 Du kan få vann i kroppen, men det vil ikke synes på vekten etter 2-3 dager med lavkarbo igjen, det er hvert fall min erfaring. En utskeielse i ny og ne er ingen fare, og for mange helt nødvendig for å klare å holde dietten! Bare det ikke skjer flere ganger i uken, trenger du ikke å ha dårlig samvittighet! Anonym poster: 4e92324b3caf8788397855adbac614c5
Løvetanten Skrevet 27. april 2013 #5 Skrevet 27. april 2013 Det er èn gang, ikke resten av livet ditt... 1
Scherbatsky Skrevet 27. april 2013 #6 Skrevet 27. april 2013 Dag-til-dag er det som teller, en utskeielse en gang i blant... ingenting å si i lengden. Jeg spiser en makron hvis jeg skal kose meg, eller kjøper indisk take-away hvis jeg har lyst på noe ekstra godt (uten ris, men med en papadum eller to). Jeg merker ikke forskjell, og går tilbake til det normale uten problemer. Det skal jo være en livsstil, og man skal leve med det. Det du spiser til vanlig er det som har noe å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå