Gå til innhold

Tips til hvilken blender jeg kan kjøpe? + blenderspørsmål

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fjor kjøpte jeg denne blenderen: http://www.obhnordica.no/blendere-339.aspx?ProductID=2464

1. Den var billig, 2. den var liten og tok ikke stor plass på kjøkkenet. I løpet av året i fjor og i starten av dette året, har tre blendere blitt ødelagt. Kjøpte de hos Elkjøp, og fikk ny hver gang. Jeg har vært VELDIG forsiktig med den, men plutselig har de bare stoppet å gå. Altså TRE ganger. Nå får jeg ikke ny lengre, tror jeg, hvilket jeg kan forstå, det kan jo virke som om det er min feil. Formålet med blenderen har vært å lage smoothie, da ofte med fryste bær og frukt. Blir det rett og slett for tungt for den? Ser jo at den har mindre watt enn de dyrere modellene, betyr det kanskje at den ikke tåler like "hardt arbeid"? Det har begynt å lukte brent mens jeg har kjørt den, og deretter har den stoppet og vært umulig å starte igjen. Altså helt død. Har ikke brukt den mange gangene hver gang heller, fordi jeg har vært redd for at den skal ødelegges igjen. Bør jeg sende en e-post til OBH Nordica om dette? Rart hvis det bare er jeg som har hatt dette problemet.. Står jo at blenderen bl.a. er til smoothie og knusing av is.

SÅ, da trenger jeg en blender som faktisk tåler å lage smoothie med fryst innhold.. :fnise: Skjønner jo at det kan bli hardt for en så liten blender, fryst frukt/bær er jo veldig hardt og kaldt, men jeg har jo aldri fylt den helt opp, og jeg mener at den bør tåle såpass. Kunne også ha tenkt meg å lage juice, men da trenger man kanskje egen "juicer"? Eller kan man kanskje bare sile etter å ha hatt frukt/bær i blenderen? Denne gangen bryr jeg meg ikke om pris, kvaliteten må være GOD, og bare fint om den ser litt ekstra stilig ut!

På forhånd takk! :-)

Anonym poster: 1b8e652d5632d24f27a38236a33d75a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Kitchen Aid, blender og kjøkkenmaskin, og er kjempefornøyd. Blenderen trenger mer væske for å funke, så hvis jeg vil ha tjukkere konsistens (litt mer som is) velger jeg kjøkkenmaskina. De er dyre, men jeg bruker dem minimum 1 gang om dagen, så da trenger jeg kvalitet. Har slitt ut mange maskiner i mitt liv.

Hvis du ikke trenger stor bolle, eller vil ha det billig, er denne overraskende god:

http://www.clasohlson.com/no/Bosch-MCM2054-kj%C3%B8kkenmaskin/34-8829

Den tar frosne jordbær uten protester, jeg hadde den i 3 år før den ble for liten for meg når jeg fikk meg samboer. :) Nå har mamma den samme, og hun er kjempefornøyd. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en fra Philips til rett under tusenlappen. Den takler frosne bær.

Anonym poster: 686c13bda861dae783af2c77d9a07147

Skrevet (endret)

jeg har hatt en bosh på 600 watt som jeg elsket gikk i stykker dessverre måtte ha ny

kjøpte en Kenwood kmix 51 800w som har vært testvinner og den funker fint for meg

ca pris 1500 kr pluss minus

mitt beste råd til deg er at den minst må ha 500w for å kunne knuse is skikkelig uansett hvilket merke du velger. jeg har prøvd en invite fra Jernia og den var heller klein selv om de som stod i butikken prøvde å prakke på meg en fordi Jernias egne merker var så gode.

Endret av Safir
AnonymBruker
Skrevet

Vitamix, om du har råd..

Ellers har jeg hørt at disse skal være bra:

http://www.rawshop.no/index.php?page=Helsidepromo&id=37

Holder på å lete etter blender selv, tror jeg ender på en fra rawshop av de som er på salg..

Anonym poster: fc80c37ce60c1d64dc400175d883ad9b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme blender som deg, ts, og min ble også ødelagt. Jeg tok kontakt med obh, og de sendte meg ny med en gang. Men om den nye er like dårlig, så er jo ikke det noe særlig vits. Men du er i hvertfall ikke den eneste som har hatt problemer med den.

Anonym poster: 65f883e2476cf1fbaf2259d852380931

Gjest Sanne__
Skrevet

Sier som en annen her, kjøp Kitchen aid. Den bråker litt og er dyr i innkjøp men solid og enkel å rengjøre..

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring med blendere i ulike prisklasser er at man må bruke litt væske sammen med det som er frossent for ikke å ødelegge motoren.

Anonym poster: 3acc85606c8850407519f188d85984a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...