Schadenfreude Skrevet 26. april 2013 #1 Skrevet 26. april 2013 (endret) Mens jeg var gravid sverget jeg dyrt og hellig på at jeg aldri skulle diskutere bleieinnhold, noen sinne. Det har jeg holdt, sånn halvveis. Venninner og facebookkontakter skånes, mannen får full rapport. For det er jo rett og slett enkelte bleier som tar kaka! Sånne som får deg til å lure på om ungen er en diger bæsj forkledd som baby eller hva med kindereggvarianten, hvor du finner en overraskelse nedi der? De bleiene du bare må le av eller de som får deg til å vurdere en tilværelse i bushen, så ungen kan gå naken og gjødsle der det passer. Ikke at dritt egentlig er så spennende, men noen ganger må man bare se det komiske i situasjonen for å ikke begynne å grine. Så, har du noen bleiehistorier å dele? Del med oss og spar dine sarte venner og bekjempe. Edit: endret overskriften. Endret 26. april 2013 av Schadenfreude 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #2 Skrevet 26. april 2013 Da vi begynte forsiktig med fast føde var vi spente på hvor mye som egentlig endte opp i magen og ikke på smekka. Dagen etter avdlørte junior at han sannsynligvis hadde fått i seg hver smitt og smule av gulrotmosen:-D Det så rett og slett ut som om om mosen kom ufordøyd ut igjen! Tror faren hans var glad for at det var jeg som skiftet den bleia... ;-) Anonym poster: 38bfb83158e827b009d610f4f872bedc
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #3 Skrevet 26. april 2013 Orange rumpe ettee gulerotmos har vi hatt her, gikk ikke vekk med vask. Ellers er det veldig flott når de ruller seg rundt midt oppi bæsjebleia som du holder på å ta avbog har bæsj på føtter og hele ryggen. Er ikke skjelden pappaen roper meg inn på badet for å inspisere en ekstra spennende bæsj. Anonym poster: 5835c7f2129051e93a5f318b02783928 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #4 Skrevet 26. april 2013 I går hadde vi en "fin" dag, da både storebror og lillebror forærte mamman bæsjebleier med innhold langt oppover ryggen. jippi.... Anonym poster: 739aefc12996fe7119f966ba7660de91
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 26. april 2013 #5 Skrevet 26. april 2013 Babyen bæsjer her bare to ganger i uka, og på mandag var h*n veldig grinete og utilpass, og det var lenge siden siste bæsjebleie. Hadde aldri trodd jeg kunne bli så lykkelig av å våkne klokka 3 om natta og høre lyder fra en unge som lå og tok i, feis og bæsja.
Schadenfreude Skrevet 26. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2013 Kan jo dele et par minneverdige øyeblikk, jeg og. Feks den første bæsjebleia på sykehuset. Da jeg brettet ned bleia, knakk jeg fullstendig sammen av latter (og ropte selvsagt på mannen at "dette må du se!"). Hvorfor? Seriøst neongrønt innhold, a la Simpsons-radioaktivt avfall. En annen som mannen nok sent glemmer, var den gangen poden satt på fanget og kom med en gigabraker. Mannen trodde det var det hele, men merket kort tid etterpå at det begynte å kjennes varmt Det ble dusj på både mann og baby, samt total nedvask av badet. Har mer enn en gang vært svært så glad for at vi har vaskemaskin, gitt.
*Joyce* Skrevet 26. april 2013 #7 Skrevet 26. april 2013 Det mest komiske bleieøyeblikket her var vel da et øye stirret på meg fra bleieinnholdet. Ungen hadde spist et klistremerkeøye fra ettellerannet, som selvsagt passerte gjennom systemet og tittet interessert på meg da det kom ut igjen. 20
Stinelin Skrevet 26. april 2013 #8 Skrevet 26. april 2013 Det mest komiske bleieøyeblikket her var vel da et øye stirret på meg fra bleieinnholdet. Ungen hadde spist et klistremerkeøye fra ettellerannet, som selvsagt passerte gjennom systemet og tittet interessert på meg da det kom ut igjen. Haha, den er så bra! 2
Stinelin Skrevet 26. april 2013 #9 Skrevet 26. april 2013 Ler av historiene deres, men har "dessverre" ingen å dele selv. Har til dags dato aldri hatt en bleielekkasje... :omg:
ablaze Skrevet 26. april 2013 #10 Skrevet 26. april 2013 Jeg hadde en fin natt for ikke så lenge siden.. Våknet av en baby som lå og bæsjet. Sto opp og holdt henne under armen mens jeg bar henne inn på badet. Sto og fylte vann i en beholder på stellebordet og hørte en ny ladning ankomme bleia (antok da at hun var ferdig).. Åpnet opp og begynte å vaske. Tørket bort mesteparten og kastet bleia i bleiebøtta. Løftet opp rumpa hennes og vasket videre. Hørte så at hun begynte å trykke igjen og hadde ikke lagt ny bleie under. Før jeg fikk tid til det kom bæsjen, så jeg måtte bare holde en sånn tørr engangsklut under og ta imot. Det gikk greit siden konsistensen var ganske fast. Men kluten ble full og jeg måtte finne en ny. Nå ble konsistensen mer og mer bløt og det gikk til slutt ikke an å holde alt på kluten.. Plutselig drar hun til og spruten står rett i magen min. Der står jeg naken ved stellebordet med baby sine føtter i den ene hånda, stellebordet fullt av bæsj (har heldigvis håndkle på matta) og bæsj fra navlen og ned på gulvet.. Kjempegøy.. 8
FrkRose Skrevet 26. april 2013 #11 Skrevet 26. april 2013 (endret) Har ikke hatt så mye bæsjemoro, men noen minneverdige skift har det jo blitt. Vi var på barseltreff, og lillegutt kravla under bordet og plukka i seg litt forskjellig nedfall. Blant annet så jeg at han fant seg et maiskorn. Neste bæsjebleie inneholdt det vanlige, og helt riktig; ett enslig, helt maiskorn. Så ganske artig ut. Ikke like artig med dårlig mage og fire-fem godt blaute bæsjebleier med lekkasje hver dag akkurat den uka vi var på fjellet uten strøm og vann. Mannen vaska ullklær ute på tunet hver dag, og skylte i relativt friskt fjellvann. Brrr. Ellers var det veldig praktisk å gi han blåbær i grøten i bæsje-om-natta-tenner-på-vei-perioden vi hadde her. Ikke vanskelig å vaske bæsj i mørket da, når den er nærmest svart. Endret 26. april 2013 av FrkRose
Sol79 Skrevet 26. april 2013 #12 Skrevet 26. april 2013 Da baby var nyfødt og hadde ordentlig flytende morsmelkbæsj så hadde vi mange grisete episoder. En gang hadde jeg skiftet til en flott hvit tunika før vi skulle få besøk, og da jeg tok av babyen bleia var han ikke ferdig med å bæsje og leverte en ladning som kom rett utover hele stellebordet og hele magen på min tidligere kritthvite tunika. Det samme skjedde HVER ENESTE gang jeg lot babyen lufte ut på badegulvet mens jeg dusjet. Det ble litt av en vaskejobb av både baby, underlag og gulv. 1
Gjest Elyssa Skrevet 27. april 2013 #13 Skrevet 27. april 2013 Husker ikke akkurat når dette var, men han var ikke mange ukene gammel. Har en periode med skikkelig tynn sprutbæsj, og mannen skal skifte bleie. Tilfeldigvis er jeg også inni rommet, og akkurat da han har tatt av bleia, braker det, og småtten sender ut en skikkelig sprut som treffer veggen på den andre siden!!! (ikke så veldig stort rom, altså) Mannen hyler som en liten jente og løper ut av rommet :ler: 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #14 Skrevet 28. april 2013 Morro. Jeg har spasert rundt på kjøpesenter med stellebordstripe-bæsj på genseren. Vi var i selskap en gang, og jenta på 3 mnd bæsjet ut hele antrekket..det var ulltøy, og selv om vi fikk låne vaskemaskin så ble det jo ikke rent. Tøyet var dekket av bæsj..når det var vasket så jeg hang det opp til tørk på badet, og tenkte ikke over før vi kom hjem at bæsjebrunt babytøy ikke er det fineste å pynte et bad med når man har gjester.. Noen jeg kjenner har spist en bæsjefyllt mais de plukket opp fra golvet,,,uhell ja. Anonym poster: 5bef9f99f1b43958474c07d59ac5fe41
Tøffeldyret Skrevet 29. april 2013 #15 Skrevet 29. april 2013 (endret) Jeg satt barnevakt for en venninnes 3åring en dag hun skulle et ærend. Alt gikk greit, og jeg la ham til å sove middag. Så skulle jeg kjøre og hente venninna mi, og gikk for å vekke gutten. Da jeg kom inn på rommet syntes jeg det lukta litt ekkelt der inne, men tenkte at det sikkert bare lukta litt innestengt. Gutten lå på magen og sov søtt under dyna si, og jeg tok den av for å vekke han, og ble møtt av et fantastisk syn og en herlig lukt Han hadde tydeligvis diare, og hadde bæsja på seg med så voldsomt trykk at han hadde bæsj helt opp til nakken En bred, våt stripe med sprutbæsj og et og annet maiskorn dandert fint over ryggen. Kommer virkelig aldri til å glemme det synet... Edit; la til et ord. Endret 29. april 2013 av Tøffeldyret 2
Gjest Nikki09 Skrevet 29. april 2013 #16 Skrevet 29. april 2013 Jeg har i fullstendig ammetåke-stuptrøtt-modus glemt å ta på ny bleie på natta! Selvfølgelig så var det den natta som jentungen bæsjet for første gang på fem dager! Måtte bare hive overmadrassen vår og få ungen inn i dusjen
Ciara Skrevet 29. april 2013 #17 Skrevet 29. april 2013 Eldstemann hadde en fase hvor han bare bæsjet en gang i uka (rett før han begynte på fast føde), og det var på tirsdager. Da bæsjet han imidlertid enorme mengder, og du kunne stole på at det fløt ut både her og der. Etter et par gufne episoder med skifting av alle klær og rundvask av ungen på trange kjøpesenterdoer ble det til at jeg unngikk å gå ut på tirsdager. "Ciara, vil du være med ut på trilletur på tirsdag?" "Nei, beklager, poden skal bæsje da." Yngstemann har vi faktisk ikke hatt en eneste lekkasje med. 4
Niennas Skrevet 30. april 2013 #19 Skrevet 30. april 2013 Da datteren min var rundt året var vi hos ei venninne av meg. Vi skiftet likegodt bleie på stua ( venninnen min hadde unge på samme alder, og var veldig bedagelig når det gjaldt sånne ting. " tiss på sofaen? Jaja"), og hun fikk gå og lufte seg litt naken. Mannen min er litt engstelig for sånt, han er overdrevent redd for å få litt tiss på gulvet. Så jeg måtte overtale han om at " det går heeelt fint, *venninne* har ingenting imot det". Vi satt jo og pratet, og jeg så ikke på datteren min hele tiden. Når jeg etter et minutt eller noe ser på henne så ser jeg at hun har bæsja på gulvet, og er på vei til å spise sin egen bæsj.... Mannen min freaker selvfølgelig helt ut :fniser: 2
Gjest Errata Skrevet 30. april 2013 #20 Skrevet 30. april 2013 *Ler så jeg griner* Vi har faktisk diskutert at når/om vi får barn skal vi finne frem resten av plastrullen vi brukte da vi malte. Den typen du kan brette ut stor nok til å dekke hele stuegulvet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå