Gå til innhold

Yttertøy vår/sommer ettåring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten vår er 11 måneder og har akkurat begynt såvidt å gå et par skritt, men det er krabbing som er den store tingen.

Trenger gode tips (merke og eventuelt modell) til yttertøy, hovedsakelig dresser (regndress, fleece(?) o.l.) som kan passe til en liten krabat når vi er ute og leker. Og si gjerne hva dere har dårlig erfaring med :)

Anonym poster: e9c0d0c61cb30d4ee5d9fe11ef66b926

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

PS: Finnes det noen "skall" dresser til så små barn?

Anonym poster: e9c0d0c61cb30d4ee5d9fe11ef66b926

Skrevet

Vi brukte vårdress fra Reflex på jenta vår da hun var på den alderen. Kjøpte en billig, brukt en, sånn at vi slapp å ''bekymre'' oss for om den bare skulle vare den sesongen pga. krabbingen. Vi hadde i tillegg todelt regnsett og brukte ofte bare regnbuksen og ulldress fra Janus under når det var forholdsvis varmt, men vått på bakken. :)

Skrevet

Vi hadde forresten også en arvet fleecedress som ble brukt i sandkassen de dagene det ikke var vått. Greit å slippe å leke i klamme regnklær.

Skrevet

Jeg tenker du trenger regnbukse for dagerdet er veldig vått, men samtidig varmt. Og parkdress, som puster godt. Jeg har sett parkdress fra reima til halv pris i så liten størrelse på flere nettbutikker, 74 og 80. Reima er store i str, ca en størrelse over vanlig. Min eldste brukte sin dress str 80 til han var nesten 2 år.

Skrevet

Vi brukte vårdress fra Reflex på jenta vår da hun var på den alderen. Kjøpte en billig, brukt en, sånn at vi slapp å ''bekymre'' oss for om den bare skulle vare den sesongen pga. krabbingen. Vi hadde i tillegg todelt regnsett og brukte ofte bare regnbuksen og ulldress fra Janus under når det var forholdsvis varmt, men vått på bakken. :)

Det er ikke noe å bekymre seg for, barn sliter utetøy og de vokser støtt og stadig ;)

Skrevet

Det er ikke noe å bekymre seg for, barn sliter utetøy og de vokser støtt og stadig ;)

Ja, det er jo klart, men vi ville ikke investere i noen dyr dress når hun ikke var begynt i barnehagen enda. Men dressen vi kjøpte holdt helt frem til høsten i barnehagen og funker jammen meg til lillesøster når den tid kommer også. :)

Gjest Marmot
Skrevet

Jeg synes ikke barn trenger regntøy, skalltøy med vannsøyle på 10000 er vanntett og puster. Regntøy er klamt og ekkelt. Jeg har vært veldig fornøyd med uforet dress fra Reima, men de er jo dyre, så jeg hadde ikke kjøpt om jeg ikke hadde funnet på salg eller brukt.

Dressene fra Leketøy (som selges på Obs.) har jeg også vært knallfornøyd med og den er mye billigere enn Reima.. De produseres av Stormberg.

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi brukte parkdress fra Reflex, og hadde heller ulldress (Janus) under om det var kaldt. Regntøy bruker han kun om det øsepøser ute, og den første sommeren lekte vi sjelden lenge ute om det var drittvær :tunge1: Da gikk vi heller tur i vogna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...