Gå til innhold

Er Det Galskap

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest King James IV

jeg synnes ikke det er det men jeg har merket at veldig mange er negative til det.så derfor spør jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi
jeg synnes ikke det er det men jeg har merket at veldig mange er negative til det.så derfor spør jeg.

King James IV var som de fleste andre skotske (og engelske) konger en gedigen horebukk med flere uekte barn. Han er neppe den rette i å uttale seg om nonner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James IV

mmmmm jaja da tok jeg vist feil da jeg trode det hvar James II men jeg tok feil og da innrømmer jeg det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som virkelig ønsker å bli munk eller nonne må vel synes det er urelevant om noen synes det er negativt eller galskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Jeg synes det står veldig repsekt av de som velger å gå i kloster, og gi avkall på all materialisme, fråtsing og seksualitet. Synes det er tøft at noen gir absolutt hele livet sitt til Gud og bønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det står veldig repsekt av de som velger å gå i kloster' date=' og gi avkall på all materialisme, fråtsing og seksualitet. Synes det er tøft at noen gir absolutt hele livet sitt til Gud og bønn.[/quote']

Skulle akkurat til å skrive det selv, bare du formulerte det litt bedre :oops: :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moonshadow

For meg personlig så ville det vel blitt galskap ettersom jeg ikke tror på noen gud. Men jeg forstår de som velger dette livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DenSmarte

Jeg kan ikke forstå de som velger dette. Å gi avkall på sex og velge å ikke få barn. Barn er jo det største i livet. Men på en annen side, er det ikke noe vondt i å velge en slikt levemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James IV

jeg må ærlig si at og få barn er ikke det største i livet men det mener jeg.

jeg mener nå det største i livet er og bli et med gud.Eller finne Gud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Myumi

Jeg synes det er ett modig valg og jeg er glad for det at å bli nonne ikke lenger er noe man blir bare fordi man ikke blir gift. Noe som var vanlig før i tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DenSmarte
jeg må ærlig si at og få barn er ikke det største i livet men det mener jeg.

jeg mener nå det største i livet er og bli et med gud.Eller finne Gud

jeg kan hvertfall ikke forstå det, de som velger Gud fremfor et barn. En fantasifigur i stedet for noe levende. Men er vel også derfor, blir mindre ansvar da vet du. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James IV

hvordan hvet du at gud er en fantasi figur..at du ikke tror på gud

betyr ikke at han ikke finnes

man kan ha mye ansvar selvom man ikke har barn...men på en aen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...