Gå til innhold

Grønn te og riskaker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spis naturlig mat og drikk vann, og grønn te i tillegg til det. Jeg hadde MASSE vann i kroppen (og veide mer enn du gjør, 135 kg på det verste). Jeg la om livsstil TOTALT (virkelig). Nå spiser jeg grønnsaker, fisk, kylling, kjøtt, litt melkeprodukter, masse avokado og koser meg glugg ihjel med maten.

Dietter funker aldri i lengden. Du må legge om livet ditt, kjære deg. 4 juli viste vekta mi 130kg, nå er den snart nede på 105kg. Jeg har ikke fått trent så mye som jeg skulle ønske (kronisk hodepine), men det har fortsatt gått ned.

Riskaker er bare luft og sukker.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Hva med å spise deg mett på god og variert mat samtidig som du går ned i vekt?

Det gjør jeg.

14 dager eller en måned på riskaker og grønn te vil ikke gjøre et vesentlig innhugg i overvekten din.

AnonymBruker
Skrevet

Spis naturlig mat og drikk vann, og grønn te i tillegg til det. Jeg hadde MASSE vann i kroppen (og veide mer enn du gjør, 135 kg på det verste). Jeg la om livsstil TOTALT (virkelig). Nå spiser jeg grønnsaker, fisk, kylling, kjøtt, litt melkeprodukter, masse avokado og koser meg glugg ihjel med maten.

Dietter funker aldri i lengden. Du må legge om livet ditt, kjære deg. 4 juli viste vekta mi 130kg, nå er den snart nede på 105kg. Jeg har ikke fått trent så mye som jeg skulle ønske (kronisk hodepine), men det har fortsatt gått ned.

Riskaker er bare luft og sukker.

Hvordan gjør du det med kostholdet når du er på besøk?

Anonym poster: 12f58f235678ae182bd7c9f85da5746c

Skrevet

Hvordan gjør du det med kostholdet når du er på besøk?

Anonym poster: 12f58f235678ae182bd7c9f85da5746c

Veldig enkelt. De fleste lager jo mat "skikkelig" når man inviterer på besøk. Men så er der en forskjell med tanke på om du har en grunn annen enn å ville spise sunt/gå ned i vekt for å spise lavkarbo. Jeg blir fysisk dårlig av mel og stivelse. Sukker, not so much, jeg bare foredrar å ikke spise det. Om man ikke har en slik grunn, så syns jeg at man kan spise slik man føler for og la besøk være besøk, skit la gå, liksom. Bare evt spise litt mindre av potet/ris/pasta.

Hvordan jeg gjør det? Hvis det er noen jeg kjenner godt, så spør jeg gjerne hva som serveres, og om jeg kan bidra med noe. For det første så får man jo vite hva som skal serveres, og kan kanskje ta med noe å spise dersom man trenger det. Jeg laget f.eks en foliepose med grønnsaker når det ble servert laks med tilbehør som ville gjort meg dårlig. De aller fleste synes ikke det er noe uhøflig i det, men jeg har gjort det bare hos familie. Ellers så spiser jeg mer av det som er "god" mat (kjøtt/fisk/grønnsaker), også tar jeg kanskje bare en liten potet for syns skyld. Jeg blir som sagt dårlig av mel, så jeg forklarer det rett og slett bare slik det er, de aller fleste forstår det (det blir bare mer og mer vanlig grunnet høyere gluteninnhold i melet, og som oftest møter jeg noen som også sliter med det samme, de har bare ikke visst hvorfor). Dersom du er redd for å bli servert mat som vil gjøre deg dårlig, sørg for å spise en mettende lunsj, ha evt litt nøtter i vesken/jakken, som du kan spise på hjemturen hvis du er sulten.

Jeg har ikke hatt noe problem med det, foruten om en bursdag der alt var halvfabrikata og alle kaker var laget på mel. Jeg tenkte "Skit au, jeg får vel bare spise det som er her da" (varte jo hele dagen). Jeg var ganske ny i livsstilforandringen og reagerte med mage som sto rett ut, blodsukker høyt som himmelen og jeg lå rett ut i flere dager.

Jeg har funnet at de aller fleste synes det er kjekt når man tar tak i en usunn kropp og vil prøve å bli frisk, sunn og i god form. Folk rundt deg ønsker deg jo vel, men forbered deg på litt spørsmål hvis du velger å fortelle om det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir som sagt dårlig av mel, så jeg forklarer det rett og slett bare slik det er, de aller fleste forstår det (det blir bare mer og mer vanlig grunnet høyere gluteninnhold i melet, og som oftest møter jeg noen som også sliter med det samme, de har bare ikke visst hvorfor).

Fortell mer om det. Hvordan blir du dårlig, hva føler du, symptomer? Takk.

Anonym poster: 2eb78ec35ddb7b633b02ce87ccde7ae3

Skrevet

Fortell mer om det. Hvordan blir du dårlig, hva føler du, symptomer? Takk.

Anonym poster: 2eb78ec35ddb7b633b02ce87ccde7ae3

Rett og slett så blir magen oppblåst, vond, "boblete" (kjenner ut som det bruser inni der). Og senere på dagen eller dagen etter så blir jeg som oftest sittende litt på toalettet. I tillegg blir resten av kroppen ganske slapp, og min kroniske hodepine dukker som oftest opp.

Er det bare spor av mel så er symptomene selvfølgelig minimale, men dersom jeg spiser en halv bolle, et lite kakestykke, et vanlig knekkebrød eller et par pepperkaker... så blir dette resultatet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...