Gå til innhold

Tar det lang tid å bygge opp setemuskelen(rumpa)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lest at det er lettere å trene seg til sprettrumpe enn å få markerte magemuskler som jente. Personlig har jeg litt markerte magemuskler allerede, og magen er helt flat. Har sprettrumpe til en viss grad, men har gått ned noen kg i det siste, og rumpa har rett og slett blitt flatere enn før. Jeg kan kjenne rumpemuskelen skikkelig når jeg strammer, og har ikke veldig mye fett utenpå. Derfor lurer jeg på hvor lang tid det tar å bygge opp setemuskelen, og faktisk se og føle forskjell? At den er strammere/mer volum og rund form. :) Ikke snakk om mye, men litt.

På forhånd takk!

Anonym poster: 09569e426f8c1926d62f91da73cecb4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne se og føle forskjell etter to måneder, da hadde jeg ikke "sett etter" forandring, og rumpa kom nesten som et lite sjokk. Så man kan sikkert se forskjell tidligere enn to måneder også.

Da var den ikke blitt mye større, men langt mer fyldig ut på sidene og under mot lårene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne se og føle forskjell etter to måneder, da hadde jeg ikke "sett etter" forandring, og rumpa kom nesten som et lite sjokk. Så man kan sikkert se forskjell tidligere enn to måneder også.

Da var den ikke blitt mye større, men langt mer fyldig ut på sidene og under mot lårene :)

Etter to måneder med hva? Styrketrening? Løping?

Anonym poster: c7e3ec26babce4d690e057b26a7f8c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir jo hovedsaklig styrketrening. Skal mye til å bygge muskler med løping(med mindre du løper i veldig bratte bakker).. -TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hard Styrketrening. Jeg løper mye og det har aldri gitt meg noe rumpe, ikke før jeg begynte med tung styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvor tungt er tung styrketrening? Tenker ikke på kontrete tall her, men mer utmattelsesnivå.. Er det sånn at dere sliter med å gjennomføre de siste repetisjonene på hver sett og må ha lange pauser, kunne dere fremdeles tatt en tre, fire repetisjoner til når siste sett er ferdig, eller hvor sliten må man bli liksom, for at det skal fungere? Merker selv at jeg trenger fryktelig lange pauser, og mister dermed noe av driven/energien underveis, når jeg løfter så tungt at hvert sett blir på grensen til failure.

Anonym poster: b9cb963c9c56ed63590fa6a2d4795dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løfter slik at de siste tre repitisjonene er et helvette, også bruker jeg lang tid i mellom hvert sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg løper i bratte motbakker, og da mener jeg bratt. Det har gitt meg litt av ei sprettrumpe :)

Anonym poster: df9a011012fdafd13fdf5ffcff17c443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo hovedsaklig styrketrening. Skal mye til å bygge muskler med løping(med mindre du løper i veldig bratte bakker).. -TS

Jeg har fått stram rumpe av KUN løping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...