Gå til innhold

Når får jeg vite om andre bud (bolig)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på privatbisning igår. Falt helt for leiligheten og vi bestemte oss for at denne vil vi ha! Jeg la inn et bud idag formiddag på litt over prisantydning. Visningen har vært i ettermiddag. Megler har sagt han skal holde meg oppdatert. Så det jeg lurer på nå er da. Pleier folk å legge inn bud på selve visningen eller neste dag? Inder mitt må gjelde frem til minimum kl 12 neste virkedag etter sist annonserte visning. Så det vil da bli tirsdag (visning også på mandag) ville jeg fått beskjed om det allerede var kommet inn bud? Og vil megler kontakte meg og hi beskjed om hvor mange som har skrevet seg på interesse listen? Har aldri gjort dette før, så vet veldig lite annet enn at denne leiligheten har jeg veldig lyst på!

Anonym poster: 24e9244228657c152ffd8928f4735baa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig (og god) praksis er at du får beskjed med en gang det kommer inn annet bud. Det har jeg alltid fått, selv om jeg ikke alltid har vært med i budrunden.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bra. Jeg har sagt til megler at han MÅ holde meg oppdatert!! Hehe. Er det vanligste å legge inn bud på visning? Den var jo i ettermiddag og har ennå ikke hørt noe fra megler. Så da går jeg ut i fra at det ikke har kommet bud ennå.. (håpe) :)

Skrevet

Når megler får inn bud vil de kontakte alle interessenter (de som har lagt inn bud og de som har sagt de er interesserte) rimelig raskt, og ihvertfall før akseptfristen er gått ut. I min erfaring venter folk som oftest til fristen før de legger inn bud, og gjerne enda litt lenger, dersom det ikke allerede er lagt inn bud. Kjøpere vil gjerne ha så kort frist som mulig. Du kan rimelig sikker på at du hadde hørt noe om det hadde kommet inn bud, og de som kommer på visning får nok høre om deres bud også.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Det er bra. Jeg har sagt til megler at han MÅ holde meg oppdatert!! Hehe. Er det vanligste å legge inn bud på visning? Den var jo i ettermiddag og har ennå ikke hørt noe fra megler. Så da går jeg ut i fra at det ikke har kommet bud ennå.. (håpe) :)

Du hører noe innen kort tid etter at neste bud er kommet inn, så om du ikke har hørt noe 1-2 timer etter at visning er over har det sikkert ikke kommet inn bud. Men siden fristen er over helgen er det svært sansynlig at folk tenker seg om til mandag. De vil også ha fått beskjed på visning om at første bud alt er over prisantydning, og det vil antagelig føre til at de tenker seg litt ekstra om.

Anonym poster: eaa19d66327c6045eba4cfa7ba8fda21

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Ja de har allerede blitt informert om dette? Jeg har så lyst på den leiligheten og håper at mitt bud litt over prisantydning vil "skremme" vekk andre interesserte. Men jeg vet jo ikke. Får jeg da beskjed på tirsdag om selger godtar mitt bud, avslår eller om jeg har blitt over bydd? Siste visning er på mandag, så på tirsdag kl 12?

Skrevet

Takk for svar. Ja de har allerede blitt informert om dette? Jeg har så lyst på den leiligheten og håper at mitt bud litt over prisantydning vil "skremme" vekk andre interesserte. Men jeg vet jo ikke. Får jeg da beskjed på tirsdag om selger godtar mitt bud, avslår eller om jeg har blitt over bydd? Siste visning er på mandag, så på tirsdag kl 12?

Hvor lenge står budet ditt? Innen den fristen vil du ha fått beskjed.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig å legge inn bud før dagen etter visning. Megler sier fra til deg så snart det kommer inn nytt bud.

Anonym poster: 1725a2c27144464576225d99a9c6f303

AnonymBruker
Skrevet

Ok så megler vil holde meg oppdatert idag og i morgen også selvom det er helg?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig å legge inn bud før dagen etter visning. Megler sier fra til deg så snart det kommer inn nytt bud.

Anonym poster: 1725a2c27144464576225d99a9c6f303

Jeg har samme erfaring, og vi har deltatt i/observert mange budrunder. De fleste har lagt inn sitt første bud ikke mange timene eller minuttene før kl. 12.

Anonym poster: 7c1f4272eb0f0a4b96c9be1d3274eb7f

AnonymBruker
Skrevet

Tviler for at det blir mye action nå pga helg, det dukker nok opp flere (eller ingen) bud nærmere fristen. Hvis noen andre byr i løpet av helgen så har du krav på å få vite det så fort som mulig for å kunne by igjen, megler kan ikke holde igjen slik info fordi da hjelper han/hun andre slik at de kan vinne budrunden.

Folk kan jo utsette å by til nærmere fristen for å hindre at det blir skikkelig bud-krig fordi da vil jo prisen bli mye høyere.

Anonym poster: a0e05774c7e09f7951e104ef816204d8

AnonymBruker
Skrevet

Mitt bud (som er det første) er som nevnt allerede litt over prisantydning av den grunn at jeg har virkelig lyst på den leiligheten samt at det er i området jeg er oppvokst og født og har sterk tilknytning til området. Er villig til å gå litt lenger om det skulle trenges. Men håper litt på at det har skremt vekk andre kjøpere når det allerede er kommet bud på over prisantydning uten bud krig. Men jeg vet jo ikke. Dette er så nerveprirrende!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...