frøkna Skrevet 28. april 2013 #21 Skrevet 28. april 2013 Er det ikke en nabogutt eller noe som du kan betale en slant for å se etter bikkja da? 1
Alvina Skrevet 28. april 2013 #22 Skrevet 28. april 2013 I et lite bryllup der hunden kjenner de fleste - ja takk til hundegjesten(e), men ellers har ikke hunder noe i en stor selskapelig sammenheng å gjøre. Det måtte i så fall være en førerhund.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #23 Skrevet 28. april 2013 Hunden til venninnen min var med i hele bryllupet, og gikk løs, men nå er hun en veldig fredelig hund som bare hilser på de som selv oppfordrer til det. Anonym poster: dd47886c2dbf68be669a9a6be74a0ce2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #24 Skrevet 28. april 2013 Hvis jeg en dag skal gifte meg, så skal begge mine hunder være med i bryllupet, de er jo familiemedlemmer de også. Så får de gjestene som ikke tåler eller liker hund holde seg unna. Enkelt og greit. Hadde storkost meg hvis jeg skulle i bryllup å det var en hund der Anonym poster: b0eae9777e1d84c49aee659b641d5356 5
Gjest alven Skrevet 28. april 2013 #25 Skrevet 28. april 2013 Hvis jeg en dag skal gifte meg, så skal begge mine hunder være med i bryllupet, de er jo familiemedlemmer de også. Så får de gjestene som ikke tåler eller liker hund holde seg unna. Enkelt og greit. Hadde storkost meg hvis jeg skulle i bryllup å det var en hund der Anonym poster: b0eae9777e1d84c49aee659b641d5356 Nå vet jo ikke jeg hvem du er, men da håper jeg du skriver det på invitasjonen at det er hunder tilstedet. Jeg er ikke redd hunder , har hunder selv, men ikke alle er på det nivået, samt at hundehår er umulig å få vekk fra bunaden. 8
Gjest Kiara! Skrevet 28. april 2013 #26 Skrevet 28. april 2013 Hundehår på brudekjolen!?!?!?! :sjokkert: Det har jeg ikke tenkt på en gang, men det er jo verre enn alt mulig annet som kan skje i forbredelsene! Den kjolen skal hvertfall ikke henge i et hjem der det bor katt eller hund. 1
Portvinpiken Skrevet 28. april 2013 #27 Skrevet 28. april 2013 Hundehår på brudekjolen!?!?!?! :sjokkert: Det har jeg ikke tenkt på en gang, men det er jo verre enn alt mulig annet som kan skje i forbredelsene! Den kjolen skal hvertfall ikke henge i et hjem der det bor katt eller hund. Så, så.... hehe slapp litt av ;-). Jeg har jo huset fullt av dyr kan man trygt si! Og min kjole hang i kjolepose på veggen på gjesterommet i over et halvt år før bryllupet. Det var altså ikke et eneste hunde eller kattehår på den, og jeg har hunder som RØYTER! Så ingen grunn til panikk :-) 1
Gjest Kiara! Skrevet 28. april 2013 #28 Skrevet 28. april 2013 Det er mine egne katter jeg egentlig er mest bekymret over, og meg selv siden jeg benytter enhver anledning til å dulle med dem siden jeg ikke ser dem så ofte. Hadde sikkert ikke enset meg engang. Ordner seg helt sikkert, viktigste er å få kjolen i hus! 1
Frøken eple Skrevet 28. april 2013 #29 Skrevet 28. april 2013 Det er et dyr. Et dyr føler segikke ekskludert. Et dyr har det mye bedre ved IKKE å være i bryllup. Det er altfor mange som tillegger dyr menneskelige egenskaper og som tror de tar hensyn til dem. Det er et DYR. Man kan fint være glad i de og anse de som en del av familien, men ikke glem at de er dyr. Hva når du får barn og familienkommer på barselbesøk på sykehuset? Vil du "ekskludere" da? Hundenkommer ikke til å bli lei seg eller føle seg utenfor...! 11
Gjest Eurodice Skrevet 28. april 2013 #30 Skrevet 28. april 2013 Hvis jeg en dag skal gifte meg, så skal begge mine hunder være med i bryllupet, de er jo familiemedlemmer de også. Så får de gjestene som ikke tåler eller liker hund holde seg unna. Enkelt og greit. Hadde storkost meg hvis jeg skulle i bryllup å det var en hund der Anonym poster: b0eae9777e1d84c49aee659b641d5356 Dette er det mest egoistiske jeg har lest på lenge. Hunder er DYR, ikke familiemedlemmer. Nå må du ta deg sammen! Du kan nok regne med at mange takker nei til innbydelse. 8
Gjest Eurodice Skrevet 28. april 2013 #31 Skrevet 28. april 2013 (endret) Dobbelt Endret 28. april 2013 av Arabella
Frøken eple Skrevet 28. april 2013 #32 Skrevet 28. april 2013 Blir oppgitt over enkelte som velger hund fremfor folk. Men ikke for hundenes del, for sin egen. Egoistisk var rett ord, ja. Både ift hunden og andre folk. 3
Alice123 Skrevet 28. april 2013 #33 Skrevet 28. april 2013 (endret) Jeg elsker hunden min, men hadde aldri tatt han med i bryllupet. Fordi han sikkert ikke hadde hatt noe glede av det. Mange folk og ukjente omgivelser og nye lukter. Det finnes mennesker som er redd for hund, og vil syntes det er ubehagelig. Folk vil få pels på finklærne (hunden min har sikkert halvparten av kroppsvekten i pels, det VIL bli hundehår på alt og alle, selv om de ikke klapper han). Allergikere (igjen, like mye pels som hund). Så er hunden min ikke en veldig rolig hund som kommer til å lunte rolig rundt. Han er dessuten en "énmannshund", og lyder som regel bare meg. Altså vil jeg måtte passe på urokråka i bryllupet, og det syntes jeg ikke passer seg. Edit: Jeg feirer ikke julaften med hunden heller, av samme grunner. Endret 28. april 2013 av Alice123 4
AuroraB Skrevet 29. april 2013 #34 Skrevet 29. april 2013 Enkelte hundeeiere er rare...jeg vet ikke om noen andre dyreeiere som insisterer på å ta med seg dyrene sine hverken hit eller dit. Skriv for all del på invitasjonen at det vil være hund tilstede under festen. VI måtte takket nei og blitt hjemme av den grunn, siden både jeg og mannen er veldig allergiske. Husk også at det er langt fra alle selskapslokaler som tillater dyr. 8
Stinelin Skrevet 29. april 2013 #35 Skrevet 29. april 2013 Jeg mener at den eneste hunden som passer i bryllup er førerhund. TS beskriver en stor og sterk hund som "bare" hopper på dem hun kjenner, høres ikke ut som en populær bryllupsgjest spør du meg... Jeg er veldig glad i hunder, men vil helst ikke ha dem i nærheten av bunad og andre finklær. Og som brud hadde jeg ikke orket å bekymre meg for om hunden hadde det bra. Med hensyn til både hunden, deg selv og gjestene ville jeg funnet noen som kunne passe hunden TS. Trenger ikke være kennel, godt mulig at noen hundeglade folk vil ha henne gjennom helga! Jeg hadde gjerne gjort, om det ikke var for at vi har to tisper, småbarn, og garantert bor langt fra deg (bor langt fra de fleste). 6
Gjest Blondie65 Skrevet 29. april 2013 #36 Skrevet 29. april 2013 Hvis jeg hadde visst om en holdning fra brudens side om at hunden var viktigere enn en allergisk eller redd gjest så hadde jeg takket nei til invitasjonen. Ikke fordi jeg er allergisk (jo jeg er, men jeg kan fint dele rom med en hund) eller redd, men fordi holdningen til denne personen nok er av en slik art at det er greit å sanere vennelisten uansett. Hva ville du gjort du som mener gjester som ikke kan omgås hund bare skal holde seg hjemme hvis der var din egen far eller mor eller din manns egen far eller mor som hadde problemer med hunden? Det er DU som har hund og eventuelle problemer med den er derfor ditt ansvar. Når du ikke forstår dette så stiller jeg spørsmål ved deg som hundeeier.
CathFoto Skrevet 29. april 2013 #37 Skrevet 29. april 2013 Dette er det mest egoistiske jeg har lest på lenge. Hunder er DYR, ikke familiemedlemmer. Nå må du ta deg sammen! Du kan nok regne med at mange takker nei til innbydelse. Jeg har tre katter, og de er i aller høyeste grad familiemedlemmer selv om de er dyr. Allikevel så er jeg enig i at dyr ikke har noe i bryllup å gjøre. Av flere årsaker, først og fremst vil mye folk være stressende for dyret, man har sannsynligvis familie eller venner som er allergiske, og kanskje er noen redde. At dyr er så møkkete som enkelte sier her stemmer som regel ikke, men hår på klærne er jo absolutt en risiko. 1
Knurr Skrevet 29. april 2013 #38 Skrevet 29. april 2013 Jeg skjønner at hunden kan føles som en familiemedlem, men tror du hunden har det bra i et fremmed folkehav, med lyder og lukter og alt mulig annet forvirrende? Er enig med de andre om at hunden nok ikke ville føle seg utenfor - og hvis det er fordi du selv vil ha den der, så ha den med en tur innom, lag en sang "fra den" eller ha noen bilder som en del av dekorasjonen. Skriv det i hvertfall i invitasjonen. Hvis jeg kom i et bryllup hvor det gikk en hund løs, uten å vite det på forhånd, hadde jeg blitt nødt til å gjøre det til en veldig kort kveld. Eller - det vill jeg uansett, man blir trøtt av både allergi og allergimedisin. Og jeg ville gjerne hatt mulighet for å fravelge bunad, for den skal ikke i nærheten av hundehår og -sikkel (og jeg har enda ikke møtt en hund som ikke syns det er gøy at jeg prøver å holde meg vekk). 6
miramis Skrevet 3. mai 2013 #39 Skrevet 3. mai 2013 Ho er veldig stor og sterk, så det må vere ein vaksen som passer ho i så fall. Om ho nettopp har fått ein skikkeleg lang og god tur er ho rolig. Viss ikkje blir ho rastlaus. Og vil helse på alle. Ho hopper berre på dei ho liker aller best. Og denne hunden vil du ta med i bryllup? Tror neppe bruden eller noen andre gjester hadde satt pris på det. Liker ikke den holdningen jeg har sett om at "jeg 'forlater' ikke hunden min, hvis noen er allergisk/redd/misliker hunder er det deres problem og de må bare gå'. 4
Gjest Eurodice Skrevet 3. mai 2013 #40 Skrevet 3. mai 2013 Og denne hunden vil du ta med i bryllup? Tror neppe bruden eller noen andre gjester hadde satt pris på det. Liker ikke den holdningen jeg har sett om at "jeg 'forlater' ikke hunden min, hvis noen er allergisk/redd/misliker hunder er det deres problem og de må bare gå'. Det er Melancholy som er bruden og vil ha hunden til stede i bryllupet sitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå