Gå til innhold

Hund i bryllup?

Fremhevede innlegg

Gjest Kiara!
Skrevet

For en latterlig problemstilling.

Anonym poster: 0794b69525b589b1786af465296d2197

Jo, mer jeg tenker på det jo mer rett har du anonym. Men her er alt en problemstilling det er verdt å ta opp. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke behovet for å "være sammen med hunden min litt på den store dagen" jeg da. Løsrive seg litt kanskje .. ?

• Liker 2
Skrevet

Huner hører hjemme ute i hundegården, ikke i bryllup.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke behovet for å "være sammen med hunden min litt på den store dagen" jeg da. Løsrive seg litt kanskje .. ?

Det er da helt greit, folk er forskjellige. Kan være borte fra hunden min uten problem eg. Så trenger nok ikkje å lausrive meg. Så lenge eg veit at ho har det bra og er med folk eg veit ho trivest med. Tingen er at bryllupsdagen min er såpass viktig for meg at det ville vert feil for meg å ikkje dele den med hunden som betyr så mykje for oss begge to. Me ser på henne som eit familiemedlem og me vil ha litt tid sammen med henne den dagen på lik linje med resten av familien. Det betyr ikkje at eg setter ho høgare enn menneskene i familien, men at eg er glad i ho og vil kunne ha minner fra den dagen som innebærer ho i tillegg til minner med bryllupsgjestene. Om du ikkje har samme forhold til dyr som eg har så er det helt greit, eg har forståelse for at du kanskje har andre ting som betyr ekstra mykje for deg.

Folk legger jo opp til at bryllupene sine skal vise kven dei er som par, interesser skinner igjennom i valg av tema. Musikksmak setter gjerne eit preg på feiringa. Me liker metal, punk og rock og annen alternativ musikk. Heldigvis har me ein variert musikksmak og liker også musikk som er litt meir passende i bryllup. Det er kjempe viktig for oss å ha litt tid sammen med hunden vår på den dagen. For andre er det kjempeviktig å ha første dansen til favorittsangen. "Vår sang" er av eit ganske heavy band, så den klarer me oss fint uten på akkurat den dagen.

• Liker 3
Skrevet

I de fleste andre tråder skriver folk at det er din dag og ditt valg og det tenker jeg i utgangspunktet her og. MEN da mener jeg at det er et must at hunden er veloppdragen og takler stressende situasjoner. Det høres ut som hunden din lett lar seg stresse og jeg tenker da at det ikke blir en god situasjon for hunden å komme innom festen med alle gjestene. Kanskje best om dere får noen til å passe den så kan dere reise dit, evt.møte den/de som passer den alene på ett sted å få tatt bildene med hunden...

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg har ikke lest de andre svarene som har kommet her, det har blitt en lang tråd ser jeg ;)

Min første tanke er allergikere. Samboeren min er veldig allergisk mot hunder, og ville blitt veldig dårlig om det var en hund tilstede i et selskap han er i. Dette vet jo alle rundt oss, slik at de enten sier i fra på forhånd ang hund så han kan ta antihistaminer, eller de tar hensyn og holder hunder unna.

Enkelte asmatikere reagerer jo også forholdsvis sterkt på dyrehår, så det er et hensyn å tenke på føler jeg.

Så er det selvsagt også en del som er redd for hunder. Jeg er selv litt skeptisk, men ikke direkte redd. Men jeg vet hvor slitsomt det er at folk ikke forstår hvor redd man kan være for noe, uansett hvor irrasjonelt det er. "Men den er jo ikke farlig, den er jo bare snill" hjelper ikke det dugg hvis man har skrekken. Det er vel for mange som en slags fobi, og dermed ikke helt rasjonelt.

Så, fredag og søndag som skal foregå hjemme hos foreldrene dine. Finnes det et rom der hunden kan være, som er avstengt fra øvrige gjester? Et rom der hunden kan føle seg trygg og har det bra, som den ikke selv kan komme seg utfra, og som dere da heller kan gå inn på for å kose litt med hunden innimellom?

Og lørdagen når dere skal være på dette lokalet - hvis det er sånn at det er viktig for dere at noen kommer innom med hunden i løpet av lørdagen, så gjør nå gjerne det, men avtal å møte vedkommende et sted utenfor lokalet. Jeg forstår så inderlig vel at dere føler at hunden er som et familiemedlem; veldig mange med hund føler det på den måten, men jeg syns samtidig at man i denne sammenhengen må ta hensyn til gjestene sine også. Det er derfor jeg kommer med de forslagene jeg gjør.

Et lite tips til slutt: sørg for å ha med sånne klesruller, så dere får fjernet hundehår på kjole og dress etter at dere har kost med hunden en stund ;) Både for deres egen del og at det ikke ser så pent ut med masse hundehår på klærne, men også for gjestenes del (i tilfelle allergier, astma etc). Å vaske hendene godt etterpå kan også være greit for å skåne evt allergikere. Håper ikke du syns dette høres nedlatende ut, for det er overhodet ikke ment på den måten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...