Gå til innhold

Hvordan oppnå raske resultater på Ketolysekuren?

Anbefalte innlegg

Gjest Kiara!
Skrevet

Ja, spørsmålet sier sitt. :rolleyes:

Jeg har mange kilo som skal av så det er ikke snakk om å sulte seg ihjel, men jeg er avhengig av at resultatene ikke uteblir. Har holdt på siden tirsdag gått ned noen kilo samtidig som kroppen samler vann pga syklus etc.

Men siden jeg er helt avhengig av at resultatene fortsetter å være positive så det jeg egentlig lurer på er om jeg skal fortsette å trene som jeg gjør eller bytte det ut med noe annet. Slik jeg legger opp treningen nå er det enten 60min ellipse eller spinning 5 g.pr.uke. Tar også styrkeøvelser når lysten kommer over meg.

Dette er en diett, ikke en livstilsendring. Og vær så snill ikke kom med masse kommentarer at det er idiotisk å gå på en slik ekstremdiett. :)

Noen som har erfaringer som vil deles om denne kuren og trening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok det veldig med ro de første ukene, kroppen trengte å venne seg til den nye tilværelsen.

Ellers så pøste jeg på med fett, lå på minimaaaaalt med karbs og raste ned i vekt :) Spiste vell 1-2 måltider til dagen

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dobbel

Endret av Redbull
Gjest Kiara!
Skrevet

Ja, det er vel der jeg også i utgangspunktet er uten at jeg har tenkt å drukne i meierismør eller olje av den grunn. Jeg kommer jo rett fra GR så jeg vet jo hvor mye kcal jeg burde ligge på.

Så jeg spiser blant annet cherry tomat som snacks, lavt på det aller meste så jeg krysser så inderlig fingrene for at dette ikke er noe som stopper dette opp.

Skrevet

Ikke tenk kalorier. Spis når du er sulten og slutt når du er mett. Å være i ketose er helt genialt, du klarer deg på utrolig lite mat!

• Liker 3
Skrevet

Og kroppen trenger en uke eller to på å omstille seg, så kan være at du er sulten nå. Men fortsett uansett, for om en uke eller to så er du der :)

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

nei, jeg tenker ikke kcal - jeg spiser når jeg er sulten etc. Null problem hittil, det er faktisk en befrielse å ikke følge GR sin matplan.

Men jeg har tross alt bare 25dager nå i første omgang da må det jo være et poeng å se litt på kcal inntaket. Ikke fråtse i ost feks ift naturlig fett på koteletten.

Jeg er som sagt på jakt etter raske resultater...

Gjest LogLady
Skrevet (endret)

-

Endret av Sparx
  • Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet (endret)

Mitt tips er; ikke tenk at du skal ha mest mulig fett, men mer protein. Tren som du pleier, det er supert. Drikk masse vann og nyt resultatene! Og husk å trappe opp saaakte etter kuren.

- Gikk ned 17 kg

Akkurat det jeg er ute etter! :D

Tusen takk!

Endret av Kiara!
Skrevet (endret)

nei, jeg tenker ikke kcal - jeg spiser når jeg er sulten etc. Null problem hittil, det er faktisk en befrielse å ikke følge GR sin matplan.

Men jeg har tross alt bare 25dager nå i første omgang da må det jo være et poeng å se litt på kcal inntaket. Ikke fråtse i ost feks ift naturlig fett på koteletten.

Jeg er som sagt på jakt etter raske resultater...

Åja.... Du skrev i startinnlegget ditt at det ikke var noen diett men en livsstilendring.....

Edit: Ser jeg har lest feil :) Da melder jeg meg ut. Beklager det :) Lykke til!

Endret av Redbull
Gjest Kiara!
Skrevet

Men hvor lang tid brukte dere på kiloene?

Dette er jo ikke en vidunderkur.

Gjest Kiara!
Skrevet

Åja.... Du skrev i startinnlegget ditt at det ikke var noen diett men en livsstilendring.....

Nei, det står at det er en diett. Orker ikke noe livstilsendring som tar laaaaaaaaang tid a`la GR. :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det står at det er en diett. Orker ikke noe livstilsendring som tar laaaaaaaaang tid a`la GR. :)

Så du skal rett opp igjen etterpå?

Anonym poster: f34e2bb1e0bc8a0eff8d3a49be362920

• Liker 3
Gjest Kiara!
Skrevet

Så du skal rett opp igjen etterpå?

Anonym poster: f34e2bb1e0bc8a0eff8d3a49be362920

Nei, da skal jeg ta tak i de utfordringene jeg har med måltidsrytme og kosthold. Men forhåpentligvis har jeg fått trening og aktivitet skikkelig på plass innen da.

Kunne godt tenkt meg å levd på Grovkarbo resten av livet, men ikke Ketolysekuren.

Men det er enda et par mnd frem i tid, nå gjelder det her og nå. :)

Skrevet (endret)

Og husk vitaminene! :)

Når det gjelder trening så anbefaler Torkil å ta det med ro. Han sier 30 minutter med moderat trening hver dag - noe i retning av en gåtur i litt rask gange eller noe sånt... ikke noe særlig mer enn det.

Du får kjøpt - eller lånt på biblioteket sikkert - boka om hvordan leve etter lavkarbo også. Jeg gikk ned nesten 30 kg på lavkarbo, men jeg bæsja på leggen da jeg skulle bare skeie ut til påsken, og så til konfirmasjonen og så til sommeren og så til ditt og så til datt og kom meg aldri tilbake...

Før nå - jeg kjører ikke så hardt som Ketolyse denne gangen, men lavkarbo lell..

Endret av Polly Ester
  • Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

uff ja, disse vitaminene de må tas. *sett de frem*

AnonymBruker
Skrevet

Min kjære gikk ned ca 20 kg på 2 mnd med vanlig lavkarbo, det var vanskeligere for meg så jeg måtte i ketose, men da gikk det fort å se resultatene. Kjøp eller lån boken Ketolysekuren, og følg rådene for å unngå forstoppelse. Drikk masse vann, og husk at det tar litt tid før kroppen tilpasser seg, jeg var uvel 2-3 dager i starten.

Anonym poster: b183c68b6da00825b001a3d5be70009f

• Liker 2
Skrevet

Mitt tips er; ikke tenk at du skal ha mest mulig fett, men mer protein. Tren som du pleier, det er supert. Drikk masse vann og nyt resultatene! Og husk å trappe opp saaakte etter kuren.

- Gikk ned 17 kg

Det er viktig at ts ikke spiser for mye protein. For mye protein på dietter der man er i ketose virker mot sin hensikt. Dersom man spiser for mye protein vil mye av proteinet bli brukt til glukoneogenese fremfor å bruke fett til ketonlegemer. Og da vil man ha lettere for å få de typiske ubehagelige symptomene over lengre tid.

Drikke mye vann er et bra tips.

Drikke buljong eller kraft, helst hjemmelaget, er fornuftig også. Da får man mye mineraler som man trenger.

Og ts. Ikke stress med det. Stress er en negativ bidragsyter. Fettet forsvinner i den raten det forsvinner.

• Liker 3
Gjest LogLady
Skrevet (endret)

-

Endret av Sparx
Gjest Kiara!
Skrevet

Min kjære gikk ned ca 20 kg på 2 mnd med vanlig lavkarbo, det var vanskeligere for meg så jeg måtte i ketose, men da gikk det fort å se resultatene. Kjøp eller lån boken Ketolysekuren, og følg rådene for å unngå forstoppelse. Drikk masse vann, og husk at det tar litt tid før kroppen tilpasser seg, jeg var uvel 2-3 dager i starten.

Anonym poster: b183c68b6da00825b001a3d5be70009f

hvilke råd er dette?

Jeg har boksen men den ligger et eller annet sted hjemme hos mine foreldre, så den må graves frem.

Det er viktig at ts ikke spiser for mye protein. For mye protein på dietter der man er i ketose virker mot sin hensikt. Dersom man spiser for mye protein vil mye av proteinet bli brukt til glukoneogenese fremfor å bruke fett til ketonlegemer. Og da vil man ha lettere for å få de typiske ubehagelige symptomene over lengre tid.

Drikke mye vann er et bra tips.

Drikke buljong eller kraft, helst hjemmelaget, er fornuftig også. Da får man mye mineraler som man trenger.

Og ts. Ikke stress med det. Stress er en negativ bidragsyter. Fettet forsvinner i den raten det forsvinner.

Hvor mye er for mye proteiner?

Føler jeg på ingen måte overdriver selv om jeg spiser mye kylling feks.

Burde kanskje veie maten, men det har jeg ikke gjort enda, vet at jeg ligger i kcal underskudd siden jeg kun spiser når jeg er sulten. Type 1-2 g.pr.d å holder meg unna å lesse på med mer fett som mange ketolysere anbefaller, jeg er ikke fettredd i utgangspunktet da trenger jeg ikke olivenolje på salaten eller cocosa i teen etc.

Men dere jeg har jo en rutine som jeg liker ift kondisjonstrening - 50-60min på Ellipsen. Tidligere kjørte jeg denne rutinen ganske hardt ved å ha motstand i all hovedsak på 15-20-25 der 25 er det tyngste. Nå har jeg ikke sjangs siden beina føles tunge som bly... Så jeg holder meg istedet rundt 10 +/- går jo mye lenger på den samme tiden, så det er jo greit. Dette må jo ha en effekt på forbrenningen selv om det føles tungt der og da? Jeg lytter jo til kroppen når den sier at idag er det en roooooolig dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...