sofie777 Skrevet 27. april 2013 #21 Skrevet 27. april 2013 Bare hyggelig, glemte å skrive at i begge bryllupene kom det ganske nøyaktig 100 gaver (100 gavelinjer, mer å pakke opp...), så du kan tenke tid ut fra det (om mulig).
BrudenMarthe Skrevet 28. april 2013 #22 Skrevet 28. april 2013 Jeg tror faktisk at jeg skal spørre tanten min og moren min. De samarbeider så bra sammen! Og vi skal la gjestene se gavene
bambis Skrevet 28. april 2013 #23 Skrevet 28. april 2013 - dere som ikke skal ha gavebord, skal dere ta i mot alle gavene omtrent som i et bursdagsselskap da .. ? Og hvor skal dere gjøre av dem .. ? Si tusen takk og legge dem i søppelsekker til dere kommer hjem .. ? Eller åpne dem etterhvert for så å pakke det ned .. ? Jeg bare lurer rent praktisk altså Jeg tror fortsatt det kan være greit med et gavebord, bare at pakkene får stå der med papiret på. Så kan nysgjerrige gjester kose seg med å lese kortene Jeg leker litt med tanken på å åpne gaver dagen etterpå, i forbindelse med en "brunch" eller noe. Da får fortsatt de av gjestene som vil komme på brunch lov til å se på gaver om de vil det, men så kan vi samtidig ta oss litt bedre tid til å bli glad for hver gave. 2
sofie777 Skrevet 28. april 2013 #24 Skrevet 28. april 2013 Jeg tror fortsatt det kan være greit med et gavebord, bare at pakkene får stå der med papiret på. Så kan nysgjerrige gjester kose seg med å lese kortene Bare husk på at det KAN være noen tanter som da tar på seg jobben selv, fordi de vil se gavene eller fordi de vil se SIN gave utstilt. Da blir det bare rot og du vet ikke hvem som har gitt hva. Det er bedre å være føre var. 7
bambis Skrevet 28. april 2013 #25 Skrevet 28. april 2013 Bare husk på at det KAN være noen tanter som da tar på seg jobben selv, fordi de vil se gavene eller fordi de vil se SIN gave utstilt. Da blir det bare rot og du vet ikke hvem som har gitt hva. Det er bedre å være føre var. De tantene har jeg ikke tenkt å invitere 1
CathFoto Skrevet 28. april 2013 #26 Skrevet 28. april 2013 Bare husk på at det KAN være noen tanter som da tar på seg jobben selv, fordi de vil se gavene eller fordi de vil se SIN gave utstilt. Da blir det bare rot og du vet ikke hvem som har gitt hva. Det er bedre å være føre var. Godt poeng
Knurr Skrevet 29. april 2013 #27 Skrevet 29. april 2013 Vi ønsker oss kun penger, men forventer ikke egentlig å få noe. Jeg har ikke så lyst til å stå og utstille hvor mye folk har gitt, så vi har et fint bord med brudebuketten og en kuffert på. I kufferten skal det være et skilt om at man kan putte kortet sitt der. Etter brudevalsen har vi tenkt å åpne kufferten og lese kort (og smugle pengene over i pappas lomme). Programmet er tett nok fram til etter middagen, og her vi bor er det ikke vanlig å sende i forveien - så det blir ikke noe tid til å kikke så mye på gavebordet før utpå natta allikevel. Sikkert noen som ikke har skjønt pengegreia heller, så litt blir det kanskje som skal pakkes opp. Lillesøster har meldt seg frivillig til å registrere og utstille hvis det skulle være.
Arkivskap Skrevet 29. april 2013 #28 Skrevet 29. april 2013 Jeg ble også litt nysgjerrig på hvordan dere gjør det med gavene dere som ikke skal ha gavebord. Vi har gitt beskjed om at vi ikke ønsker gaver, men det ser ut som at folk ikke er helt enig i dette. Jeg vil ikke ha gavebord, så vi må "gjemme bort" gavene. Kanskje vi bør ha et bord i naborommet til der vi har middagen som folk bare kan sette fra seg gaver også åpner vi dem senere. Vil bli ubehagelig for de som faktisk hører på oss og ikke kommer med gaver hvis vi begynner å stille ut de gavene vi får. Dette ble vanskeligere enn jeg hadde tenkt på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #29 Skrevet 30. april 2013 Vi skal selv pakke opp mens gjestene nyter velkomstdrink og vi venter på cateringen. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke tenkte på dette før nå. Vi haster vel gjennom det, tenker jeg. Er du sikker på at du vil disponere tiden slik? Det er tidkrevende å pakke pent opp, plassere gaven med kortet samt skrive opp hvem som har gitt hva. Personlig ville jeg heller ha snakket med gjestene mine, det er vanskelig nok som det er å få viet nok tid til alle. Er nok derfor det er vanlig at noen andre enn brudeparet pakker opp. Anonym poster: 21ada2755a32c51f7557e98637938e06 6
pusla Skrevet 1. mai 2013 #30 Skrevet 1. mai 2013 Vi tenker liksom at det ikke blir så mye siden vi gjør det uformelt og ønsker oss penger. Men vi bør vel ha en plan på lur, så spør vel ei venninne om å pakke opp hvis det kommer noe.
Moderfavn Skrevet 1. mai 2013 #31 Skrevet 1. mai 2013 Er du sikker på at du vil disponere tiden slik? Det er tidkrevende å pakke pent opp, plassere gaven med kortet samt skrive opp hvem som har gitt hva. Personlig ville jeg heller ha snakket med gjestene mine, det er vanskelig nok som det er å få viet nok tid til alle. Er nok derfor det er vanlig at noen andre enn brudeparet pakker opp. Anonym poster: 21ada2755a32c51f7557e98637938e06 Det skal gå fint. Det blir maksimalt ti gaver, og vi har hovedsaklig ønsket oss gavekort. Med litt forloverhjelp er det gjort på få minutter.
Glitnir Skrevet 2. mai 2013 #32 Skrevet 2. mai 2013 Jeg tror fortsatt det kan være greit med et gavebord, bare at pakkene får stå der med papiret på. Så kan nysgjerrige gjester kose seg med å lese kortene Jeg leker litt med tanken på å åpne gaver dagen etterpå, i forbindelse med en "brunch" eller noe. Da får fortsatt de av gjestene som vil komme på brunch lov til å se på gaver om de vil det, men så kan vi samtidig ta oss litt bedre tid til å bli glad for hver gave. Vær litt forsiktig med å la alt stå fremme til fri lesning, inkl kort. Selv om man ikke vil tro noe vondt om sine gjester så vet man ikke alt om alle, og kontanter i et kort som ligger fremme hele dagen kan bli en for stor fristelse for noen.
CathFoto Skrevet 2. mai 2013 #33 Skrevet 2. mai 2013 Vær litt forsiktig med å la alt stå fremme til fri lesning, inkl kort. Selv om man ikke vil tro noe vondt om sine gjester så vet man ikke alt om alle, og kontanter i et kort som ligger fremme hele dagen kan bli en for stor fristelse for noen. Kortene kan vel stå fremme selv om man tar ut pengene?
Anglofil Skrevet 2. mai 2013 #34 Skrevet 2. mai 2013 Ja, jeg ser ikke et problem i det. Vi la pengene i egen konvolutt som en fikk ansvar for, men kortene fikk stå. Mvh Yvonne 1
Glitnir Skrevet 2. mai 2013 #35 Skrevet 2. mai 2013 Kortene kan vel stå fremme selv om man tar ut pengene? Selvsagt, men da må jo faktisk noen gjøre jobben med å pakke opp kortene først. Jeg forstod at poenget var at brudeparet ville gjøre hele oppakkingsjobben selv dagen etter.
CathFoto Skrevet 2. mai 2013 #36 Skrevet 2. mai 2013 Selvsagt, men da må jo faktisk noen gjøre jobben med å pakke opp kortene først. Jeg forstod at poenget var at brudeparet ville gjøre hele oppakkingsjobben selv dagen etter. Åja, sånn ja. Da er jeg 100% enig med deg. Hvem bør man egentlig spørre om gaveutpakking? Familie eller venner?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå