Gjest Kiara! Skrevet 6. mai 2013 #61 Skrevet 6. mai 2013 Vi var i konfirmasjon igår med hund, og det er ikke tvil om at de firbente tar stoooor plass. Nydelige, men i slike selskap blir de hovedgjesten med redde servitører og ville unger som hos oss. 2
Petalouda Skrevet 6. mai 2013 #62 Skrevet 6. mai 2013 Det er jo iallfall en ok grunn. Det er nok ingen av våre gjester som er så redde. ... er du sikker .. ? de fleste av mine venner har ingen anelse om at jeg er vettskremt ... jeg sørger alltid for å ikke havne i en situasjon der jeg møter dyr. 3
Anglofil Skrevet 6. mai 2013 #63 Skrevet 6. mai 2013 (endret) ... er du sikker .. ? de fleste av mine venner har ingen anelse om at jeg er vettskremt ... jeg sørger alltid for å ikke havne i en situasjon der jeg møter dyr. Enig. Jeg er selv en som ikke er spesielt glad i hunder da jeg ofte er redd dem. Kommer an på setting og hund selvfølgelig, men generelt sett så misliker jeg sterkt å bli påtvunget samvær med hund. Ingen kan derimot se at jeg er redd, mest fordi det er noe som for meg er veldig privat, og for det andre så har jeg lært meg til å ikke virke redd. Men er det behagelig eller gøy med hundi nærheten? Nei. Jeg vil helst slippe. Helt ærlig så hadde jeg takket nei til et bryllup der jeg visste at en hund skulle være til stede. Det hjelper ikke at de er "såååå snille", min erfaring er dessverre en helt annen. Jeg stoler ikke på at eiere har kontroll på hunden, rett og slett fordi det er noe jeg selv har fått smertelig erfare selv. Mvh Yvonne Endret 6. mai 2013 av Yvonne 3
Petalouda Skrevet 6. mai 2013 #65 Skrevet 6. mai 2013 Helt ærlig så hadde jeg takket nei til et bryllup der jeg visste at en hund skulle være til stede. Det hjelper ikke at de er "såååå snille", min erfaring er dessverre en helt annen. Jeg stoler ikke på at eiere har kontroll på hunden, rett og slett fordi det er noe jeg selv har fått smertelig erfare selv. Mvh Yvonne Samme her. Brent barn skyr veldig ilden.
*Nellik* Skrevet 6. mai 2013 #66 Skrevet 6. mai 2013 Jeg skjønner at du har behov for å dele den store dagen med hunden din, men tenk på at hunden skjønner ikke hvilken dag dette er, og jeg tror hunden din har det best et sted uten bråk og mange mennesker, slik det naturlig vil bli i et bryllup. Det er også viktig å ta hensyn til allergikere, eller gjester som kan være redd for hunder. Og barn, som kan være voldsomme med hunden. 2
Mulancholy Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #67 Skrevet 6. mai 2013 Eg trur me har funnet ein løysning på sjølve bryllupsdagen. Me spør ein nabo om ho kan passe ho og komme med ho på fotograferinga. Og kanskje ho kan komme innom å hilse på oss etter middagen. Det er eit litt mindre rom på lokalet me kan vere då der me har fått tillatelse til å ta med hunden. Det er snakk om maks ein halvtime så da blir det ingen problem for de som er redde eller alergiske å vere i det større hovudrommet den little tida. Fredagen og søndagen er litt uvisst fortsatt, men me skal nok alltids finne ut av det også
Gjest Kiara! Skrevet 6. mai 2013 #68 Skrevet 6. mai 2013 Eg trur me har funnet ein løysning på sjølve bryllupsdagen. Me spør ein nabo om ho kan passe ho og komme med ho på fotograferinga. Og kanskje ho kan komme innom å hilse på oss etter middagen. Det er eit litt mindre rom på lokalet me kan vere då der me har fått tillatelse til å ta med hunden. Det er snakk om maks ein halvtime så da blir det ingen problem for de som er redde eller alergiske å vere i det større hovudrommet den little tida. Fredagen og søndagen er litt uvisst fortsatt, men me skal nok alltids finne ut av det også Meeeeeeeeeen har du tenkt på røyting og brudekjolen??? Jeg tenkte ikke så langt i det hele tatt å har idag en bundad full av pels. Godt at den er svart i fargen for tror det var noen skitne labbeavtrykk på skjørtet på et tidspunkt også.
oreokake Skrevet 6. mai 2013 #69 Skrevet 6. mai 2013 Meeeeeeeeeen har du tenkt på røyting og brudekjolen??? Jeg tenkte ikke så langt i det hele tatt å har idag en bundad full av pels. Godt at den er svart i fargen for tror det var noen skitne labbeavtrykk på skjørtet på et tidspunkt også. Så lenge folk passer seg litt er jo ikke det noe problem. Jeg var med den forrige hunden min hver gang jeg hadde bunad på, den har ikke bært noe preg av det. :-) Og han var brun og bunaden svart, så det hadde syntes.
Gjest Kiara! Skrevet 6. mai 2013 #70 Skrevet 6. mai 2013 Så lenge folk passer seg litt er jo ikke det noe problem. Jeg var med den forrige hunden min hver gang jeg hadde bunad på, den har ikke bært noe preg av det. :-) Og han var brun og bunaden svart, så det hadde syntes. Gjester skal ikke måtte passe seg for hvor de går hen pga det er et dyr tilstede. Det er gjestene som skaper stemningen, ikke hunden. Min erfaring er iforbindelse med en konfirmasjon med to ulike hunder med 34 gjester det var veldig moro for ungene som herjet og styrte villt med disse hundene. Men vi hadde også en livredd servitør, min samboer som er allergisk og noen som ikke ønsket bunaden sin full av pels. Hadde ikke det ikke vært fint vær å vi kunne være ute alle sammen hadde det ikke gått i det hele tatt. Det var også et poeng at det ble feiret i hundene sine egne hjem. Men med bjeffing under taler, bjeffing når de fikk for lite oppmerksomhet, bjeffing når de skulle leke, kose, løpe, drikke sier det jo seg selv at de tok plass! To nydelige og sjamerende hundefrøkner, men de tar plass og gjør noen redde uansett hva vi dyreelskere sier. Handler om å ta mennesker også på alvor som faktisk ønsker å være der. 5
Mulancholy Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #72 Skrevet 6. mai 2013 Meeeeeeeeeen har du tenkt på røyting og brudekjolen??? Jeg tenkte ikke så langt i det hele tatt å har idag en bundad full av pels. Godt at den er svart i fargen for tror det var noen skitne labbeavtrykk på skjørtet på et tidspunkt også. Brudekjolen er det jo eg som skal ha på meg, og eg syntes ikkje litt hundehår er det store problemet, ho er så glatt i pelsen og at håra fester seg ikke så godt til klær. På hennes første 17mai ble hun litt skremt av trommene så eg satt på huk og holdt rundt henne og roa ho ned. Eg merka ingen hår på bunaden etter det. Tar uansett med klesrulle så det blir ingen krise. Gjester skal ikke måtte passe seg for hvor de går hen pga det er et dyr tilstede. Det er gjestene som skaper stemningen, ikke hunden. Min erfaring er iforbindelse med en konfirmasjon med to ulike hunder med 34 gjester det var veldig moro for ungene som herjet og styrte villt med disse hundene. Men vi hadde også en livredd servitør, min samboer som er allergisk og noen som ikke ønsket bunaden sin full av pels. Hadde ikke det ikke vært fint vær å vi kunne være ute alle sammen hadde det ikke gått i det hele tatt. Det var også et poeng at det ble feiret i hundene sine egne hjem. Men med bjeffing under taler, bjeffing når de fikk for lite oppmerksomhet, bjeffing når de skulle leke, kose, løpe, drikke sier det jo seg selv at de tok plass! To nydelige og sjamerende hundefrøkner, men de tar plass og gjør noen redde uansett hva vi dyreelskere sier. Handler om å ta mennesker også på alvor som faktisk ønsker å være der. Det blir ikke snakk om at gjestene må passe seg om vi trekker oss litt tilbake i noen minutter for å tilbringe tid med hunden på eit ekstrarom. Hun bjeffer lite og kan umulig ta stor plass når det er snakk om å vere der i en liten prosentdel av en ellers lang feiring 1
Gjest Kiara! Skrevet 6. mai 2013 #73 Skrevet 6. mai 2013 Brudekjolen er det jo eg som skal ha på meg, og eg syntes ikkje litt hundehår er det store problemet, ho er så glatt i pelsen og at håra fester seg ikke så godt til klær. På hennes første 17mai ble hun litt skremt av trommene så eg satt på huk og holdt rundt henne og roa ho ned. Eg merka ingen hår på bunaden etter det. Tar uansett med klesrulle så det blir ingen krise. Det blir ikke snakk om at gjestene må passe seg om vi trekker oss litt tilbake i noen minutter for å tilbringe tid med hunden på eit ekstrarom. Hun bjeffer lite og kan umulig ta stor plass når det er snakk om å vere der i en liten prosentdel av en ellers lang feiring Jeg har lest svarene dine, å de løsningene du/dere har kommet frem til har jeg ingen problemer med å forstå. Du snakker tross alt ikke om at folk skal passe seg eller at det er viktigere at bikkja er der enn mennesker. Det er det andre i denne tråden som gjør, så jeg svaret mitt var kun til den siterte brukeren ikke til deg. 1
Gjest Eurodice Skrevet 6. mai 2013 #74 Skrevet 6. mai 2013 (endret) Det blir ikke snakk om at gjestene må passe seg om vi trekker oss litt tilbake i noen minutter for å tilbringe tid med hunden på eit ekstrarom. Hun bjeffer lite og kan umulig ta stor plass når det er snakk om å vere der i en liten prosentdel av en ellers lang feiring Å ta stor plass er ikke alltid ment bokstavelig, men å gjøre mye av seg, stjele oppmerksomheten. Endret 6. mai 2013 av Arabella 2
oreokake Skrevet 6. mai 2013 #75 Skrevet 6. mai 2013 Gjester skal ikke måtte passe seg for hvor de går hen pga det er et dyr tilstede. Det er gjestene som skaper stemningen, ikke hunden. Jeg tror du bare misforstår meg med vilje. Jeg nevnte kun i henhold til sin egen bunad og en hund, siden din "bar så preg" av det. Jeg nevnte ikke bryllup en gang. Jeg synes folk her inne er litt for hysterisk av og til.. Det var jo nå snakk om at bruden har lyst å se sin egen hund på dagen, og ta bilder med den, og det synes jeg alle bare skal unne henne fremfor å bli helt ville over hvor fælt det er med en hund i en mils omkrets. :-) 4
Mulancholy Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #76 Skrevet 6. mai 2013 Jeg har lest svarene dine, å de løsningene du/dere har kommet frem til har jeg ingen problemer med å forstå. Du snakker tross alt ikke om at folk skal passe seg eller at det er viktigere at bikkja er der enn mennesker. Det er det andre i denne tråden som gjør, så jeg svaret mitt var kun til den siterte brukeren ikke til deg. I see:) det var da godt. Var ikke meningen å misforstå deg;)
Mulancholy Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #77 Skrevet 6. mai 2013 Å ta stor plass er ikke alltid ment bokstavelig, men å gjøre mye av seg, stjele oppmerksomheten. Eg mener heller ikkje bokstavlig, med at hun ikke vil ta stor plass mener eg at hun vil vere til stede i liten grad, og at det ikke vil bli gjordt noe nummer utav at hun er der. Det hadde ikke forundret meg om de fleste gjestene ikke en gang får med seg at hun er der.
Gjest Kiara! Skrevet 6. mai 2013 #78 Skrevet 6. mai 2013 Jeg tror du bare misforstår meg med vilje. Jeg nevnte kun i henhold til sin egen bunad og en hund, siden din "bar så preg" av det. Jeg nevnte ikke bryllup en gang. Jeg synes folk her inne er litt for hysterisk av og til.. Det var jo nå snakk om at bruden har lyst å se sin egen hund på dagen, og ta bilder med den, og det synes jeg alle bare skal unne henne fremfor å bli helt ville over hvor fælt det er med en hund i en mils omkrets. :-) Jeg reagerte først og fremst på det sa om at gjestene måtte bare passe seg. Den synes jeg personlig blir en litt for arrogant holdning til hele problemstillingen. Det var det hele. Vi skulle jo selv ha disse to som brudehunder men den ideen er helt skrinlagt mye pga at det er gjester som hadde mislikt "styret" de to fører med seg alene og ikke minst når de er sammen. Men kan godt hende jeg er litt preget av at det ikke er mer enn 24t siden selskapet med hundene slik at det er for nært enda.
Anglofil Skrevet 6. mai 2013 #79 Skrevet 6. mai 2013 (endret) Jeg tror du bare misforstår meg med vilje. Jeg nevnte kun i henhold til sin egen bunad og en hund, siden din "bar så preg" av det. Jeg nevnte ikke bryllup en gang. Jeg synes folk her inne er litt for hysterisk av og til.. Det var jo nå snakk om at bruden har lyst å se sin egen hund på dagen, og ta bilder med den, og det synes jeg alle bare skal unne henne fremfor å bli helt ville over hvor fælt det er med en hund i en mils omkrets. :-) Du må gjerne kalle meg hysterisk som ikke vil i bryllup med hunder tilstede, men for meg handler det om å ikke bare tenke på seg selv som brudepar, men også sine gjester. Ønsker man ikke at de skal trives og ha det bra? Jeg regner med at man ber sine gjester fordi de betyr en del for brudeparet. Og i min verden er det å presse sine gjester til å være nødt til å omgås hund rett og slett ubetenksomt, for det er tross alt det man faktisk da altså gjør. Og hva med hunden? Jeg tenker stakkars hund som må holde ut i et bryllup i mange timer. Greit, holder man hunden til fotograferingen og skåner gjestene for hunden så regner jeg med at ingen sier noe på det. Men gjester burde få slippe å måtte passe seg i en setting som burde være hyggelig og grei. Og du må gjerne kalle meg, og de med meg, hysteriske: deg om det. Mvh Yvonne Endret 6. mai 2013 av Yvonne 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #80 Skrevet 6. mai 2013 For en latterlig problemstilling. Anonym poster: 0794b69525b589b1786af465296d2197 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå