Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kashew
Skrevet (endret)

Noen som har erfaringer med DHL her?

Jeg fikk plutselig regning for levering av en pakke, som ikke har kommet. De har ikke ringt, og det er noen hjemme hos meg hele dagen. Så hvordan kan jeg vite at de har prøvd å levere den? Den ble sendt tilbake til Italia der jeg bestilte fra, da den hadde blitt liggende på DHL i 10 dager, uten at jeg visste det.

Nå vil ikke butikken gi meg redund for varen, siden den ble sendt i retur. Hvem er der som har ansvaret? Jeg aner ingenting om forbrukerrettigheter i Italia.. Det blir jo i så fall 2000,- rett ut av vinduet..

Hvilke rettigheter har jeg?

Endret av Kashew
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du ringt og snakket med DHL?

Anonym poster: 9ffa755372e4fcf768d087013e9102c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utrolig dårlig erfaring med DHL Norge. De har levert pakker på feil adresse, ikke levert selvom noen har vært hjemme hele dagen, lagt pakken i en busk utenfor uten å si i fra og mye annet rart. Jeg er ikke overrasket. Stå på ditt og klag!

Anonym poster: 33f78c18274fba3f15d526449fbf1279

• Liker 2
Gjest Kashew
Skrevet

Jeg har snakket med DHL, og får heldigvis beløpet tilbake. Men synes fortsatt det er merkelig at de ikke prøvde å kontakte meg for levering. De har ikke ringt eller noen ting. Pluss at det stort sett har vært noen hjemme på de tidspunktene de kan ha vært her. Og det blir utrolig mye jobb for meg å få refundert beløpet for varen jeg bestilte, da jeg bestilte fra http://www.farfetch.com

Bestiller aldri derfra igjen.. Elendig service

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også veldig dårlige erfaringer med DHL, så benytter dem helst ikke om jeg kan unngå det.

Anonym poster: b197b8b8fd909f8dfc22ba1cfce49cc5

Skrevet

Jeg opplevde en gang at DHL hadde lagt igjen en pakke på trappen min som ikke var til meg engang. Slik behandler de posten til folk.

Synes det var veldig useriøst og hadde ikke brukt dem for å sende eller motta noe av verdi i hvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg varierer mye med kommunene. DHL lokalt her har jeg bare skryt om, og jeg får gjerne 2 pakker i måneden fra dem.

Anonym poster: 9ffa755372e4fcf768d087013e9102c2

Skrevet

Jeg kjenner folk som har jobbet på DHL og arbeidsmoralen der er visstnok elendig.

De sparker pakkene rundt for å ha det gøy, og kaster dem inn i bilene for at det skal gå "fort".

Så jeg ville aldri brukt dem som leverandørere med mindre jeg var nødt.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med DHL.

Får pakker levert på døra her minst en gang i uka. De ringer alltid ca 30 minutter før forventet leveringstid og er alltid hyggelige når de er her

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Dhl, her ringer de meg når det kommer pakke, spør hvor de finner meg og når, eller om jeg vil komme nedpå lageret og hente selv.

Anonym poster: 9480fab7968875f8a8d20abe39e1c6b1

Skrevet (endret)

Jeg har kjørt for DHL i Haugesund, og har erfaring med DHL som kunde/familie av kunde i Bergen. DHL suger.

Om ikke DHL er eneste valg du har, anbefaler jeg at du lar være å bruke dem i fremtiden. I alle fall i områdene jeg nevnte.

Endret av Singha
Skrevet

DHL er så vidt jeg forstår 2 avdelinger, en for ekspressgods og en for vanlig gods. Ekspess delen, som var den opprinnelige delen tror jeg er rimelig seriøs. Den delen som håndterer vanlig gods synes jeg derimot fungerer dårlig. Pakker kan ta en uke fra England til Norge. Blir gjerne liggende flere dager samme sted. Pakkene kommer når de kommer. Mye rot.

Neste gang du bestiller varer fra utlandet anbefaler jeg deg å be om sporingsinformasjon (tracking information). Da kan du følge påkka på nettet, sånn at du har mulighet til å etterlyse den når den er i nærheten..

• 1 år senere...
Skrevet

DHL i Oslo er forferdelig og en av de værste behanlig jeg har opplevd noen gang. Jeg ser mange klager om dem bla. tollvesenet. Jeg vil aldri motta noe gjennom DHL lenger. En venn har sendt oss en liten gave pakke og i dag er det 17 siden det er ankommet i Oslo fortsatt ingen svar fra dhl selvom tollvesenet sier vi er ferdig med den og venter dhl for å hente den. Dette er galskap. Vi ringer DHL par ganger om dagen og hvergang snakker vi med forksjellige damer, alle sier noe annet og lover å ringe tilbake bare bla bla bla. Helt utrolig og veldig irriterende dette. Vi trodde at DHL var en seriøs dyktig selskap men dette var helt feil. Jeg lurer på er det noen som er fornøyd med dem? Dette er skammelig galskap!

Skrevet (endret)

Jeg har kun hatt en opplevelse med DHL som privatperson, og da var jeg strålende fornøyd. Pakken skulle ta 2-5 virkedager (ekspresslevering fra utlandet), og den kom på dag 2. De ringte en halvtime før og spurte hvor de kunne få tak i meg, og etter en kort samtale ble vi enige om at de skulle levere den i resepsjonen på jobben min (bodde 5 min gåavstand fra jobb, så var ikke akkurat en omvei).

edit: DHL Oslo

Endret av melly666
Skrevet

Er selv veldig fornøyd med DHL :) Bergen forøvrig.

AnonymBruker
Skrevet

Har veldig blandet erfaring med DHL i Oslo.

Noen ganger har pakken blitt levert, og lagt igjen i ulåst bod etter telefonkontakt med meg.

Andre ganger har jeg kommet hjem til lapp på døren, der det står at jeg ikke var hjemme, men at de prøver igjen. Med mulighet for å gi beskjed hvis man ønsket alternativt leveringssted.

Jeg fylte ut dette, men pakken ble ikke levert som avtalt.

Når jeg ringte DHL påsto de at de hadde vært hos meg flere ganger, men ikke fått levert.

Klarte heldigvis å få til levering til slutt, men det var bare så vidt ikke pakken gikk i retur.

Anonymous poster hash: 382b3...c68
Skrevet

Jeg bor i Bergen,og har et par ganger bestilt pakker som er blitt levert med DHL.Begge gangene har det vært rot med leveringen.Forrige gang fikk jeg melding på mobilen at de skulle levere pakken innen morgendagen mellom kl.09 og 16.Jeg satt hjemme og ventet hele dagen.Ingen kom.

Dagen etter fikk jeg ny sms om at de skulle gi beskjed dagen etter når de var på vei.Ingenting skjedde da heller.Uken gikk og mandagen uken etter fikk jeg enda en sms om at de skulle levere innen den dagen før kl.16.Til slutt dukket de opp i 19-tiden om kvelden.

Det er siste gang jeg bestiller noe som leveres med DHL.

En annen ting er at de tar fortollingsgebyr for pakker det ikke skal betales toll på,og dette kostet meg flere hundre kroner.Skjønner ikke at de har lov til det.

TS:Kan det være de har registrert feil tlf.nr siden du ikke hørte fra dem?

AnonymBruker
Skrevet

De siste to gangene jeg brukte DHL fikk jeg ikke regning en gang. Den første gangen fikk jeg inkassovarsel uten å ha sett snurten av regning. Hadde glemt at jeg brukte dem, så savnet ikke regningen. Den andre gangen kom jeg heldigvis på det etter noen uker, men hadde fortsatt ikke sett regningen. Jeg tror jeg sendte e-post og spurte etter den.

Anonymous poster hash: dea8c...878

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...