Susa Skrevet 27. april 2013 #1 Skrevet 27. april 2013 Vi skal ha et bilsete i pappaens bil, altså bil nr 2. Tenker på å kjøpe et som kan vare ut seteperioden, slik at vi slipper å bytte ut. Har dere noen forslag? Svoger har Recaro Young sport i bilen sin, er det et greit sete?
Merlion Skrevet 27. april 2013 #2 Skrevet 27. april 2013 Med mindre barnet er over 4 år så er ikke Recaro Young Sport å anbefale, det er kun framovervendt. Om du skal ha et sete som også kan brukes som beltestol, ville jeg gått for Britax Multitech. Det kan brukes bakovervendt, så snur du det og bruker det som beltestol, når barnet er gammelt nok(minst 4 år). Det kan også brukes framovervendt med de integrerte selene, selv om det ikke er å anbefale.
Gjest Marmot Skrevet 27. april 2013 #3 Skrevet 27. april 2013 Dere må ta med bilen og teste seter. Ulike seter passer helt forskjellige i ulike biler. Jeg anbefaler Brio Zento fordi det er så utrolig lett å montere. Dere kan ha forankringsseler fast i bilen, og bare ta ut og inn setet, det monteres på sekunder når selene er fast i bilen. Det er godkjent for 0-25 kg bakovervendt, og fra 9-36 kg fremovervendt (først med fempunktssele, deretter som beltestol), men jeg ville aldri brukt det som beltestol, der bør dere kjøpe et sete som er ren beltestol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå