AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #1 Skrevet 26. april 2013 Minsten i huset på 20 mnd er veldig sliten etter barnehagen. Og han er veldig grinete og higer etter oppmerksomhet. Har lest et sted at det skal være bra å sette av f.eks 10 minutter da man kommer hjem fra jobb/barnehage og vie full oppmerksomhet til barnet, for så å begynne med det man må. Noen som vet om dette fungerer? Hva gjør deres barn etter barnehagen? Her ser ofte minsten en halvtime-trekvarter på tv og leker rolig. Anonym poster: 13438e6a743aac09d39f6939a02214a9
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #2 Skrevet 26. april 2013 Her er blodsukkeret på bunn rett etter barnehagen, så det første vi gjør er å gi en liten yogurt eller noe annet hun kan spise eller drikke mens mammaen lager middag. Får hun ikke noe å spise blir hun skikkelig sur og grinete. Jeg bruker også å sette henne igang med en liten aktivitet. Eller så blir hun med og lager middag. Alt etter hva hun har humør til Anonym poster: 00cd059e49381d94e9b5c86e3510ad1d
Gjest Magdalene Skrevet 26. april 2013 #3 Skrevet 26. april 2013 (endret) Vi (eller hun alene) tegner, pusler, leser bøker, lager middag etc... Her kommer stort sett ikke tv på før det er barnetv. Nå går vi jo mot lysere tider igjen, så da bruker vi å kose oss ute i Hagen etter bhg/jobb, grille til middag , og går ikke inn før ungene skal legge seg. Endret 26. april 2013 av Magdalene
Miss moneypenny Skrevet 26. april 2013 #4 Skrevet 26. april 2013 Vi har fast ritual etter barnehagen. 20 min tv med noe frukt på fanget, da kommer hun seg, og vi leker frem til leggetid
absinthia Skrevet 26. april 2013 #5 Skrevet 26. april 2013 Jeg pleide å la de slappe av med frukt eller et knekkebrød foran tv i en halvtimes tid. Nr 3 var ofte helt ferdig etter barnehagen og satt iblant bare med smokken sin i et hjørne av sofaen og slappet av uten tv eller frukt fordi han trenge å ha en helt rolig stund. Etter det var det full fres og hæla i taket igjen.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #6 Skrevet 26. april 2013 Vi (eller hun alene) tegner, pusler, leser bøker, lager middag etc... Her kommer stort sett ikke tv på før det er barnetv. Nå går vi jo mot lysere tider igjen, så da bruker vi å kose oss ute i Hagen etter bhg/jobb, grille til middag , og går ikke inn før ungene skal legge seg. Han er dårlig på å leke alene. Hvordan får vi til det? Jeg har også lyst til at vi skal ut etterhvert nå på denne årstiden Anonym poster: 13438e6a743aac09d39f6939a02214a9
Redbull Skrevet 26. april 2013 #7 Skrevet 26. april 2013 Hun styrer på alene mens jeg og pappan lager middag. Hun leker med dukka, hunden/katten, leser eller hjelper oss med middagen. Noen ganger spiser hun en skive eller banan på vei hjem fra bhg, så går vi ut å leker til det er barnetv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå