Lullu Skrevet 1. april 2004 #1 Del Skrevet 1. april 2004 Hei! Min mamma skal sy slør til meg, Mette-Marit-stil. Hvor får man kjøpt kammer, og hvordan festes disse best på sløret? Det var en som nevnte at hun hadde kjøpt diamant-stener og strøket på sløret sitt. Hvor ble disse kjøpt? Tenkte å ha slike stener strødd nederst på sløret, dvs. på den siste meteren på sløret (4,5 m. langt). Har alltid drømt om langt slep, og det er det ikke på kjolen min, så da gjør vi det heller sånn. Ellers mottar jeg gjerne andre tips som kanskje kan hjelpe oss på vei :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 1. april 2004 #2 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg vil tippe at man kan få kjøpt kammer på Panduro, eventuelt kan man finne på H&M eller liknende, og bare ta av pynten. Riktignok ikke slør, men hodepynt jeg har laget: http://public.fotki.com/lunacia/crafts/hea...ddresses062003/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bente Skrevet 2. april 2004 #3 Del Skrevet 2. april 2004 Rainbow Fashion på Grønland i Oslo selger slørstoff med stener...billig er det også... Jeg har nettopp sydd meg slør...kjøpte stoff på Bernina singer i Oslo, kjøpte en stiv kam på en butikk jeg ikke husker navnet på inne på sten og strøm midt i oslo (ved siden av karl johan). Sløret mitt kosta mellom 250 og 300 kr tilsammen.....og ble kjempefint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 2. april 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 2. april 2004 Bente4. Så de har også Chiffon-slør m/ stener? Problemet er jo bare det at jeg ikke ønsker stener på hele sløret, kun nederste delen. Så vi får se hva vi gjør..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 2. april 2004 #5 Del Skrevet 2. april 2004 ...de kan plukkes av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 2. april 2004 #6 Del Skrevet 2. april 2004 Syr dere kant rundt hele greia? Hva slags i tilfelle? Det må vel bues noe? Er ennå i tvil om slør eller ikke... M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 3. april 2004 #7 Del Skrevet 3. april 2004 Mamma har sydd slør til meg og det er alldeles nydelig! Det er i brudetyll med glitrende stener i og sølvkant rundt hele. Det er vel ca 220 langt tror jeg. Materialene kosta rundt tre hundre kroner, mens helt likt slør kostet 2500 på Christiane..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 3. april 2004 #8 Del Skrevet 3. april 2004 Beskrivelse på hva vi gjorde: Kjøpte stoff på Rainbow Fashion på Grønland, pålimt små steiner, og sølvbånd tre millimeter bredt. Husk å beregne godt mål! I den ene enden klippet jeg en bue, sidene klippet jeg rene. Tråklet båndet på først, og sydde båndet på med sølvtråd (ekkelt å sy!) med attersting. Prøvde så med kjolen på nøyaktig hvor langt sløret skulle være for å dekke slepet, klippet oppe, rynket sammet oppe og sydde en kam på slik at sløret dekker kammen, dvs. syr fast på vrangen, legger sløret over kammen og syr en gang til, det må sitte godt! Øv gjerne på noen stoffbiter, det er ikke så vanskelig, bare litt skummelt til å begynne med. Kjøp en meter ekstra, så har du noe å øve på. Bortsett fra at det tok lang tid å sy fast båndet, er det en grei sak som hvem som helst kan få til, og penger å spare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 3. april 2004 #9 Del Skrevet 3. april 2004 Tusen takk MOTB! Burde absolutt klare noe sånt selv. Synes det er noen heftige priser på slør. Heller tvilsomt at jeg får brukt det igjen. (Nåja, mammas slør lånte vi hver gang vi skulle kle oss ut som prinsesser. Så det er nesten istykker-lekt.) M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bente Skrevet 3. april 2004 #10 Del Skrevet 3. april 2004 Vet du hva? Jeg var sååå i tvil om hva jeg skulle gjøre...kjøpe ett slør til 3000,- eller sy ett til 300,- Saken burde vel egentlig være soleklar, men jeg var så uskikker pga at jeg ikke er noe flink til å sy.. Etter mange Pm'er til Tex, så fant jeg ut at her får det briste eller bære, og gjett da.... Du aner ikke hvor lett det egentlig er å sy slør...pissenkelt...Måtte le når jeg var ferig her om dagen...tenkt at jeg faktisk vurderte å heller kjøpe enn å sy selv (vel og merke med litt hjelp av mamma).... Men er så glad nå, jeg kunne ikke fått noe bedre slør enn MITT EGET!!!! Lykke til, du burde prøve MOTB har sikkert oppskrifta...jeg finner den ikke igjen på nettet.... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 3. april 2004 #11 Del Skrevet 3. april 2004 linken jeg hadde virker ikke lenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå