AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #1 Skrevet 27. april 2013 Jeg har en liten pomeranian på 3 mnd. Hun er det skjønneste vesnet i verden, og kan allerede både sitt, legg seg ned og gå fint i bånd. Men vi sliter med do-treningen. Vi prøver ute med henne minst en gang i timen, etter mat og drikke og etter lek. Også når hun akkurat har våknet og før hun legger seg. Vi prøver å gå ute til hun har gått på do, men vi vil ikke gå for lenge ute heller da hun er så liten og vil inn etter en liten stund. Det sies at pommer er litt vanskeligere å få renslige enn andre, etter å vaske gulvet daglig vil vi bare se bitte litt fremgang. Hva er deres beste triks for å få hunden renslig? Finnes det kanskje noen lure metoder vi ikke har prøvd? Setter pris på alle svar! Anonym poster: 2c92a1ab225833fcb26346746ba6eda7
Snakkis Skrevet 8. mai 2013 #2 Skrevet 8. mai 2013 Jeg har en liten pomeranian på 3 mnd. Hun er det skjønneste vesnet i verden, og kan allerede både sitt, legg seg ned og gå fint i bånd. Men vi sliter med do-treningen. Vi prøver ute med henne minst en gang i timen, etter mat og drikke og etter lek. Også når hun akkurat har våknet og før hun legger seg. Vi prøver å gå ute til hun har gått på do, men vi vil ikke gå for lenge ute heller da hun er så liten og vil inn etter en liten stund. Det sies at pommer er litt vanskeligere å få renslige enn andre, etter å vaske gulvet daglig vil vi bare se bitte litt fremgang. Hva er deres beste triks for å få hunden renslig? Finnes det kanskje noen lure metoder vi ikke har prøvd? Setter pris på alle svar! Anonym poster: 2c92a1ab225833fcb26346746ba6eda7 Jeg har en papillon med samme problem. Hjelp noen???
Gjest Spiderpig Skrevet 8. mai 2013 #3 Skrevet 8. mai 2013 Beste trikset er tålmodighet Ta valpen ut etter den har spist, drukket, sovet eller lekt, samt hvis det er lenge siden sist. Vær heller føre var, og tisser valpen inne så ta den ut med en gang. Du må følge med konstant etter hvert lille tegn til at den må tisse.. Aldri kjeft på valpen når den tisser inne, og ros den godt når den tisser ute. Forøvrig så er det får valper som er husreine ved tre mnd alder.
Enilorac Skrevet 8. mai 2013 #4 Skrevet 8. mai 2013 Jeg sier "tisse ute" hver gang hun tisser ute, dette har jeg gjort siden valpen kom i hus for 2 måneder siden. Hun er 4 måneder nå og tisser på kommando ute, woho. Også roser jeg masse, ta med deg godbiter ut kanskje? jeg glemmer alltid det men kanskje det funker bra.
LexSuperior Skrevet 9. mai 2013 #5 Skrevet 9. mai 2013 Jeg sa det helt ubevisst, men hvis jeg sier "skal vi gå ut å tisse" så får hun fart på seg:p Jeg kan også si tisse og så går hun og gjør businessen sin. Et annet tips forresten er å finne et middel å vaske med som fjerner gammel tisselukt og annen lukt. Hunden min kunne lenge finne på å tisse steder som luktet funky. Så det kan også være greit å følge med på det. Se når de stikker nesen i bakken og lukter. Da kan det gjerne være tissing på gang!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #7 Skrevet 14. mai 2013 Det er dessverre så "kjedelig" som det skrives her. Ingen snarveier. Tålmodighet, tålmodighet og tålmodighet. Og like viktig er å være konsekvent, konsekvent, konsekvent. Dvs. ut HVER gang hunden tisser. Selv om det er midt i den deilige middagsluren og det er stiv kuling og -10 ute...... Det du likevel kan tenke på er at det som skal være det mest effektive er å ta den på fersken og løfte den opp i det den skal tisse, gjerne etter at den så vidt har startet å presse ut noen dråper. Hvis man da bærer ut valpen og sier "tiss" og roser den når den har gjort seg ferdig ute, kan den sette denne handlingen i direkte sammenheng med at man ikke tisser inne. Jeg vet om flere som faktisk har brukt dette bevisst og "jaktet" på valpen de første ukene og ventet til den har gått ned i "hockey" og løftet den opp og bært den ut. Det eneste som er sikkert er at det er svært stor forskjell på valper, selv innenfor samme rase. Noen valper er tørre allerede når man henter dem hos oppretter (Mye takket være at oppdretter har drevet dotrening), mens andre fortsatt driter og pisser inne etter 5-6 måneder uten å gi et eneste tegn til å ville ut..... Har hørt at mange har sagt et av de stolteste valpeøyeblikkene hos dem var da valpen for første gang gikk til døra og varslet om at den ville ut og gå på do. Anonym poster: abcb5b441175dc29d45af5bcef87a184
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 17. mai 2013 #8 Skrevet 17. mai 2013 Du burde ha noen aviser liggende på gulvet til enhver tid. Om hunden begynner å tisse inne løfter du henne opp på en avis og lar henne tisse ferdig der. Da lærer hun seg hvertfall at gulv er ikke-tisse-sone. Og som andre sier tar du henne med ut rett etter lek/mat/soving, og roser henne med fine ord og en godbit når hun tisser ute av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #9 Skrevet 17. mai 2013 Jeg har en liten pomeranian på 3 mnd. Hun er det skjønneste vesnet i verden, og kan allerede både sitt, legg seg ned og gå fint i bånd. Men vi sliter med do-treningen. Vi prøver ute med henne minst en gang i timen, etter mat og drikke og etter lek. Også når hun akkurat har våknet og før hun legger seg. Vi prøver å gå ute til hun har gått på do, men vi vil ikke gå for lenge ute heller da hun er så liten og vil inn etter en liten stund. Det sies at pommer er litt vanskeligere å få renslige enn andre, etter å vaske gulvet daglig vil vi bare se bitte litt fremgang. Hva er deres beste triks for å få hunden renslig? Finnes det kanskje noen lure metoder vi ikke har prøvd? Setter pris på alle svar! Anonym poster: 2c92a1ab225833fcb26346746ba6eda7 Syns du har fått mange gode råd her inne Veldig viktig at du tar med valpen ut selv om den allerede har satt i gang med å gjøre sitt fornøden inne. Ser også her at du er flink til å ta med valpen ut etter at den har spist, lekt og sovet. En liten valp tisser oftere enn en fullvoksen hund, og det er veldig viktig at en ser til valpen nokså ofte, vær oppmerksom og tålmodig. Dekk også til tepper og annet som du er redd for med avispapir Selv har jeg tre pomeranier, men de er da ikke vanskeligere å få stuerene enn andre raser? Når de er 3 mnd er de bare små babyer, så en kan ikke forvente all verden av dem Syns du gjør mye riktig her, og jeg pleide alltid å si til mine små: "gå på do" da vi var ute, og ga masse ros da de gjorde fra seg. Utrolig hvor glade de ble da, og resultatet ble derfor deretter. Masse lykke til med den lille, nyt valpetiden Anonym poster: 17f1f3d94862d081078ceb0daeb706ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå