AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #41 Skrevet 3. mai 2013 Eg veit ikkje heilt kva eg skal gjere med hunden min i bryllupet vårt. Ho betyr så utrolig mykje for både meg og mannen min. Eg vil ikkje at ho skal bli stressa av alle gjestene. Eller være redd for at ho tar seg til rette med buffeen. Dette skal vere ein tredagars feiring der fredagen og søndagen tar plass hos mamma og pappa. Sjølve bryllupsfesten har me leigt eit lokale for. Eg vil helst at hunden er med på fredagen og søndagen. Åsso lurer eg på om eg skal "ansette" nokon til å passe på ho på sjølve bryllupsdagen, så kan den personen komme innom med ho i løpet av dagen foreksempel... Kva syntes dere? Har dere andre løysingar? Slipp hunden løs i skogen. Lås den inne hjemme. Få en nabo eller en annen med hund du kjenner til å passe den. Eller ta den med å gi den en plass ved bordet. Den kan sikkert være med på brudevalsen også. Anonym poster: bc0c0b493ee9aee35e560eda32e88da1
Dolly-Duck Skrevet 3. mai 2013 #42 Skrevet 3. mai 2013 å sammenligne hunder med andre dyr blir feil. Jeg har både katter og hunder, kattene kan være alene hjemme myyye lengre enn en hund kan. Jeg ville nok allikevell ikke hatt hunden med i bryllupet.. Få noen til å passe på hunden:)
Mulancholy Skrevet 3. mai 2013 Forfatter #43 Skrevet 3. mai 2013 Off, eg ser det er fleire som har misforstått meg her. Grunnen til at eg spurte var at eg ville finne ein måte å la "jenta mi" ta del i dagen min uten å måtte vere redd for at ho blir stressa av alle folkene og uten at eg må bekymre meg for at hun kan skape problemer blandt gjestene (som allergi og sånt) Eg planlegger på ingen måte å la ho løpe rundt uten tilsyn og heller be dei som har eit problem med det om å holde seg borte. Forhåpentligvis vil naboen sei ja til å passe henne og komme på "besøk" med henne under fotograferinga. Bilde ilag med henne på bryllupsdagen er eit absolutt must. Så får det heller komme litt hundehår på kjolen. Note to self: ta med sånn klesrulleting. Lurer fortsatt på korleis me kan ordne fredagen og søndagen. Ein lang tur før gjestene kommer på fredagen tenker eg er godt nok til at hun er rolig på grillfesten. Søndagen blir kanskje litt verre siden det er tidligere på dagen. Men kanskje hun er litt meir vant til dei då. Me finne nok ut av det.
Gjest Eurodice Skrevet 3. mai 2013 #44 Skrevet 3. mai 2013 Off, eg ser det er fleire som har misforstått meg her. Grunnen til at eg spurte var at eg ville finne ein måte å la "jenta mi" ta del i dagen min uten å måtte vere redd for at ho blir stressa av alle folkene og uten at eg må bekymre meg for at hun kan skape problemer blandt gjestene (som allergi og sånt) Eg planlegger på ingen måte å la ho løpe rundt uten tilsyn og heller be dei som har eit problem med det om å holde seg borte. Forhåpentligvis vil naboen sei ja til å passe henne og komme på "besøk" med henne under fotograferinga. Bilde ilag med henne på bryllupsdagen er eit absolutt must. Så får det heller komme litt hundehår på kjolen. Note to self: ta med sånn klesrulleting. Lurer fortsatt på korleis me kan ordne fredagen og søndagen. Ein lang tur før gjestene kommer på fredagen tenker eg er godt nok til at hun er rolig på grillfesten. Søndagen blir kanskje litt verre siden det er tidligere på dagen. Men kanskje hun er litt meir vant til dei då. Me finne nok ut av det. Hunden forstår ikke at det er din bryllupsdag. Den blir antagelig veldig stresset av alt det uvante, med masse lyder og mange mennesker. Betyr det jeg har uthevet at du ber inviterte gjester holde seg hjemme hvis de har problemer med at hunden din også er en "bryllupsgjest"? Angående hundehår på klærne er jo alle gjestene utsatt for det hvis hunden skal gå løs blant dem. 7
Hjarte Skrevet 3. mai 2013 #45 Skrevet 3. mai 2013 Hvis jeg forstår deg rett nå så mener du at gjestene som ikke er så glad i hund må holde seg hjemme? Det synes jeg høres veldig snodig ut. 1
Mulancholy Skrevet 3. mai 2013 Forfatter #46 Skrevet 3. mai 2013 Det eg meiner er at hunden ikkje blir ein gjest. Og eg prøver å forklare at ingen vil bli bedt om å holde seg heime om dei ikkje vil vere nær hunden. Eg prøver å finne ein løsning som gjer at gjestene ikkje opplever sjenanse pga hunden, at hunden får det bra og ikkje blir unødvendig stressa, og at mannen min og eg kan få hatt henne med oss, om det så bare blei ein liten del av feiringa vår. Som foreksempel fotograferinga. Eg planlegger ikkje å prioritere ønskene mine om å ha hunden med meg over gjestene våre. Eg syntes ikkje det er egoistisk å ha eit ønske om å ha hunden der, det er nettopp det det er, eit ønske, ikkje eit krav. Det er eit ønske om å få det til på ein problemfri måte. 2
Alice123 Skrevet 4. mai 2013 #47 Skrevet 4. mai 2013 Hvordan skal bryllupsfesten være? Om det skal være på et hotell, så kan hunden være på et hotellrom til dere eller en gjest (om hotellet tillater dyr). Så kan dere avtale med en gjest at han/hun tar noen lufteturer med hunden i løpet av kvelden/dagen. 1
oreokake Skrevet 5. mai 2013 #48 Skrevet 5. mai 2013 Hvis jeg forstår deg rett nå så mener du at gjestene som ikke er så glad i hund må holde seg hjemme? Det synes jeg høres veldig snodig ut. Hvordan leser dere egentlig? Hun sier jo det stikk motsatte. 4
Petalouda Skrevet 5. mai 2013 #49 Skrevet 5. mai 2013 jeg hadde aldri gått i et bryllup eller på en annen sånn type tilstelning dersom det kom til å være en hund tilstede. selv ikke om det var veskehunden til Paris Hilton. 1
Mulancholy Skrevet 5. mai 2013 Forfatter #50 Skrevet 5. mai 2013 jeg hadde aldri gått i et bryllup eller på en annen sånn type tilstelning dersom det kom til å være en hund tilstede. selv ikke om det var veskehunden til Paris Hilton. Av prinsipp eller andre grunner? Min søster har en fullstendig allergivennleg hund som kan være i ei veske. 1
Gjest Eurodice Skrevet 5. mai 2013 #51 Skrevet 5. mai 2013 Av prinsipp eller andre grunner? Min søster har en fullstendig allergivennleg hund som kan være i ei veske. Hunder har det med å bjeffe.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #52 Skrevet 5. mai 2013 Hunder har det med å bjeffe. Om du ikke klarer å oppdra hunden din, kanskje. Anonym poster: f0bac1ce3101598698dccf662ab198b3 1
Mulancholy Skrevet 5. mai 2013 Forfatter #53 Skrevet 5. mai 2013 Hunder har det med å bjeffe. Og babyer har det med å gråte. Eg har ingenting imot det så lenge det ikkje tar heilt overhånd. Bjeffer hunden så tar en seg tid til å roe den ned eller tar den ut og lufter den litt... Greit nok at en ikkje tar med dyr til andre, men om det er ein hund i eit selskap der det eneste eventuelle problemet er kan den kanskje kan komme til å lage lyd, så må eg innrømme at eg ikkje ser problemet...
Gjest Eurodice Skrevet 5. mai 2013 #54 Skrevet 5. mai 2013 Og babyer har det med å gråte. Eg har ingenting imot det så lenge det ikkje tar heilt overhånd. Bjeffer hunden så tar en seg tid til å roe den ned eller tar den ut og lufter den litt... Greit nok at en ikkje tar med dyr til andre, men om det er ein hund i eit selskap der det eneste eventuelle problemet er kan den kanskje kan komme til å lage lyd, så må eg innrømme at eg ikkje ser problemet... Kommer det til å være babyer i bryllupet ditt, også?
Gjest Eurodice Skrevet 5. mai 2013 #55 Skrevet 5. mai 2013 Om du ikke klarer å oppdra hunden din, kanskje. Anonym poster: f0bac1ce3101598698dccf662ab198b3 Jeg har aldri hatt hund.
Mulancholy Skrevet 5. mai 2013 Forfatter #56 Skrevet 5. mai 2013 Kommer det til å være babyer i bryllupet ditt, også? Familien med spedbarn som ble invitert takket nei for de ville ikke reise med babyen sin, men det blir små barn der iallfall. Dette blir en storfest der vi inviterer alle de nærmeste. Fadderbarnet mitt på 5 skal vere brudepike.
Gjest Eurodice Skrevet 5. mai 2013 #57 Skrevet 5. mai 2013 Familien med spedbarn som ble invitert takket nei for de ville ikke reise med babyen sin, men det blir små barn der iallfall. Dette blir en storfest der vi inviterer alle de nærmeste. Fadderbarnet mitt på 5 skal vere brudepike. Det høres ordentlig koselig og inkluderende ut . Jeg ønsker deg hjertelig tillykke! 1
Mulancholy Skrevet 5. mai 2013 Forfatter #58 Skrevet 5. mai 2013 Det høres ordentlig koselig og inkluderende ut . Jeg ønsker deg hjertelig tillykke! Takk:)
Petalouda Skrevet 6. mai 2013 #59 Skrevet 6. mai 2013 Av prinsipp eller andre grunner? Min søster har en fullstendig allergivennleg hund som kan være i ei veske. fordi jeg er vettaskremt. det hjelper ikke meg det minste at du forteller meg at hunden din er snill som et lam. 1
Mulancholy Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #60 Skrevet 6. mai 2013 fordi jeg er vettaskremt. det hjelper ikke meg det minste at du forteller meg at hunden din er snill som et lam. Det er jo iallfall en ok grunn. Det er nok ingen av våre gjester som er så redde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå