AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #1 Skrevet 26. april 2013 Jeg trener ALT, bortsett i fra rumpa, samt at beintreningen blir litt mangelfull. Jeg har lyst til å trene hip thrust, utfall, knebøy og markløft, men de ordentlig tunge vektene jeg vil trenge ligger et sted hvor det alltid er mange(uansett når på dagen..), og da jeg trenger litt tid på å få inn teknikken(vet jo hvordan man gjør det, men likevel), synes jeg det blir flaut å stille seg opp mens andre ser på, i tilfelle alt bare blir feil. Et annet område på senteret har vektskiver, derfor lurer jeg på om jeg får trent rumpa med de nevnte øvelsene med de? Evt. hvilke øvelser? Da kan jeg stå mer alene.. Tror det blir vanskelig å trene hjemme, da jeg ikke har vektene som trengs. Kroppsvekt blir for lett, dessverre. Tips til smånervøse, lille meg? Har jo SÅÅ lyst på sprettrumpe, og har et godt utgangspunkt allerede, men jeg får jo aldri trent den. På forhånd takk! Anonym poster: 7ac6cd904abf5228c39eef3bb83bcd76 2
Gjest badeand1 Skrevet 26. april 2013 #2 Skrevet 26. april 2013 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=731817 Prøv buttbible. Videoene er lenger ned på siden. Ser ut som det er noen som ser resultater ganske fort.
Gjest Kiara! Skrevet 26. april 2013 #3 Skrevet 26. april 2013 (endret) Jeg "klarer" ikke følge disse videoene så jeg håper noen kan tipse om ting på treningsenteret også. Sliter med det samme som ts, men jeg føler meg som en hval som tar hele speilet. Får helt hetta av å tenke på det så jeg holder meg til ellipsen og step maskinen. Endret 26. april 2013 av Kiara!
Gjest badeand1 Skrevet 26. april 2013 #4 Skrevet 26. april 2013 Du kan jo bare gjøre de øvelsene på et treningsstudio. Trenger ikke følge videoen.
Drizzt Skrevet 26. april 2013 #5 Skrevet 26. april 2013 Er det ikke mye mer behagelig å trene hjemme enn på treningssenter hvor man har følelsen at alle ser på? Butt Bible er løsningen for folk som gruer seg til å trene foran publikum.
Kira-delta Skrevet 26. april 2013 #6 Skrevet 26. april 2013 (endret) hip thrust kan du trene med vektskive, bare plasser den oppå magen og utfør på samme måte som med stang. Utfall,knebøy og markløft kan du gjøre med manualer. Bruk to manualer, en i hver hånd (selvfølgelig), på siden av kroppen når du gjør utfall, og to plassert foran som en vektstang når du gjør markløft. Med knebøy kan du bruke en tyngre som du holder på høykant, og fører ned mellom bena når du tar knebøy men du kan også bruke to og føre ned samtidig på hver side av kroppen. Dette vil ikke være optimalt i lengden, men kanskje du tør bevege deg der de andre er når du har prøvd øvelsene med litt tyngde og føler deg litt tryggere på teknikken. Jeg gjør disse øvelsene og startet som jeg beskrev over, det er utrolig effektivt og nå har jeg drømmerumpa :D Endret 26. april 2013 av Kira-delta 1
Sjokoladenøtt Skrevet 26. april 2013 #7 Skrevet 26. april 2013 Der jeg trener har vi faktisk to steder med stenger og vekter, den ene siden er med slike faste vekter og de andre er sånne man putter på selv. Er dødsflaut å gå bort til alle "gutta" som står og peser og brøler og ta knebøy f eks.. Enda verre hvis noen kommer bort til deg eller står og glaner.. Ugh..
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #8 Skrevet 26. april 2013 Skulle selv ønske det var rom for meg også i vektrommet på treningen. Men når man går inn der, så får man mange snodige blikk fra de unge gutta der. De som elsker å se seg selv i speilet mens de øver på stønningen sin de gir oss ikke mye rom for å trene der dessverre. Har manualer da, men ingen vektstang og heller ikke god plass til å ta utfall. Anonym poster: c78db02e872271386a63602e8b2afd93
Kira-delta Skrevet 26. april 2013 #9 Skrevet 26. april 2013 Seriøst folkens? Krev plassen deres! Jeg tror de fleste som trener bare tenker at det er tøft at dere er der, og om de kommer bort er det i verste fall for å hjelpe til eller rette på teknikk. 2
Kira-delta Skrevet 26. april 2013 #10 Skrevet 26. april 2013 .Har manualer da, men ingen vektstang og heller ikke god plass til å ta utfall. Anonym poster: c78db02e872271386a63602e8b2afd93 Søk opp bulgarsk utfall, det trenger du ikke så stor plass for å gjøre
Gjest Ciegus Skrevet 26. april 2013 #11 Skrevet 26. april 2013 Begynn med enkle øvelser i frivektområdet. Bruk for eksempel kun stangen til hip thrusts, som er ganske enkelt. Så gjør du knebøy med manualer, med fokus på teknikk. Når du er trygg på det går du over til vektstang. Når knebøy er i orden begynner du med markløft. Utfall kan du gjøre hvor som helst på senteret med manualer. Du kan bruke vektskiver på hip thrusts, men det er en trygg øvelse å begynne å bruke stang med så du blir komfortabel med å være i det området. Etter en stund vil du føle deg tryggere, det er bare å hive seg i det! I verste fall vil noen korrigere deg, og det er jo bare flott, man lærer mye av det! Lykke til, ta kontakt hvis du trenger flere innspill!
Gjest Ciegus Skrevet 26. april 2013 #12 Skrevet 26. april 2013 Og ha musikk på øret og lev deg inn i den, så glemmer du kanskje alle rundt. Husk at ALLE har vært der du er!
Gjest Herr Heftig Skrevet 26. april 2013 #13 Skrevet 26. april 2013 De stedene jeg har trent har det vært damer i i gutteområdet hele tiden. Ingenting rart med det. De som øver på stønning trenger du ikke bry deg om, de har som regel skikkelig dårlig teknikk selv siden de prøver å ta så mye som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå