Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest jobbsøker
Skrevet

Hei!Jeg er innkalt til mitt første jobbintervju i morgen, og er skikkelig nervøs!

Hva pleier dere å si når dere blir spurt om positive/negative sider? Hva er "lurt" å trekker frem? Vil jo ikke si noe som virker FOR negativt heller... :-?

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av og vær deg selv. Samtidig skal du huske på at det er lov til å markedsføre seg selv. Ikke rakk ned på deg selv, men trekk frem ting du har gjort som har vært bra. Gå gjennom og lag en liste over "suksess" du har hatt - lure ting og fine episoder fra jobb, studier el.l. som kan si noe om deg som person. Husk at det må være ekte ting som særpreger deg - ikke generelt svada som er helt ubrukelig for arbeidsgiver å skille deg ut på.

Negative ting - kjenn etter, du vet nok om noe.

Men husk at alle personlighetstrekk kan vippe til den ene siden og være positivt, og til den andre siden og bli negativt. Dette er helt avhengig av situasjonen.

Snakker du mye? Pluss: lett for å komme i kontakt med folk , minus: kan være for lite flink til å lytte

osv.

Lag en liste for deg selv, men "pugg" den. Når du blir spurt skal du vise at du har tenkt gjennom dette, ikke begynne å sjekke på et papir - det virker bare kunstig.

Vær deg selv. Pust rolig. Tenk på alt du kan bidra med. Tenk gjennom og ha forklaringen på hvorfor du har lyst på jobben og hvorfor de skal velge deg.

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

i forhold til negative trekk så ville jeg nevne noe som også kan oppfattes som positivt. Feks at du enkelte ganger kan være for grundig og perfeksjonistisk.. Det må selvfølgelig være noe du kan stå for! Det er ikke noe sjakktrekker å selge seg inn med 'falske' personkarakteristikker for så å bli avslørt hvis du skulle få jobben..

Gjest gloria
Skrevet

"The do and don't s " i et intervju avhenger også av hvilken jobb du har søkt på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...