Gå til innhold

Er Det Galskap

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Jeg kan ikke forstå de som velger dette. Å gi avkall på sex og velge å ikke få barn. Barn er jo det største i livet. Men på en annen side' date=' er det ikke noe vondt i å velge en slikt levemåte.[/quote']

Det der er en vanvittig provoserende ting å si.Du burde presisere at det er det viktigste for deg, men i dag er det faktisk mange som velger å ikke få barn, eller som ikke kan få barn.

King James: Etter det du forteller høres det ut som om du vil gå i kloster av de riktige grunnene, og at du har tenkt godt igjennom dette.I de fleste klostere er det uansett en ganske lang prøvetid, om du går inn i kloster betyr det ikke at du ikke kan ombestemme deg igjen.

Jeg vil anbefale deg å undersøke med forskjellige kloster om hvorvidt du kan komme dit og bo der en ukes tid, for å få et innblikk i hvordan det fungerer.Som regel har klostrene leiligheter separert fra der munkene/nonnene bor, men du får anledning til å snakke med munkene og lære mer om livet der.Jeg bodde en uke i et katolsk kloster for noen år siden, og det var utrolig lærerikt.Nonnene var fantastiske mennesker, og de virket veldig lykkelige.Selv ville jeg ikke vurdert det, men så tror jeg da heller ikke på Gud.. :-)

Ikke la deg stoppe av at andre synes det er "rart" eller "feil".De fleste som går i kloster følger et kall.Om du føler at klosterlivet kan være det som gjør deg lykkelig skylder du deg selv å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest King James

man kan besøke klostere i en uke før man bestemmer seg

prøve tiden kan er mellom 3 og 5 år.

og jeg har undersøkt klostere mang steder

i finland..russland...hellas..tyskland..og england...og jeg skal besøke et kloster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Var det den Ortodokse du skulle - ooops - sorry. Gresk eller Russisk da ?

Venninna mi er gift med en Gresk Ortodoks Prest :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

den russike men det er ingen forskjell mellom gresk og russisk eneste forskjellen er at den ene er i Russland og den andre er i Hellas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

er det galskap i år 2004 og gå i Kloster og bli munk eller nonne ?

Over hodet ikke galskap.

Tvert imot beundringsverdig, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det hadde vært redning for noen å gå i kloster. Tenker på de som sliter og ikke finner roen i livet.

Klosterlivet fasinerer meg. Kanskje jeg går i kloster selv, men vil bli gammel bestemor først.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...