Gjest lisha Skrevet 26. april 2013 #1 Skrevet 26. april 2013 (endret) Jeg har så vidt begynt å tenke på å feire bursdagen til jenta mi. Hun blir fire år, og har blitt bedt i noen bursdagsselskap i barnehagen, og snakker mye om at når hun har bursdag, så kommer barna hjem til henne! Har lyst å invitere barnehagebarna hjem til oss, men tenker at jeg da må ha et opplegg. En hadde et kjempestort hus, en leide en gymsal på en barneskole og ei inviterte hele barnehagen med barnehagetanter hjem i barnehagetiden. Jeg har god tid enda, men syns det er greit å planlegge tidlig:) Barna blir fra 3-6 år. Jeg syns det er gøy å kunne lage til et moro bursdagsselskap, kan gjerne kle meg litt ut og sånt! Hva husker dere som gøy fra bursdagsselskap når dere var små? Ønsker tips til aktiviteter alle kan være med på og syns er gøy! Hvor ville dere hatt selskapet? hjemme, eller funnet en plass å være? Må alle barnehagebarna inviteres, eller går det greit å kun invitere jentene på avdelingen? (hele avdelingen er 20 barn tilsammen) Endret 26. april 2013 av lisha
Silva20 Skrevet 26. april 2013 #2 Skrevet 26. april 2013 Jeg syntes alltid det var så gøy å spise hjemmelaget kake med nonstopper og seigmenn på, og å fiske godteri da jeg var barn og gikk i bursdagen til de andre barna i barnehagen / klassen. 2
Vaffel Skrevet 26. april 2013 #3 Skrevet 26. april 2013 Husker at det meste med bursdager var stas:) Tror det blir mest hyggelig å ha det hjemme, enten inne eller ute om dere har hage og været tillater det. Tips på ting som kan være artig: - Lage pølsekiosk, og evnt kle deg litt ut med forkle, kokkehatt etc. - Evnt gjøre om pølsekiosken til iskiosk senere med mulighetene til å velge kjeks, strøssel etc. - Fiske etter godteriposer som Silva nevnte - Små konkurranser, leker etc - Sjokoladekake, gele etc formet som noe datteren din liker 1
Gjest BettyBoop Skrevet 26. april 2013 #4 Skrevet 26. april 2013 Eller evt temafest. Hvis det er jenter, prinsessefest eller gutter sjørøverfest. Sånn at de kler seg ut og sånn? 1
Dragonfly84 Skrevet 26. april 2013 #5 Skrevet 26. april 2013 Jeg likte skattejakt veldig godt, men de er kanskje for små til det? Sånn at de først får en lapp en voksen leser for dem med et hint til hvor neste lapp kan være gjemt, så må de finne ut hvor neste lapp er, så er det en ny gåte der som en voksen leser for dem osv osv, og til slutt finner de en godtepose til hver
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #6 Skrevet 26. april 2013 Vi hadde skattejakt i 4årsdagen til tantebarnet mitt, samme morgen før gjestene kom så gjemte vi godteri i en pose sammen med en lapp, første lappen ledet til første godtepose, alle fikk forsyne seg med en ting. Vi hadde 8 poster, post 9 var en liten skattekiste full av gullpenger fra Nille, barna snakker om det enda Anonym poster: 067dcdc8ff69e63b8675f4227d6ede29
Gjest BettyBoop Skrevet 26. april 2013 #7 Skrevet 26. april 2013 Jeg likte skattejakt veldig godt, men de er kanskje for små til det? Sånn at de først får en lapp en voksen leser for dem med et hint til hvor neste lapp kan være gjemt, så må de finne ut hvor neste lapp er, så er det en ny gåte der som en voksen leser for dem osv osv, og til slutt finner de en godtepose til hver åå det var spennende husker jeg. hadde ikke det i bursdag men påskeaften husker jeg
Gjest Gaby Skrevet 26. april 2013 #8 Skrevet 26. april 2013 Jeg var veldig sjenert, så jeg likte best de bursdagene hvor det ble satt på en tegnefilm i bakgrunnen, slik at de som ikke ville være med på alle de kleine lekene kunne sitte der og titte i stedet
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #9 Skrevet 26. april 2013 Jeg husker en bursdag hvor mammaen til bursdagsbarnet hadde lagd et digert (vel, digert når man er liten) tog av gele! Alle vognene var i forskjellige farger. DET var stilig. Til og med for meg som ikke likte gele Anonym poster: 81ac8e896efa319296c400f9143b4057
mamma_mia Skrevet 26. april 2013 #10 Skrevet 26. april 2013 - Flasketuten peker på - Fiske godteposer (alltid en slager) - Stolleken - Slå på ringen eller bro bro brille - Danse til musikk. Disco-rom om mulig - Gjemsel (eventuelt gjemme godteposer)
Gjest Riskjeks Skrevet 26. april 2013 #11 Skrevet 26. april 2013 Det er veldig lite man trenger å planlegge med så små barn, er min erfaring. Hos oss har det "bare" blitt servering av pølser, ungene leker litt, servering av kaker, og så leker de til de blir hentet. Det er foreldre som tror at barna trenger så innmari mye fancy greier.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #12 Skrevet 26. april 2013 Mamma bakte muffins med glasur, og så satte hun ut skåler med nonstop og strø og seigmenn, og så fikk vi lov til å pynte vår egen muffins. Det var gøy. Og skattejakt var også stas. Men mener å huske at de tingene ble gjort når jeg var litt eldre enn tre. Treåringer er fornøyde bare de får en pølse og se tegnefilm. Anonym poster: 70523bbbdcfcaf17edd7dc133b178755
Gjest Vevila Skrevet 26. april 2013 #13 Skrevet 26. april 2013 -Fiske godteposer! -"kjøpe" mat med lekepenger som vi klippet ut i en tillaget bod -Dekorere papirduken
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 27. april 2013 #14 Skrevet 27. april 2013 Jeg husker et selskap jeg var i der vi fikk porsjonsdessert med gelé. Det var tre ulike lag med ulike farger med gelé oppå hverandre.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 27. april 2013 #15 Skrevet 27. april 2013 Jeg har så vidt begynt å tenke på å feire bursdagen til jenta mi. Hun blir fire år, og har blitt bedt i noen bursdagsselskap i barnehagen, og snakker mye om at når hun har bursdag, så kommer barna hjem til henne! Har lyst å invitere barnehagebarna hjem til oss, men tenker at jeg da må ha et opplegg. En hadde et kjempestort hus, en leide en gymsal på en barneskole og ei inviterte hele barnehagen med barnehagetanter hjem i barnehagetiden. Jeg har god tid enda, men syns det er greit å planlegge tidlig:) Barna blir fra 3-6 år. Jeg syns det er gøy å kunne lage til et moro bursdagsselskap, kan gjerne kle meg litt ut og sånt! Hva husker dere som gøy fra bursdagsselskap når dere var små? Ønsker tips til aktiviteter alle kan være med på og syns er gøy! Hvor ville dere hatt selskapet? hjemme, eller funnet en plass å være? Må alle barnehagebarna inviteres, eller går det greit å kun invitere jentene på avdelingen? (hele avdelingen er 20 barn tilsammen) Det burde jo være greit å invitere kun jentene på avdelingen så lenge alle de blir invitert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå