Gjest Gjest Skrevet 26. april 2013 #1 Skrevet 26. april 2013 Jeg er takknemling for alle råd jeg har fått i min andre tråd, men situasjonen har endret seg, og temaet er nå et annet enn utgangspunktet. Jeg ser at det ikke var så lurt å fortsette på samme tråd med en ny problemstilling, så derfor starter jeg heller en ny tråd. Er det noen som har prøvd Visanne? Har begynt på den i dag, og vi er spente på hvilke resultater vi kan forvente, og hvor raskt, og evt bivirkninger. En ting er hva vi kan lese av pakningsvedlegg og forskningsresultater, noe annet er å høre andres personlige erfaringer.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Jeg bumper denne litt. Er det ingen som har prøvd Visanne, og som vil dele sine erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2013 #3 Skrevet 11. mai 2013 Siden ingen har erfaringer å dele, tenkte jeg at jeg kunne dele våre erfaringer. Det kan jo hende at flere kommer til å prøve Visanne etterhvert, og da kan det være nyttig å se andres opplevelser av behandlingen. Visanne er et relativt nytt preparat mot endometriose. I følge spesialisten er det lite utprøvd i Norge, men de har sett gode resultater i Sverige. Dette er ikke en p-pille, og den setter heller ikke brukeren i en kunstig overgangsalder. Det Visanne skal gjøre, er å inaktivere endometriosen, og brukeren skal behandles med disse tablettene i 18 mnd. Hun har vært 100% ufør i 6 mnd på grunn av endometriosen (smerter, utmattelse, nesten-feber/lav feber og syklisk forverring måned for måned), har vært operert, og begynte på Visamme for to uker siden. Det første vi merket, var at hun fikk "mensen" uten å få de vanlige forverringene, noe som så absolutt var positivt. Kroppstemperaturen er stort sett normal, og utmattelsen begynner å slippe taket. Hun har begynt å få tilbake energien, noe jeg er veldig glad for. Hun har fremdeles sterke smerter, men de har flatet ut, og hun opplever ikke de sykliske forverringene hun hadde forventet å oppleve i løpet av disse ukene. Enn så lenge har hun ikke opplevd noen bivirkninger, men de kan jo komme i løpet av de neste ukene. Nå gleder vi oss over de positive resultatene hun har opplevd så langt, og håper fremgangen fortsetter de neste ukene.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #4 Skrevet 11. mai 2013 Siden ingen har erfaringer å dele, tenkte jeg at jeg kunne dele våre erfaringer. Det kan jo hende at flere kommer til å prøve Visanne etterhvert, og da kan det være nyttig å se andres opplevelser av behandlingen. Visanne er et relativt nytt preparat mot endometriose. I følge spesialisten er det lite utprøvd i Norge, men de har sett gode resultater i Sverige. Dette er ikke en p-pille, og den setter heller ikke brukeren i en kunstig overgangsalder. Det Visanne skal gjøre, er å inaktivere endometriosen, og brukeren skal behandles med disse tablettene i 18 mnd. Hun har vært 100% ufør i 6 mnd på grunn av endometriosen (smerter, utmattelse, nesten-feber/lav feber og syklisk forverring måned for måned), har vært operert, og begynte på Visamme for to uker siden. Det første vi merket, var at hun fikk "mensen" uten å få de vanlige forverringene, noe som så absolutt var positivt. Kroppstemperaturen er stort sett normal, og utmattelsen begynner å slippe taket. Hun har begynt å få tilbake energien, noe jeg er veldig glad for. Hun har fremdeles sterke smerter, men de har flatet ut, og hun opplever ikke de sykliske forverringene hun hadde forventet å oppleve i løpet av disse ukene. Enn så lenge har hun ikke opplevd noen bivirkninger, men de kan jo komme i løpet av de neste ukene. Nå gleder vi oss over de positive resultatene hun har opplevd så langt, og håper fremgangen fortsetter de neste ukene. Dette du skriver om kroppstemperatur, er det vanlig å merke endringer i den når man har endometriose? Anonym poster: f73f0fc0470737162c9bb6935ce98b5c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #5 Skrevet 11. mai 2013 Dette du skriver om kroppstemperatur, er det vanlig å merke endringer i den når man har endometriose? Anonym poster: f73f0fc0470737162c9bb6935ce98b5c Lav feber, eller nesten-feber er veldig vanlig ved endometriose. Anonym poster: 2212d2e36e759cb02a4c83bd3fd9e268
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #6 Skrevet 11. mai 2013 Lav feber, eller nesten-feber er veldig vanlig ved endometriose. Anonym poster: 2212d2e36e759cb02a4c83bd3fd9e268 Hva er de andre symptomene og er de også relevant for adenomyose? Anonym poster: f73f0fc0470737162c9bb6935ce98b5c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #7 Skrevet 11. mai 2013 Hva er de andre symptomene og er de også relevant for adenomyose? Anonym poster: f73f0fc0470737162c9bb6935ce98b5c De vanligste symptomene er:Smerter før og under menstruasjonen (noen har smerter gjennom hele syklusen)Smerter ved eggløsningSmerter ved samleie Tretthet, utmattelse, lavt energinivåKvalmeKraftig og/eller uregelmessige blødningerSmerter i korsryggenLav feber Symptomene for adenomyose kjenner jeg dessverre ikke, men jeg ser ikke bort fra at det kan være ganske likt. Anonym poster: 2212d2e36e759cb02a4c83bd3fd9e268
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #8 Skrevet 6. juni 2013 Det første vi merket, var at hun fikk "mensen" uten å få de vanlige forverringene, noe som så absolutt var positivt. Kroppstemperaturen er stort sett normal, og utmattelsen begynner å slippe taket. Hun har begynt å få tilbake energien, noe jeg er veldig glad for. Hun har fremdeles sterke smerter, men de har flatet ut, og hun opplever ikke de sykliske forverringene hun hadde forventet å oppleve i løpet av disse ukene. Enn så lenge har hun ikke opplevd noen bivirkninger, men de kan jo komme i løpet av de neste ukene. Nå gleder vi oss over de positive resultatene hun har opplevd så langt, og håper fremgangen fortsetter de neste ukene. Har jeg sagt A, må jeg nesten si B også. Etter 1,5 mnd på Visanne, er det slutt! Bivirkningene ble for store. Det var en positiv start, men det fortsatte dessverre ikke. Søvnproblemer, hetetokter, leddsmerter, muskelkramper, hodepine, kvalme, ansiktsødem og svimmelhet er noen av bivirkningene hun opplevde, og det var ikke verd det. Visanne vil være et godt alternativ for de som tåler behandlingen, men det var ikke det for min datter. Da har vi delt vår erfaring med Visanne. Håper andre deler sin erfaring etterhvert også. Anonym poster: 2212d2e36e759cb02a4c83bd3fd9e268
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #9 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har hatt endometriose i 18 mnd nå, og har omsider fått behandlingspillen Visanne. Jeg startet på den for bare en uke siden, og etter det har jeg ikke hatt magesmerter eller oppblåsthet. Jeg merker jeg er veldig trøtt og uklar i blikket, men ellers mye bedre enn hva jeg pleier. Jeg har ikke kunnet hatt samleie på den tiden jeg har vært syk, og gynekologen min ville benytte Visanne på meg for å undersøke om dette kunne endre seg slik at jeg kan forsøke å få barn. Jeg er spent på å se videre utvikling fremover, selvom jeg må innrømme at mangel på kunnskap og forståelse av endometriose har gjort meg til en aldri så liten skeptiker. Håper iallefall at jeg slipper unna symptomene dere andre prater om og ønsker dere lykke til videre. Anonymous poster hash: 5026c...63c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå