AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #1 Skrevet 26. april 2013 Hei Startet dette innlegget for å prøve å samle litt informasjon om pergo. Hvor stor sannsynlighet det er for å treffe på første forsøk osv. Fortell gjerne din historie Har du blitt gravid på pergo tidligere? Gikk det bra? Mistet du? Fikk du symptomer? Isåfall hvilke? Jeg skal begynne med to tabletter? Er det vanlig eller er det dobbel dose? Har fått påvist pco. Håper det klaffer rask og ønsker alle andre lykke til med prøvingen :D Anonym poster: 1cfae5c7476e0107fa7c0529a06f8c69
Solstråle86 Skrevet 1. mai 2013 #2 Skrevet 1. mai 2013 Hei Jeg er nå på min 4 runde med pergo. Jeg har ikke fått påvist eggløsning ved pergo på blodprøvene Jeg gikk på 2 tabletter de første gangene, 3 tabletter en kur, og 2tbl nå igjen.... Vi har fått innvilget prøverør, så skal til Trondheim etter ferien (hvis jeg ikke blir gravid i sommer da) - vi lever i trua :D Slutter på p-piller i fjord på denne tiden, har PCOS.... Dette her er ikke akkurat noen solskinnshistorie, men det er min erfaring med pergo Jeg får en del bivirkninger av de - hetetokter, svimmel, synsforstyrrelser, humørsvingninger, litt vektøkning (men det kan være for at jeg syntes synd på meg selv og spiste mer ), slapp/sliten. Men bivirkningene går over etter 1 uke etter siste pille da MEN dette er veldig individuelt, noen får ingen bivirkninger - så håper du slipper det Lykke til med prøvinga
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 Hei Takk for at du ville dele dine erfaringer Kjekt å høre historier fra andre, selv om det ikke er solskinnshistorier Likte spesielt delen med at du spiser mer for at du syntes synd på deg selv kjenner meg igjen der ja! Ønsker dere lykke til med prøvingen Anonym poster: 1cfae5c7476e0107fa7c0529a06f8c69
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 Er på min sjette og sisste pergo-kur. Fikk pergo pga manglende el, tok kontakt selv med gyno pga lange ustabile sykluser. Etter første enkle kur, så fikk jeg påvist el - har derfor etter dette tatt en kur annen hver mnd frem til denne sjette og sisste kuren før evnt videre utredning. Har blitt gravid på 2 av kurene, men mistet tidlig begge gangene. Så om slimhinnen er for tynn eller noe..ikke godt å si. Prøver hvertfall å ikke stresse osv..men kjenner nå at det begynner å bli slitsomt å være prøver. Pergo-kurene gir meg i tillegg ALT av symptomer, å har vært overbevist hver pp at spira sitter, noe den altså ikke har gjort - enda Krysser fingre og tær for at spira vil sitte denne gangen, så vi slipper videre utredning. Det hadde vært det beste Lykke til med pergo-kuren din, du har fått dobbel dose ja. Ikke uvanlig det, og du vil nokk mest sannsynligvis få el dobbel til damer med pco tror jeg er vanligst...for å gi en liten ekstra boost! Eggene mine trenger bare ett spark bak Anonym poster: e16c209bd989afe8b841d4f9d270c784
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 NB: anbefaler uansett å ha en pause mnd mellom hver kur, for at slimhinna skal få bygge seg opp mellom hver kur - da pergo sliter på jeg mener i mitt hode at det er derfor mange "mister" på pergo...for den klusser opp med slimhinna.... Men det er nokk bare tilfeldigheter.. Anonym poster: e16c209bd989afe8b841d4f9d270c784
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #6 Skrevet 3. mai 2013 Tusen takk for tipset Det skal jeg huske på Krysser fingrene for deg og håper på den sitter nå :D Lykke til Anonym poster: 1cfae5c7476e0107fa7c0529a06f8c69
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #7 Skrevet 12. mai 2013 Jeg fikk mitt første barn på første pergokur for 4 år siden, så det gikk veldig bra. Har påvist PCO så hadde verken mensen eller eggeløsning. Da jeg fikk sønnen min hadde jeg ingen bivirkinger av pergo. Nå har vi prøvd ganske lenge for å få nr 2, og jeg er nå på min 2.pergokur, men første var enkel, og nå kjører legen på med dobbel kur. Så får vi se. Men har myyye mer bivirkninger nå enn sist. Jeg har blant annet humørsvingninger av en annen verden (stakkar mannen min ) og hetetokter i hytt og pine. Men som sagt første runde gikk det veldig bra! Jeg fikk også omtrent alle typiske gravidsymptomer etter første runde, men fikk mensen likevel. Lykke til! Håper det går bra! Anonym poster: 7cca1954ebaba6454b1f2f384d6f8eeb
Juce Skrevet 12. mai 2013 #8 Skrevet 12. mai 2013 Jeg bruker Femare. Hva er forskjellen på Femare og Pergo, hvorfor får noen Pergo og andre Femare? Jeg fikk mange symptomer nå på min siste runde, men de stoppet 2 dager etter jeg sluttet med Crinone, så det var vel heller den som forårsaket alt: - stikninger i livmor - nattsvetting og mareritt - kviseutbrudd - menssmerter i 2 uker - generelt høyere kroppstemperatur - kvalme Jeg hadde nesten ingen symptomer første runde, og jeg tror forskjellen er at andre gangen gangen hadde jeg nesten ingen crinonerester, dvs kroppen absorberte mer til seg..
Maiava88 Skrevet 13. mai 2013 #9 Skrevet 13. mai 2013 Jeg har pco og ble gravid på første pergo-kur Svangerskapet gikk bra og jeg fødte en velskapt jente i desember i fjor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå