Gå til innhold

Hund i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Eg veit ikkje heilt kva eg skal gjere med hunden min i bryllupet vårt. Ho betyr så utrolig mykje for både meg og mannen min. Eg vil ikkje at ho skal bli stressa av alle gjestene. Eller være redd for at ho tar seg til rette med buffeen.

Dette skal vere ein tredagars feiring der fredagen og søndagen tar plass hos mamma og pappa. Sjølve bryllupsfesten har me leigt eit lokale for. Eg vil helst at hunden er med på fredagen og søndagen. Åsso lurer eg på om eg skal "ansette" nokon til å passe på ho på sjølve bryllupsdagen, så kan den personen komme innom med ho i løpet av dagen foreksempel...

Kva syntes dere? Har dere andre løysingar?

Endret av Mulancholy
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med kennel?

• Liker 7
Skrevet

kommer litt an på hunden og hvordan den oppfører seg til vanlig syns jeg! :)

Min forrige hund hadde garantert vært en del av feiringen, for han var så rolig og glad og liketil! Men den jeg har nå, er så fæl til å hoppe oppover bena til folk, og er altfor glad i å hilse på alt og alle! det syns jeg ikke blir noe kjekt for gjestene i fineklær! I tillegg er han så snar å stikke av, så jeg hadde vært redd for at han skulle stikke, siden det ikke er lett å passe på døren til en hver tid..

Så hos oss blir det å skaffe pass til han ihvertfall..

Men skjønner godt dere vil ha han med på feiringen da! :) evt kanskje noen av de største barna (hvis det er barn som kommer) kan passe på han?

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Vi har jo to hunder som mer enn gjerne skulle vært med oss på den store dagen til brudepikene. Hundene er nemlig ikke våre.

Men teori og praksis er to helt forskjellige ting, så disse to hundefrøknene får være med på bilder med brudepikene, så får de barnevakt resten av dagen/kvelden. Er litt redd for at det hadde blitt mye stress med så mange mennesker, og ikke minst at de to ikke kunne lekt og slikt som de pleier.

Så synes jeg det er et poeng (som jeg ikke hadde tenkt på...) at det ikke er alle som liker hunder, og kanskje også er redde.

• Liker 4
Skrevet

Ho er veldig stor og sterk, så det må vere ein vaksen som passer ho i så fall. Om ho nettopp har fått ein skikkeleg lang og god tur er ho rolig. Viss ikkje blir ho rastlaus. Og vil helse på alle. Ho hopper berre på dei ho liker aller best.

Kennel er uaktuelt, det var tydelig at ho ikkje hadde hatt det bra den gangen ho var der. Då har ho det bedre heime aleine.

Takk for råd begge to:)

Skrevet

Jeg hadde elsket om det var hunder i et bryllup jeg hadde gått i! Men så er jeg kanskje tidenes letteste å sjarmere hvis du er en firbeint da, hehe. Det kommer utrolig mye an på hundene sin oppførsel, er de godt trent slik at de kunne lagt rolig i en krok av lokalet, ville jeg hatt de med. Men det er nok til det beste for de selv å være med noen andre den dagen :-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eg veit ikkje heilt kva eg skal gjere med hunden min i bryllupet vårt. Ho betyr så utrolig mykje for både meg og mannen min. Eg vil ikkje at ho skal bli stressa av alle gjestene. Eller være redd for at ho tar seg til rette med buffeen.

Dette skal vere ein tredagars feiring der fredagen og søndagen tar plass hos mamma og pappa. Sjølve bryllupsfesten har me leigt eit lokale for. Eg vil helst at hunden er med på fredagen og laurdagen. Åsso lurer eg på om eg skal "ansette" nokon til å passe på ho på sjølve bryllupsdagen, så kan den personen komme innom med ho i løpet av dagen foreksempel...

EE du snakker om en hund! Ikke et lite barn. Hunder har ikke noe å gjøre i bryllup altfor mye folk blir masse stress og mas som kan unngåes!!

Anonym poster: c98ed8e234788439561b92c06200f68d

• Liker 13
Skrevet

Kennel er uaktuelt, det var tydelig at ho ikkje hadde hatt det bra den gangen ho var der. Då har ho det bedre heime aleine.

Da må du finne en bedre kennel :) Vi bruker Lasse & Lises hundehotell, vår forrige hund var der jevnlig i 11 år, og han ble helt hysterisk glad hvis han så en av dem eller bilen deres. Så han elsket seg der! Men det funker jo bare hvis du bor i Bergen, så..

• Liker 2
Skrevet

Du har gode poeng kiara, ho må iallfall få vere med på nokre bilder:)

Må nok finne pass til ho ja.

Skrevet

Da må du finne en bedre kennel :) Vi bruker Lasse & Lises hundehotell, vår forrige hund var der jevnlig i 11 år, og han ble helt hysterisk glad hvis han så en av dem eller bilen deres. Så han elsket seg der! Men det funker jo bare hvis du bor i Bergen, så..

Det er vert det å kjøre litt ekstra for å vere sikker på at ho har det godt når me skal på ferie. Så det skal eg hugse på for ein annen gang:) men eg vil ha ho nært nok til at eg kan sjå ho i løpet av helga.

Eg er fullt klar over at hun er ein hund og ikkje eit barn, men det forandrer ikkje det faktum at ho betyr like mykje for meg som resten av familiemedlemmene mine. Å ekskludere ho fullstendig blir heilt feil for meg...

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville definitivt funnet en hundepasser. Jeg har selv flere hunder og er uendelig glad i de, men i bryllup har de ingenting å gjøre :-).

1. ikke alle er like glade i hunder som det vi er, og noen er også redde.

2. hunder røyter (såfremt du ikke har en kinesisk nakenhund) og det er ikke særlig hyggelig for gjester som går rundt i mørk dress og finkjolen sin - for ikke å snakke om bunad som trekker til seg alt av hår...

3. selvom jeg er aldri så glad i hundene mine, så vil jeg slippe å bekymre meg for alt dette på bryllupsdagen.

4. sist men ikke minst; såfremt hunden ikke er ekstremt sosial og har vært med på slike selskaper før og er vant med det og tar det helt med ro, så er sjansen stor for at hunden synes et stort selskap er litt for mye av det gode.

Du behøver ikke sette den på kennel. Det finnes flere privatpersoner og firma som driver med hundepass og hundelufting. Kanskje du til og med kjenner noen som ikke skal i bryllupet (eller familie/venner av noen av de som skal i bryllupet), som du kan betale for å være hjemme hos dere med hunden. Det synes jeg er det aller beste; å få noen til å være der hunden bor, så man slipper å flytte hunden til et fremmed sted.

Jeg ville ihvertfall helt klart hatt "hundefri" den helgen. Kan love at der er mer enn nok annet å tenke på.

• Liker 12
Skrevet

Ho er veldig stor og sterk, så det må vere ein vaksen som passer ho i så fall. Om ho nettopp har fått ein skikkeleg lang og god tur er ho rolig. Viss ikkje blir ho rastlaus. Og vil helse på alle. Ho hopper berre på dei ho liker aller best.

Jeg hadde holdt meg så sinnsykt langt unna en bryllupsfest som inkluderer store skumle dyr.

• Liker 9
Skrevet

------- men i bryllup har de ingenting å gjøre :-).

veeeeeeeldig enig!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette skal vere ein tredagars feiring der fredagen og søndagen tar plass hos mamma og pappa. Sjølve bryllupsfesten har me leigt eit lokale for. Eg vil helst at hunden er med på fredagen og laurdagen. Åsso lurer eg på om eg skal "ansette" nokon til å passe på ho på sjølve bryllupsdagen, så kan den personen komme innom med ho i løpet av dagen foreksempel...

Nå trenger jeg bare 2 natt pass til min fra kveld til kveld. Så jeg har booket han inn på et hundepensjonat som jeg vet er bra:) Får han ha det kjekt og sosialt med andre hunder :) Har hatt han ei helg der før, og var fornøyd :) Ingen pensjonat med dere som du vet er bra og seriøst da?

Anonym poster: a6e35959a662db1d7e5c803ee419df52

AnonymBruker
Skrevet

Ser du nå skrev kennel er uaktulet. Men det er ikke andre der da, som er mere seriøse? He en som er nærmere meg jeg også, men jeg velger og dra lengre til en som virkelig tar det seriøst. De er strenge på levering og henting, pga de vil bruke tiden på hundene enn å vente på eierne. De går lange turer, har lek i hundegården ilag med hunder som passer sammen. De har tatt mange kurs. Så bor du på sunnmøre hadde jeg anbefalt solhaug aktivitetsgård og hundepensjonat :)

• Liker 1
Skrevet

Ser du nå skrev kennel er uaktulet. Men det er ikke andre der da, som er mere seriøse? He en som er nærmere meg jeg også, men jeg velger og dra lengre til en som virkelig tar det seriøst. De er strenge på levering og henting, pga de vil bruke tiden på hundene enn å vente på eierne. De går lange turer, har lek i hundegården ilag med hunder som passer sammen. De har tatt mange kurs. Så bor du på sunnmøre hadde jeg anbefalt solhaug aktivitetsgård og hundepensjonat :)

De på Solhaug har jeg hørt mye bra om! :) Blir dit jeg kommer til å prøve å sette hunden min om vi trenger kennel en gang!

Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
  • Liker 9
Skrevet

Det spørs på hunden, lokalet og bryllupet! Er det en rolig, veloppdragen og godt miljøtrent hund, et lokale hvor det er mulig å legge hunden i et hjørne og et bryllup hvor det er relativt få gjester og ikke så voldsomt mye barn - null stress. Er det en gigantisk bryllupsfest tror jeg alle bikkjer hadde blitt traumatisert i større eller mindre grad ...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i hunder, men jeg hadde ikke satt pris på "løstgående" hund i bryllup. Hunder hopper, sikler og er gjerne ikke helt rene, og jeg ønsker ikke å få ødelagt eller griser til pent øyet av en ivrig hund.

Kan lukket bur i gangen være noe? Også har en dere kjenner godt ansvar for å lufte hunden innimellom? Vi var i bryllup hvor brudeparets valp lå i bur under middagen, for så å bli hentet sammen med barna deres litt utpå kvelden.

Anonym poster: 4357f1cc93e78aabf0b4af0b0a96cb65

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke poenget med å stenge en hund inn i et bur og gjøre en hyggelig kveld for oss til en kjip kveld for hunden :-(.

La nå den hunden få være hjemme stille og rolig i sett eget hus med en hundepasser. Alt annet ville været kun for menneskenes fordel (ihvertfall de som liker den og ønsker å ha den rundt seg i bryllupet...)

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...