Vilje Skrevet 1. april 2004 #1 Del Skrevet 1. april 2004 mine stuevinduer får direkte sollys, og jeg har ikke gardiner. vinduet er todelt, det ene 160 bredt og det andre bare 60 cm, 2 meter lange. lurer så veldig på hvordan jeg skal skjerme for sola. persienner kanskje? men de fås ikke 2 meter lange.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 1. april 2004 #2 Del Skrevet 1. april 2004 Hvis du bestiller persienner direkte fra produsent, får du de akkurat slik du vil ha de. De er i tillegg mye enklere å montere enn disse billige ferdiglagede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2004 #3 Del Skrevet 2. april 2004 Vi har kjøpt plisségardiner til stuevinduene våre nå. De har samme mekanismen som persienner, men kan riktignok ikke "vippes" slik at man får litt utsyn. De finnes i mange ulike farger og jeg vil tro du kan få dem ekstra lange også. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Skrevet 2. april 2004 #4 Del Skrevet 2. april 2004 Utvendig persienner, holder sola ute og gjør det kjølig inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 2. april 2004 #5 Del Skrevet 2. april 2004 Utvendige persienner fra Norsol. Sinnsykt dyrt men som Betty skriver så reduserer de varmen inne og skjermer meget meget godt. Har aldri angret en dag på det kjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 2. april 2004 #6 Del Skrevet 2. april 2004 I følge min gamle sjef(jada, han engasjerer seg i mye rart!!) er det helt påkrevd med to typer solskjerming... Og det værste er at det er merkbar forskjell om man benytter "hans" metode....det varierer 3-5 grader hele sommeren på om man bruker innvendig eller utvendig persienne og det er stooor forskjell på og jobbe i 22 og 27 grader på kontoret!!...på vinteren er det ikke sååå stor forskjell, men det merkes da også... På sommeren når det er en hensikt og stenge temperaturen så vel som lyset ute skal man bruke utvendig skjerming (markiser eller utvendig persienne) - da blir ikke vinduene oppvarmet og man "stenger varemen ute"... På vinteren når man trenger den oppvarmingen sola gir bør man bruke innvendig solskjerming og få motsatt effekt på vinduene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@shygirl@ Skrevet 3. april 2004 #7 Del Skrevet 3. april 2004 Vi har aluminiumspersienner i stuen.. De skjermer godt og vi er kjempefornøyde med dem.. Hørtes kjempelurt ut, det som alf@ sier.. Bestill direkte fra produsenten, så får du dem nok slik du trenger dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 3. april 2004 #8 Del Skrevet 3. april 2004 En annen ting som kommer mer og mer nå, er foressten lamellgardiner. Men de er steindyre hvis du skal kjøpe de ferdig... Dessuten bør de helst passe inn med den stilen du har fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå