Gå til innhold

Tas kcal i linfrø opp i kroppen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller går mesteparten rett gjennom uten å ta opp næringsstoffene?

Anonym poster: c5620e3e9174efa1208e7b8038141432

Videoannonse
Annonse
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Kroppen klarer ikke å bryte ned hele linfrø så det er minimalt med kalorier en tar opp ved å spise hele linfrø ja.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kroppen klarer ikke å bryte ned hele linfrø så det er minimalt med kalorier en tar opp ved å spise hele linfrø ja.

Vet du om det finnes noe dokumentasjon på det noe sted? Har lett og lett, og har ikke funnet noe annet enn synsing om det :)

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Vet du om det finnes noe dokumentasjon på det noe sted? Har lett og lett, og har ikke funnet noe annet enn synsing om det :)

Vel, det brukes som hjelp til å få igang fordøyelsen og om du ser i doskåla så vil det være hele frø der. Det er kun ting som fordøyes som kan bli tatt opp i kroppen. Siden magen ikke klare å bryte ned frøene så vil den heller ikke ta opp næring fra dem :)

AnonymBruker
Skrevet

Vel, det brukes som hjelp til å få igang fordøyelsen og om du ser i doskåla så vil det være hele frø der. Det er kun ting som fordøyes som kan bli tatt opp i kroppen. Siden magen ikke klare å bryte ned frøene så vil den heller ikke ta opp næring fra dem :)

Vet det, men de sveller jo opp og blir geleaktig, og da kan det jo være at det er mulig å absorbere en del av næringen likevel?!

Unnskyld at jeg er vanskelig, men jeg har lurt på dette veldig lenge uten å finne ut av det :)

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Vet det, men de sveller jo opp og blir geleaktig, og da kan det jo være at det er mulig å absorbere en del av næringen likevel?!

Unnskyld at jeg er vanskelig, men jeg har lurt på dette veldig lenge uten å finne ut av det :)

Så lenge linfrøene ikke males så klarer ikke kroppen å ta opp næringen i frøene. At de kommer ut svellet er fordi de eser ut pga. vann og syre, men det blir ikke tatt opp i systemet. Maler du dem så vil kroppen klare det, men ikke med hele frø. De går ut som de kom inn :)

AnonymBruker
Skrevet

Du får kjøpt knuste linfrø dersom du vil utnytte næringsinholdet i dem. Vil forøvrig heller anbefale psylliumfrø, de får du også både hele og knuste(med ditto virkning som hele og knuste linfrø)

Anonym poster: d90d7e808dc89df8d13daeb742b9da72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...