Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Usukra
Skrevet

Har vært separert i nesten ett år etter 18 års ekteskap. Det var han som gikk .Min eks er sammen med ny dame. Det har han vært et par mnd. Han bor hos henne annenhver uke.han er allikevel usikker på hvem han føler mest for, hun nye eller meg? Hvordan kan han være så usikker når han allerede har forlatt meg?det gir meg et håp slik at jeg ikke får gå videre. Jeg tror jeg fortsatt kunne tatt ham tilbake.....

Noen som har erfaringer som ligner ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Usukra
Skrevet

Hvordan få bort følelsene og håpet om at vi skal bli en familie igjen,3 barn?

Gjest Miranda2011
Skrevet

Har vært separert i nesten ett år etter 18 års ekteskap. Det var han som gikk .Min eks er sammen med ny dame. Det har han vært et par mnd. Han bor hos henne annenhver uke.han er allikevel usikker på hvem han føler mest for, hun nye eller meg? Hvordan kan han være så usikker når han allerede har forlatt meg?det gir meg et håp slik at jeg ikke får gå videre. Jeg tror jeg fortsatt kunne tatt ham tilbake.....

Noen som har erfaringer som ligner ?

Usikkerhet kan komme etter ei tid, når den første forelskelsen har lagt seg og hverdagen har slått til. Men, han er fortsatt sammen med henne, så det beste du kan gjøre for deg selv er å se fremover, leve livet ditt og ikke sitte å vente. Og skulle han komme tilbake, ikke ta han inn i varmen med en gang, la han "bevise" at det er deg han vil ha.
  • Liker 1
Skrevet

Nei, du ønsker ikke å ta tilbake eksen!

Ta deg en tur på by`n og innse at det finnes så mange andre som er interessert i deg ;)

Gjest gjesten
Skrevet

Siden det var han som gikk, og det at han bor sammen med en annen taler vel sitt språk. Hva er det du egentlig vil med han?

Skrevet

Du ønsker deg det du hadde, TS.

Det får du aldri tilbake, for det har skjedd for mye.

Selv om han kom tilbake til deg, så ville usikkerheten din gnage. Alle spekulasjonene om hva de to hadde på gang da han ikke ville være hos deg.

Du må se på situasjonen sånn den er nå, ikke slik du ønsket at den skulle være.

Fokuser på deg selv, ikke han. Vis for deg selv og andre at du håndterer livet ditt.

Gjest Usukra
Skrevet

Mitt hode skjønner at det er over, men ikke mitt hjerte... Vet at jeg bør fokusere mere på meg og mitt liv, men det er jammen vanskelig... Føler meg ihvertfall ikke klar for noen ny.

Gjest Usukra
Skrevet

Tips til og komme over eks og få tanker inn på noe annet?

Skrevet

At du må fylle tiden din med aktivitet vet du vel?

Holde deg opptatt og engasjert. Gjerne så du blir sliten og ikke orker å tenke så mye.

Fokuser på deg selv. Ta opp igjen en gammel hobby.

Gå igjennom listen med gamle venner fra "ungdommen" og se om det er noen du vil gjenoppta kontakten med.

Og bruk tid på ungene dine! Invester tid og følelser i dem, men ikke snakk om forholdet ditt til faren.

Skrevet

Det er helt normalt å lengte tilbake til livet slik det en gang var. Men din mann har gått fra dette livet. Han har valgt å ikke leve med deg lenger. At han noen ganger også lengter litt tilbake er helt normalt.

Men uansett hva dere gjør, vil ikke livet bli slik det var før han forlot deg. Du vil være usikker, tvile på om du kan stole på han, lure på hva han gjorde da dere ikke var sammen, lure på om han går fra deg igjen hvis han treffer noen han liker. Det er antagelig et dødfødt prosjekt å bli familie igjen. Prøv for all del, men forvent at det ikke går, slik at du ikke blir for skuffet når det skjer.

Skal dere kunne bli familie igjen, må han SELVSAGT bo for seg selv og ikke ha noe kontakt med den damen han er sammen med. Han må lage seg et liv på egen hånd med eget bosted, barna halvparten av tiden og vise at dette klarer han. Først da etter en lang stund kan dere vurdere å treffes litt igjen, på nøytral grunn.

Tar du han rett inn i familien igjen nå rett fra damen som ikke er spennende lenger, da forsvinner han ut like fort neste gang han finner en som han tenner på.

Et råd: Begynn å trene fast 2 ganger per uke (hvis du ikke gjør det allerede), kjøp deg en hund, start en ny hobby f.eks. språkkurs, ta et malekurs/matkurs e.l. Noe som gjør at du har mindre tid til å lengte og drømme om det som er et luftslott. Etter en stund vil du lengte mindre og mindre og kanskje innse at det var til det beste at dere ikke fortsatte som kjærester.

Gjest Usukra
Skrevet

Takk for tips og innspill. Får vel bare ta tiden til hjelp og se. Forelskelsen og spenningen vil vel lande engang der også... Og kvitte seg med håp er utrolig vanskelig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...