Gå til innhold

Er på jakt etter en god løpetights!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, er som sagt på jakt etter en god løpetights.

Har lest en del om 2XU men føler den kanskje er litt skrytt opp i skyene? Er visst ikke så god som de skryter av og den er overpriset?

Noen som vet om andre gode merker?

Er på jakt etter en som ikke "disser" så veldig (men er ikke så veeeldig nøye på dette), at den ikke sklir ned i livet, at den ikke er 3/4 lang og at den ikke er gjennomsiktig.

Noen tips? :laugh:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nike tights er bra.

• Liker 1
Skrevet

Synes 2XU sine er lav på livet, ellers veldig god. Jeg er fornøyd med mine fra Nike og har også hørt godt om Rönisch sin anti shake. Sjekk ut x-life.no og getinspired.no :-)

Skrevet

Mulig jeg er dum her nå, men hva er egentlig forskjellen på en som er dyr og billig?

Stoffet er ca likt og de ser like ut sånn sett.

Jeg har en fra hm og en litt dyr fra en sportsbutikk, men merker helt ærlig ikke forskjell. Eneste er at den fra hm var lettere, og derfor hakket bedre etter min smak.

Men de blir kanskje fortere stygge osv?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også fra H&M, og ser ikke vitsen med å kjøpe et dyrere merke.

Anonym poster: 4d5fcdce62e28ffdb91148bc03b9661a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med min fra hm. :)

Anonym poster: ef14470b5a1225ece69e0e6f302d2d67

Skrevet

Ja, jeg lurer også... Jeg løper i et par tights som jeg kjøpte på impuls for noen år siden. Det eneste som er viktig for meg er at de passer og at de puster og at de er tykke eller tynne nok for årstiden.

Kompresjonstights gir deg ikke noe annet enn mindre på konto.

Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg elsker min fra 2XU, fordi den er litt varmere enn de øvrige jeg har fra diverse merker. Flott om våren og høsten :)

Skrevet

De tightsene jeg bruker mest og er mest fornøyd med er fra Nike og Frank Shorter. Sammenlignet med tightsen jeg hadde fra HM holder de seg veldig mye bedre. HM-tightsen tålte ikke så hyppig vask som de andre tightsene, og mistet raskt elastisiteten i selve tøyet og i strikken i livet. I tillegg ble den gjennomsiktig i rumpa etter veldig kort tid.

Skrevet

Min liste:

1. 2XU

2. Nike gyakusou

3. Better Bodies

3. Orca

4. Skins

5. SUB

6. Nike

7. Adidas

Skrevet

Jeg er også greit fornøyd med den fra h&m, eneste er at den alltid sklir ned flere ganger under en treningstime, og lager/fremhever liksom en ekstra valk på magen. Det trenger jeg ikke :P

Har akkurat bestilt en anti-shake fra röhnisch i håp om å bli kvitt dette problemet, de skal visst være høye i livet og holde seg på plass under trening. Håper det stemmer.

Skrevet

Har akkurat bestilt en anti-shake fra röhnisch i håp om å bli kvitt dette problemet, de skal visst være høye i livet og holde seg på plass under trening. Håper det stemmer.

Det stemmer for meg i hvert fall. :) Er godt fornøyd med dem, men jeg har lyst til å prøve 2XU også. Det er riktignok fordi jeg kjenner tendenser til ømme legger innimellom, og er veldig lite lysten på beinhinnebetennelse. Aner ikke om 2XU hjelper noe som helst på det, men jeg har lest at kompresjon skal være bra for beina. Det kan selvfølgelig hende det er ren jug. Noen som vet?

For å ikke spore helt av, jeg er veldig fornøyd med Röhnisch.

Skrevet

Nike Legend er min favoritt, de er ganske tykke i stoffet og høye på livet, og helt hinsides komfortable. Jeg løper riktignok ikke så mye, så vet ikke om du synes de kan bli for varme over lang tid, men til styrketrening og jogging er de helt supre. Jeg har lyst til å bo i dem...

Skrevet

men jeg har lyst til å prøve 2XU også. Det er riktignok fordi jeg kjenner tendenser til ømme legger innimellom, og er veldig lite lysten på beinhinnebetennelse. Aner ikke om 2XU hjelper noe som helst på det, men jeg har lest at kompresjon skal være bra for beina. Det kan selvfølgelig hende det er ren jug. Noen som vet?

Tror man trygt kan si at produsentene hyper opp effekten av kompressjonstøy.

Skrevet

Mulig jeg er dum her nå, men hva er egentlig forskjellen på en som er dyr og billig?

Stoffet er ca likt og de ser like ut sånn sett.

Jeg har en fra hm og en litt dyr fra en sportsbutikk, men merker helt ærlig ikke forskjell. Eneste er at den fra hm var lettere, og derfor hakket bedre etter min smak.

Men de blir kanskje fortere stygge osv?

Jeg trodde kanskje at de tålte færre vask og pustet litt dårligere? Men jeg har ikke prøvd annet enn merker fra sportsbutikker så jeg vet egentlig ikke :)

AnonymBruker
Skrevet

Her kommer erfaringer fra ei jojo pære med valkeheaven på baklårene. :fnise:

CWX stabilyx er min foreløpige gud. Tykt men veldig behaglig stoff som skjuler mye, hindrer dissing og har veldig god kompresjon. Kan skli pittelitt.

2XU elite kan skli litt og strammetråden er ubehagelig, dekker ikke akkurat cellulitter men har god kompresjon.

Skins (A400) sitter som forbanna støpt på kroppen, noe som er veldig imponerende. Men som den føles ut, ser den ut. Ingenting blir skjult.

Rønisch anti shake har bredt og godt bånd, hindrer litt dissing uten å være for tykk. Er nok ypperlig for de som er redd muffintop. Men jeg ble skuffet over sømarbeidet også blir den litt løs rundt anklene etterhvert.

Ellers har jeg noen billigere fra nike og asics ihvertfall. Nike er det beste av de, men den ene revnet fort.

Kompresjon funker forøvrig på meg. Jeg har nesten ikke hatt ordinær gym fordi jeg fikk tretthet i bena bare av å se på de. Så i voksen alder prøvde jeg å løpe med 2XU og jeg gled nærmest avgårde. Om det skulle være en placebo så er det en placebo jeg er villig å punge ut for.

Anonym poster: 05c1c8b3a29da5d99e5ca326248781ef

AnonymBruker
Skrevet

Nå glemte jeg å nevne gjennomsiktigheten.

CWX finnes ikke gjennomsiktig.

2XU blir litt gjennomsiktig på meg.

Skins er veldig gjennomsiktig på meg.

Røhnisch er ikke gjennomsiktig.

Anonym poster: 05c1c8b3a29da5d99e5ca326248781ef

AnonymBruker
Skrevet

ANbefaler å kjøpe Frank shorter som er ganske rimlig, den er bedre enn Hm. syns de er ubeghagelig å gå i og liker ikke strikken.. :-/

Anonym poster: 0f271b0b1803b292a98006f3ce5d91f3

Skrevet

Jeg sverger til Nike sine,startet med H&M sine,men Nike sine føles bedre på!

Skrevet

Jeg liker Nike veldig godt. Har hatt et par fra H&M, men syns de blir "ødelagt" etter et par vask. De ble fort veldig løse og slakke. Da er det bedre å investere i litt dyrere plagg man kan ha myyye lenger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...