Gå til innhold

Faren gidder ikke å følge barnet på aktiviteter!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Deler 50/50 og eksen rett og slett gidder ikke å følge datteren vår på svømming. Han bare lyver og finner unnskyldninger. Han mistet også svømmetøyet sånn at jeg måtte kjøpe alt nytt i dag. Læreren fortalte at hun får ikke være med på svømming på skolen heller pga manglende svømmetøy!

Hva kan jeg gjøre? Han svarer ikke i tel. Hun er kjempe lei seg og hun elsker svømming :(

Anonym poster: 07e9fc7fa94c4e92d1857dc1cfce48b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er om du

A:har samvær på de dagene hun skal svømme

B: sørger for å legge igjen svømmetøy på skolen, eller får noen til å gjøre det for deg.

De er så lite å få gjort med folk som ikke gidder ta ansvar.

Du kan vær ganske trygg på at du ikke klarer å oppdra han, for du har garantert prøvd! ;)

Be the bigger person og hold fokus på målet: få datter på svømming!

• Liker 2
Skrevet

Du ber om å få daglig omsorg da faren tydelig ikke makter å sørge for at ungen får det hun trenger. Han er ikke skikket til å være noe annet enn annenhver helg forelder. Personalet på skole og fritidsaktiviteter kan vitne for deg på saken.

Det hadde i alle fall jeg gjort.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lover at jeg har prøvdt alt... Hun går på svømming to ganger i uken og det er umulig for meg å følge henne når hun er hos far. Dette er andre gang at jeg kjøper nytt svømmetøy. Han gidder ikke å hjelpe med lekser heller :( Læreren fortalte at ungen brekker seg pga maten i matpakken. hun er ikke kresen , men liker ikke prim og hun får ofte prim på skive.

Vi er midt i barnefordeling saken og jeg jobber med saken for å få daglig omsorg , men ting tar tid og det er vondt for meg å se at barnet mitt har det vondt :(

Skrevet

Jeg synes at du skal ta dette her opp med faren! Snakk med han om problemet.

AnonymBruker
Skrevet

Ringte i går, i dag..Sendte sms. Det går jo ikke an å snakke med han.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst.....tror du ikke TS har tatt det opp med faren???? De fleste vil prøve å løse problemene uten å blande inn andre.

Ts; dokumenter alle gangene far ikke følger opp. Hvis far går for 50/50, så vil ikke dette tale til hans fordel. De fleste vil vektlegge stabilitet.

Anonym poster: ddc762a85e1fd413efec33f78628ac3c

• Liker 11
Skrevet

Det første du bør gjøre synes jeg er at du må finne ut om hvorfor han ikke vil kjøre henne til svømmingen.

Hvorfor vil han ikke kjøre henne til svømmingen? Lat, noe annet?

AnonymBruker
Skrevet

Exen min gadd aldri å følge opp fritidsaktivitet, lekser, bursdager, klassefester osv i ukedagene da han hadde jenta. Endte med at han nå bare har henne fredag-søndag annenhver helg, etter gjentatte runder på familiekontoret. Ble rettens vei tilslutt.

Anonym poster: ddc762a85e1fd413efec33f78628ac3c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hun griner ofte på skolen pga hun vil til mamma og læreren trøster henne. Klager at hun får aldri alenetid med pappa og at han bruker alt tiden på den nye kjæresten sin. Jeg ba ham flere ganger om å finne på noe sammen med henne pga hun er KJEMPE glad i faren sin.

Han dukket ikke opp på utviklingssamtale heller. Det er snakk om 8 år gammel jente

Veldig vanskelig situasjon og jeg føler meg hjelpeløs :(

Skrevet

Her tror jeg det bare er å begynne å dokumentere.

Synd hun bare er 8 år, når hun er 12 får hun jo i langt større grad bestemme selv i hvor stor grad hun vil til pappa.

AnonymBruker
Skrevet

Bare vent deg. Faren kommer til å angre skikkelig på at han brukte tiden på kjæresten sin, mer enn sitt eget barn!

Anonym poster: dd5dba2ef0d193989d63a841ce8c5018

Skrevet

Bare vent deg. Faren kommer til å angre skikkelig på at han brukte tiden på kjæresten sin, mer enn sitt eget barn!

Anonym poster: dd5dba2ef0d193989d63a841ce8c5018

Men i mellomtiden er det en 8 år gammel jente som har det vondt. Som mor ønsker man da ikke å vente, men å løse ting i går.

Er det en mulighet for at det er noen andre på svømmingen som kan ta henne med? Heller ingen ideell løsning, men bedre enn alternativet.

• Liker 3
Skrevet (endret)

for en trist situasjon.

Jeg ville gjort som en av de over sier, skrive ned alle hendelser.

Og når det kommer til lunchen til ungen har du mulighet til å snakke med lærer så du kan sette en pakke knekkebrød og syltetøy(eller noe annet) på skolen sånn at hun har mat der?

Ellers vil jeg si at jeg har vært i en lignende situasjon når jeg var på den alderen og det har end med at jeg ikke orker tanken på å være med min far nå når jeg er voksen.

Håper ting ordner seg

Endret av Ruskemor
Skrevet

Hvordan er det; har du stevnet han og bedt om daglig omsorg? Hvis ikke så håper jeg det er neste steg for deg, for det du beksriver er ikke holdbart for jenta di. Får helt vondt i meg.

Jeg kjenner noen som har det akkurat slik, men det er omvendt. Guttungen hater å være hos moren, og han er et h*** på skolen den uka han er hos henne. Men hos far stortrives han og lærerene forteller om en gutt som skifter personlighet annenhver uke.

Vi har erfaring med en forelder det er umulig å snakke med, så jeg skjønner din frustrasjon. Som andre her sier så er det bare å dokumentere alt du kan. Skriv det ned i en bok med dato og klokkeslett. Få lærere og andre til å bekrefte det du og jenta di opplever.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips . Ja, kan gjøre det med knekkebrød og sånne små pakker med leverpostei og sultetøy.

Pleier å ta en tur innimellom for å sjekke om hun har regntøy,gymsokker osv. Læreren er veldig grei og skriver mld hvis det er noe som mangler.

Nå har jeg kjøpt nytt svømmetøy , var jo på svømming i går. Skal henge sekken i gardaroben og den blir nok borte vekke neste uke.

Det er bare å holde ut :( Snart rettsmøte...

AnonymBruker
Skrevet

@løvetanten

Ja, jeg har stevnet han og 1. rettsmøte er om en uke

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det tingene blir vekke da?

Anonym poster: a2ada662175b94496f9dad3efc965a14

Skrevet

@løvetanten

Ja, jeg har stevnet han og 1. rettsmøte er om en uke

TS

Flott! Stå på for ungen din! Dette ordner seg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det tingene blir vekke da?

Anonym poster: a2ada662175b94496f9dad3efc965a14

Han tar tingene med seg hjem... Hvis jeg spør om han kan henge den i gardaroben da svarer han ok. Det skjedde både på mandag og i går.

Hentet henne på mandag og tingene var ikke der, ringte og han sa at han skal komme med sekken i løpet av uken. Lånte svømmetøy fra en venninne.

I går tidlig sendte jeg mld igjen for å minne ham på. Ja, han skal gjøre det. Når jeg kom for å hente ingenting var der. Sånn at jeg måtte løpe og kjøpe alt nytt. Dette er andre gang han roter vekk tingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...