Gå til innhold

Magetrening med "ab roller"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det effektivt/bra trening for magen? :)

Anonym poster: 246acaa705e8e6dd7fdb9225b0e31e69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ab Roller er en av de dårligste treningene for mage. Vil du ha en effektiv måte å trene mage søk opp "Bicycle Maneuver" på youtube.

Gjest JakeGreen
Skrevet

Ja, det er bra trening for kjernemuskulaturen om du gjør det skikkelig. Ikke enig med forrige innlegg.

:)

Skrevet (endret)

Ab Roller er en av de dårligste treningene for mage. Vil du ha en effektiv måte å trene mage søk opp "Bicycle Maneuver" på youtube.

Hvorfor mener du det?

er jo såpass lett at du sikkert kan ta en bøtte med repetisjoner, i motsetning til ab wheel rollout der jeg tviler at man klarer noe særlig mer enn 5-10 reps. Hvis man i det hele tatt klarer én. En lettere variant er på knærne.

Magens viktigste funksjon er å stabilisere og så antirotasjon. En god øvelse for det er http://www.youtube.com/watch?v=7s9zKP3Fw6M.

Endret av Supraspinatus
AnonymBruker
Skrevet

Den er ikke bra for ryggen min, så jeg kunne ikke bruke den. Men så har jeg skadet rygg da...

Men eksen min fikk gode resultater av en sånn, han jobber også på treningssenter og vet vel hva han snakker om, etter mange års utdannelse.

Anonym poster: 29afde36e6fc56d706ae7ca65028acca

Skrevet

Hvorfor mener du det?

er jo såpass lett at du sikkert kan ta en bøtte med repetisjoner, i motsetning til ab wheel rollout der jeg tviler at man klarer noe særlig mer enn 5-10 reps. Hvis man i det hele tatt klarer én. En lettere variant er på knærne.

Magens viktigste funksjon er å stabilisere og så antirotasjon. En god øvelse for det er http://www.youtube.com/watch?v=7s9zKP3Fw6M.

Er ikke min personlige mening da, men det er det forskning fra USA sier, man kan måle hvor mange muskelfibre som blir aktivert og hvor effektivt de blir trent, Ab Roller ligger på 9ende plass av topp 10 øvelsene, Bicycle Maneuver er Nr 1.

Skrevet

Er ikke min personlige mening da, men det er det forskning fra USA sier, man kan måle hvor mange muskelfibre som blir aktivert og hvor effektivt de blir trent, Ab Roller ligger på 9ende plass av topp 10 øvelsene, Bicycle Maneuver er Nr 1.

Interessant! Har du en link?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener du det?

Ehh.. hvordan får man egentlig trent mangen av å dra en tråd/tau fra brystet og utover?? Det så for meg mer ut som man kanskje kunne trent armer...?

Anonym poster: 7812a2e411d945d8806663ce23fa908d

Skrevet

Ehh.. hvordan får man egentlig trent mangen av å dra en tråd/tau fra brystet og utover?? Det så for meg mer ut som man kanskje kunne trent armer...?

Pallof press handler om å ha såpass spenn på wiren eller strikket at du må jobbe med å holde tilbake rotasjonen. Bevegelsen er fremover/bakover eller opp ned. Jo lenger ut fra senter kabelen/strikket kommer jo større kraft må du holde tilbake. Ikke ideell video.

Skrevet

Jeg sjekket den artikkelen. Jeg har tydeligvis misforstått hele den øvelsen med ab roller. Ab roller er visst et slags apparat. Jeg trodde det var snakk om ab wheel rollout - som er en helt annen øvelse (se videoen i første innlegget mitt). Den er ikke med i test-øvelsene en gang. Captains chair som fikk andreplass er jo en skalert l-sit. De 13 øvelsene inneholder jo langt i fra de beste øvelsene for mage. De har jo bare testet de vanligste av de lette i USA.

I en annen tråd lå jeg inn dette innlegget her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=741081&#entry12622240

Hadde vært interessant å sett dem sammenlignet med den sykleøvelsen (som forøvrig er en bra versjon av crunches).

AnonymBruker
Skrevet

Pallof press handler om å ha såpass spenn på wiren eller strikket at du må jobbe med å holde tilbake rotasjonen. Bevegelsen er fremover/bakover eller opp ned. Jo lenger ut fra senter kabelen/strikket kommer jo større kraft må du holde tilbake. Ikke ideell video.

OK, da skjønner jeg. Det var jo ikke så godt forklart under videoen heller.

Skrevet

OK, da skjønner jeg. Det var jo ikke så godt forklart under videoen heller.

Denne var ikke så verst:

Skrevet

Ab roller er jo anti produktivt, da du må belaste for å få resultat, og det apparatet gjør det rake motsatte, eliminerer belastningen. Et apparat som bidrar til gjøre den minst effektive mage øvelsen enda mindre effektiv. Situps i seg selv belaster mer rygg enn mage, noe som gjør at den er i høyeste grad inneffektiv i forhold til å trene mage, samt belaste rygg mer enn hva er hensiktsmessig. For de som er totalt utrent er situps direkte skadlig da man ikke har musklatur til å støtte opp ryggen i øvelsen...

Skrevet

Denne var ikke så verst:

Den øvelsen er for "oblique" musklene som er de musklene på siden og ikke "mage musklene" i den forstand. Noe helt annet enn hva ab roller i teorien "skal" trene...

Skrevet

Den øvelsen er for "oblique" musklene som er de musklene på siden og ikke "mage musklene" i den forstand. Noe helt annet enn hva ab roller i teorien "skal" trene...

Det er snakk om magetrening, ikke nødvendigvis å isolere de rette magemusklene. Som jeg skrev i første innlegget mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...