Gå til innhold

Forbinder du Vågå med noe som helst annet enn Vågå-saken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør ikke jeg. Vågå er jo kommunen som gjenvalgte Rune Øygard til ordfører ETTER at han var siktet av påtalemyndigheten i Vågå-saken og det var offentlig kjent at norske myndigheter var i ferd med å stille ham for retten for seksuelle overgrep mot en 13 år gammel jente.

Mer ekkel kommune skal du lete lenge etter. Vågå går Amstetten (Fritzl-sake) en høy gang.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg forbinder det rent bortsett fra med Øygard også med Rskre.

Anonym poster: a2fd60655cea56cf769918131a114cd2

• Liker 12
Skrevet

Det gjør ikke jeg. Vågå er jo kommunen som gjenvalgte Rune Øygard til ordfører ETTER at han var siktet av påtalemyndigheten i Vågå-saken og det var offentlig kjent at norske myndigheter var i ferd med å stille ham for retten for seksuelle overgrep mot en 13 år gammel jente.

Mer ekkel kommune skal du lete lenge etter. Vågå går Amstetten (Fritzl-sake) en høy gang.

Amstetten valgte i det minste ikke Fritzl til ordfører. Men hadde Fritzl bodd i Vågå, hadde de nok valgt ham til ordfører så fort som råd etter at han ble avslørt.

Skrevet

:rasende: :rasende:

Lågmål, du gjeng til åtak på den kjære kommunen vår ogso.

Kva med Knut Hamsun og Edvard Munch?

http://munchivaga.blogspot.se/

:rasende:

• Liker 1
Skrevet

:rasende: :rasende:

Lågmål, du gjeng til åtak på den kjære kommunen vår ogso.

Kva med Knut Hamsun og Edvard Munch?

http://munchivaga.blogspot.se/

:rasende:

Og Knut Hamsun var fra Lom. Edvard Munch kan jeg ikke fordra.

Skrevet

Nei, Knut Hamsun er fra Vågå, ikkje Lom.

• Liker 1
Skrevet

Statua vil bli reist på Skultbakken i Vågå, på staden der foreldra til Knut Hamsun budde da han vart fødd. Skultbakken har vore i farsslekta til Knut Hamsun sidan oldefaren Ole Pedersen Skultbakken dyrka opp garden ca 1790. Garden ligg like ved den nasjonale turistvegen over Valdresflya, høgt oppe i lia med vakkert utsyn over Vågåvatnet.

Skrevet

Ja, jeg har vært på hyttetur i Vågå og gått på ski! Fin natur har de i det minste, det skal de ha. Også har de ganske morsom dialekt.

(PS: Rune Øygard er opprinnelig fra Skjåk - det er vagværer veldig raske til å påpeke dersom du spør dem om Vågå-saken...)

• Liker 4
Skrevet

Grusom dialekt.

Brune hus som ser ut som hytter

....det er vel egentlig alt

• Liker 4
Gjest Londra
Skrevet (endret)

Det ER ikke Norges beste skole.

Skolesognet til Vågå kommune ligger langt under resten av landets resultater.

Det samme med økonomien. Vågå skylder mye per penger en gjennomsnittet i landet.

Skjekk tallene dine.

Endret av Londra
Gjest ikkebruker
Skrevet

Når jeg hører Vågå tenker jeg brune trehus med gress på taket, seter, Arne Brimi, Lom, natur, kyr, stavkirke, fjell og koselig dialekt.

Gjest Londra
Skrevet

Jeg hadde såvidt bitt meg merke i Vågå før saken kom opp. Da så jeg for meg trehus, allværsjakker og at det ligger ikke så langt unna Jotunheimen som jeg har vært mange ganger.

Tidligere har jeg synes dialekten var morsom (jeg kjenner folk derifra), men nå klarer jeg ikke lenger å se sjarmen.

Rune Øygard har gjort Vågå kjent for alle nordmenn, ingen tvil om det!

Skrevet

Jeg hadde såvidt bitt meg merke i Vågå før saken kom opp. Da så jeg for meg trehus, allværsjakker og at det ligger ikke så langt unna Jotunheimen som jeg har vært mange ganger.

Tidligere har jeg synes dialekten var morsom (jeg kjenner folk derifra), men nå klarer jeg ikke lenger å se sjarmen.

Rune Øygard har gjort Vågå kjent for alle nordmenn, ingen tvil om det!

Og Anders Behring Breivik har gjort vestkantdialekten kjend ogso .....

Gjest Londra
Skrevet

Tøys, professor i nordisk litteratur Francis Bull sa at vågådialekten var venast i landet:

http://www.nrk.no/ny...pland/1.6297692

Ingen kan bestemme hvilken dialekt som er den vakreste. Jeg tar meg ikke tid til å lese linken din.

Jeg synes ikke det er en spesielt pen dialekt, men en morsom litt komisk dialekt. Det er merkbart at folk i områdene rundt der er utrolig stolte av dialekten sin, det virker litt komisk for meg at det blir lagt slik vekt på.

Men nå sporer tråden av. Best å la andre slippe til og heller svare på det det opprinnelig ble spurt om.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, Knut Hamsun er fra Vågå, ikkje Lom.

En plass med mye ondskap altså.

Skrevet

En plass med mye ondskap altså.

Korleis det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...