rosahelikopter Skrevet 26. april 2013 #1 Skrevet 26. april 2013 Jeg lurer litt på noe. Fikk plutselig et brev fra et inkasso selskap, og tenkte no shitt. Det var visst en regning som ikke var betalt i følge de jeg skulle betalt til og hadde nå gått til inkasso. Ringt og snakket med dem, og sendte inn papirer med avtalegiroen for hver måned for å få en oversikt. Fikk mail tilbake om at selskapet jeg skulle betalt til hadde klusset med registreringer og at det var dems feil, saken var nå avsluttet. Vil dette inkasso kravet stå på meg ut livet mtp lån osv? Dette var jo et selskaps sin feil, jeg hadde betalt hver måned med avtalegiro og til og med en halv måned før betalingen skulle finne sted.
Glitnir Skrevet 26. april 2013 #2 Skrevet 26. april 2013 Slapp av, ingenting er registrert. Det eneste du fikk var vel et inkassovarsel og ikke faktisk inkasso. Uansett slettes alt slikt straks krav er betalt. Du får låne alt du orker så lenge du ellers oppfyller kravene
rosahelikopter Skrevet 26. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2013 Nei, det var inkasso krav fra et inkasso selskap. ( Creno ) Venter på mail fra saksbehandleren min, slik at jeg får det svart hvitt - siden kravet skal betales til tirsdag. Takk for svar
Glitnir Skrevet 26. april 2013 #4 Skrevet 26. april 2013 Nei, det var inkasso krav fra et inkasso selskap. ( Creno ) Venter på mail fra saksbehandleren min, slik at jeg får det svart hvitt - siden kravet skal betales til tirsdag. Takk for svar Spiller ingen rolle - så lenge alt er betalt og i orden blir ingenting stående registrert
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #5 Skrevet 27. april 2013 Jeg fått en to-tre inkassovarsler som er sendt feilaktig pga kluss og det er ikke noe problem videre nei Dog et spørsmål, hvis man har fått inkasso med rette, hva er egentlig konsekvensene? Min snart samboer har en inkassoregning han betaler ned på nå, hvor lenge kommer dette til å forfølge ham videre? Økonomien er i orden nå. Nå skal vi leie, og det vil stå på meg som ikke har noen betalingsanmerkninger, men hvis vi skal kjøpe sammen, kan vi risikere å ikke få lå? Anonym poster: dfaff107358b79ac5518e16a8a7cb6fc
Adhara Skrevet 27. april 2013 #6 Skrevet 27. april 2013 Jeg fått en to-tre inkassovarsler som er sendt feilaktig pga kluss og det er ikke noe problem videre nei Dog et spørsmål, hvis man har fått inkasso med rette, hva er egentlig konsekvensene? Min snart samboer har en inkassoregning han betaler ned på nå, hvor lenge kommer dette til å forfølge ham videre? Økonomien er i orden nå. Nå skal vi leie, og det vil stå på meg som ikke har noen betalingsanmerkninger, men hvis vi skal kjøpe sammen, kan vi risikere å ikke få lå? Anonym poster: dfaff107358b79ac5518e16a8a7cb6fc Det forfølger han helt til han har betalt den ned. Er saken betalt så er den ute av verden.
Timseh Skrevet 27. april 2013 #7 Skrevet 27. april 2013 Jeg hadde en hel del inkasso og 4 betalingsanmerkninger. Var ferdig med all inkassogjeld i mai/juni, fikk boliglån 3-4 mnd etterpå 1
Gjest Blondie65 Skrevet 28. april 2013 #8 Skrevet 28. april 2013 Nei, det var inkasso krav fra et inkasso selskap. ( Creno ) Venter på mail fra saksbehandleren min, slik at jeg får det svart hvitt - siden kravet skal betales til tirsdag. Takk for svar Nei det var et inkassovarsel fra Creno. Hvis det ikke var et inkassovarsel så har du gått glipp av minst en purring (med eller uten inkassovarsel) og eventuelt et inkassovarsel. Det er nemlig ikke lov å inkassere via rettslig Inkasso før det er purret og sendt inkassovarsel. Både purring og inkassovarsel kan sendes fra et inkassoselskap dersom firmaet du har avtale med har satt ut denne tjenesten til dem. Inkassovarsel er en purring der det står inkassovarsel på. Det er ikke innkreving via inkasso fordi om det er et inkassovarsel. Innkreving via inkasso betyr at det kan foretas namstrekk i lønn eller at ting av verdi du eier som det er pant i kan tvangsselges. Det er derfor helt urimelig at du skal ha fått inkassoinnkreving første gang du hørte om at din innbetaling ikke var kommet frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå