Mb26 Skrevet 26. april 2013 #1 Skrevet 26. april 2013 Tenkte å lage en tråd inspirert av "dumme ting butikkansatte sier" og "dumme ting kunder sier" Læreren min satt å spiste kaker som klassen skulle selge for å få penger til studietur, det eneste hun sa var "åj, jaja det viste jeg ikke" En annen gang hadde vi en oppgave jeg ikke går nærmere inn på, men når det var noe jeg hadde gjort feil spurte jeg læreren min, "er det noe jeg kan gjøre for å endre på det?" Da fikk jeg dette spydige svaret tilbake: "nei, det er ikke noe du får gjort, men jeg får gjort noe med karakteren din!" Uff, denne tråden kan også brukes som utblåsning! Lærerene mine er de verste i historien! Uff, glad snart skoleåret er slutt, går foresten siste året på vgs. Sett i gang!
wilmap Skrevet 26. april 2013 #2 Skrevet 26. april 2013 lærer dag 1. på torsdagen skal dere framføre engelskproskjetet. lærer dag 2. nå skal vi starte å se en film. også sier han at vi skal levere engelskprosjektet på fredagen. lærer på torsdagen. hvor er engelskprosjektet deres. vi sier at han sa at vi skulle levere på fredagen. det har jeg aldri hørt om sier læren. det har jeg aldrk sagt og gir alle stryk
Gjest Novacane Skrevet 26. april 2013 #3 Skrevet 26. april 2013 En gang fikk jeg annmerkning fordi jeg virket ukonsentrert. Okey? Hadde ikke sagt noen ting, forstyrret ikke timen, fulgte faktisk med, men siden jeg så ut av vinduet i et halvt sekund ble det anmerkning. Ikke at det var så ille i seg selv, men litt tåpelig grunn spør du meg. 1
Zakuro Skrevet 27. april 2013 #4 Skrevet 27. april 2013 Hadde hatt en matteprøve på VGS, og var en oppgave jeg var så til de grader blank på. Men jeg visste at jeg ikke kunne få minuspoeng selv om jeg svarte feil, så jeg prøvde meg jo. Jeg kunne jo ha flaks! Men det var jo selvsagt hest-galt det jeg hadde skrevet opp, og hva gjorde mattelæreren? Hengte meg ut på tavla forran hele klassen! Det ble en stykk sint Zakuro som sopa tingene på pulten under armen og gikk spontreks opp på rektor sitt kontor det:P
Lyra Skrevet 27. april 2013 #5 Skrevet 27. april 2013 Hadde muntlig engelskprøve. Da jeg var ferdig sier læreren: hadde dette vært eksamen så hadde du fåt en 6'er. Du får 5+.... What?!? 2
Fantomina Skrevet 27. april 2013 #6 Skrevet 27. april 2013 Min matte- og gymlærer på vgs var mannssjåvinist av dimensjoner. Han mente at jenter ikke kunne hevde seg på noen måter innen noen ballsporter, eller sport generelt. Jenter kunne heller ikke bruke kalkulator, regne med sannsynlighet eller ha romfølelse. Han ble oppriktig skuffet da de to dårligste jentene (men absolutt ikke dårlige, med fem i 2MX) i klassen valgte å ta matte i tredjeklasse også, for da måtte han legge all undervisning på et mye lavere nivå og de kom til å hemme de andre (guttenes) framgang. Han var også en ekstremt dårlig taper, og de gangene han var med i spillet i gymtimene delte han alltid dårlig lag mot godt lag, og var selv med på det gode laget. Skulle et dårlig lag mot formodning lede eller nærme seg seier gikk han ut av laget og var dommer og dømte slik at det gode laget vant uansett. Var han på lag med jenter passet han aldri ballen til jenter, selv om de var godt plassert. Neida, mye bedre å prøve å sentre til gutten på andre siden av banen istedenfor jenta som står alene framfor åpent mål. 3
Pomona Skrevet 27. april 2013 #7 Skrevet 27. april 2013 En lærer jeg hadde nektet oss å spille ball med klister, det var nemlig ikke lov i den hallen vi var i. At det lokale håndballlaget trente og spilte kamper der med ballet med klister var irrelevant, det var nemlig ikke lov. Hun holdt fast ved det, helt til hallens vaktmester sa det var helt greit å spille med klister i hallen, da var det ei som ble ydmyk da.
Samaysa Skrevet 27. april 2013 #8 Skrevet 27. april 2013 En lærer som kjeftet på elever som valgte å feire 17. mai i Sverige
Angelheart2 Skrevet 29. april 2013 #9 Skrevet 29. april 2013 På ungdomsskolen slet jeg med matte og spurte læreren på et tidspunkt om hvorfor vi trengte å lære å regne med flere ukjente. Jeg var ute etter reelle situasjoner der det kunne være kjekt å kunne, men svaret fra læreren var at "det må du kunne om du skal gå på gymnaset". Da jeg svarte at jeg kanskje ikke skulle gå gymnaset, men handelsskolen var svaret at "men du trenger det sikkert der også". Jeg spurte igjen om han ikke hadde noen eksempler på reelle situasjoner der man ville få bruk for det utenfor skolen, da sa han bare at jeg skulle slutte å stille spørsmål ved alt mulig og heller konsentrere meg om oppgavene jeg ikke forsto.... Jeg er sikker på jeg hadde fått større utbytte av undervisningen dersom læreren kunne klargjort oppgavene litt ved å komme med eksempler på praktisk benyttelse av kunnskapen.
Fiskekake Skrevet 29. april 2013 #10 Skrevet 29. april 2013 Hadde hatt en matteprøve på VGS, og var en oppgave jeg var så til de grader blank på. Men jeg visste at jeg ikke kunne få minuspoeng selv om jeg svarte feil, så jeg prøvde meg jo. Jeg kunne jo ha flaks! Men det var jo selvsagt hest-galt det jeg hadde skrevet opp, og hva gjorde mattelæreren? Hengte meg ut på tavla forran hele klassen! Det ble en stykk sint Zakuro som sopa tingene på pulten under armen og gikk spontreks opp på rektor sitt kontor det:P Hvordan endte dette?
stripen Skrevet 29. april 2013 #11 Skrevet 29. april 2013 For noen år siden da jeg hadde det ganske vanskelig presterte en av lærerne å spørre meg om jeg hadde psykiske lidelser. Altså, hun kom rett bort til meg i klasserommet og spurte rett ut. Greit nok hvis hun var bekymret, men det går da an å ta det litt mer privat og forsiktig. Selv om jeg slet, ble jeg så paff at jeg bare sa nei og gjorde ingenting med det. 1
bebisss Skrevet 29. april 2013 #12 Skrevet 29. april 2013 Jeg har hatt så mange rare lærere. en lærer tvingte meg til å spise noe som hadde ramlet på gulvet i kokekjøkkentimen. en gang ble jeg kalt hore forran hele klassen uten noensomhelst grunn. en annen lærer tok meg med ut på gangen for å rakke ned på meg og livet mitt og hvor dårlig jeg var på skolen. en sjef jeg hadde klaget over at jeg brukte to par stilongser om vinteren om krevde at jeg bare brukte ett par. I tilegg ble det klaget over når jeg var syk med lungebetennelse at jeg "peste" for mye på jobben, men jeg fikk absolutt glemme om å dra hjem å være syk. en annen gang datt jeg ned en liten trapp på jobben og vrengte ankelen så den hovnet opp, sjefen min så det og ingnorerte meg mens jeg lå der og sa "husk at du må løpe over til NN og ta med deg de kassene med vin bort" Jeg har hatt mange flotte lærere og ca en-to flotte sjefer, jeg har en tendens til å få de verste sjefene... 2
Zakuro Skrevet 30. april 2013 #13 Skrevet 30. april 2013 (endret) Hvordan endte dette? Akk, var alt for hissig på denne tiden, så jeg gikk rett opp på kontoret, sa hva som hadde skjedd, at dette var noe jeg overhodet ikke fant meg i og at han fikk ordne opp på flekken ellers skulle jeg slippe helvete løs, og vel så det. Så gikk jeg igjen uten at han hadde fått inn et eneste ord Men skjedde aldri noe mer tull med han læreren da, så aner ikke hva rektor hadde sagt(evt. ikke sagt for alt jeg vet!). Hadde rart nok samme læreren i et annet fag, og der var han en drøm. Men i matte var han helt forferdelig. Pussige greier:P Men oh, har en til! Var på ungdomsskolen, hadde Heimkunnskap og vikar. Vikaren delte jo ut arbeidsoppgaver på de ulike gruppene, og jeg fikk jo selvsagt en av oppgavene som var mest krevende, krevde mye løping hit og dit og mye på gulvet. Spurte om jeg ikke kunne få en annen akkurat denne gangen siden jeg var på krykker pga. en operasjon i knærne. Men nei, det fikk jeg ikke. Neinei, fikk stå til tenkte jeg. Ble jo mye knoting siden jeg hadde krykkene, vondt var det også, og du verden så mye hun vikaren gnålte på at jeg måtte gjøre det og det før det, og sånn måtte jeg gjøre det, og ikke bruke så lang tid(halloo, krykker!), og for hver ting hun sa, så kalte hun meg "frøken." Skikkelig nedlatende, med trykk på r-en, og med et lite knips, som om jeg var en hund. "Hei, du! Frøken!" *knipse* "Gjør ditt!" "Hei, du! Frøken!" *knipse* "Gjør datt!" "Hei, du! Frøken!" *knipse *"Hei, du! Frøken!" *knipse* Guuud så irriterende...-_- Hun hang etter meg hele dobbeltimen som en plagsom mygg! Endte jo selvsagt med at jeg ble ferdig leeenge etter alle de andre gruppene. Jeg ble jo dermed forsinket siden jeg også hadde i oppgave å ta oppvasken. Så jeg stod å vaska etter alle andre hadde gått og forsvunnet ut av gangen. Var kun meg og vikaren i rommet, og hun stod å så meg over skuldra(!) hele tiden! Og da jeg endelig var ferdig og var på tur over dørstokken; "Hei, du!" Frøken!" *knipse* Hun ville ha meg til å vaske stekebretta, som vi ikke hadde brukt. Jo, de var skitten men det var jo hvem enn som brukte dem sist som ikke hadde vasket etter seg. Og hvorfor måtte hun ha akkurat MEG, som gikk på krykker og hadde jævel vondt av å ha krabba rundt på gulvet til å gjøre det? Kunne hun ikke gjøre det selv? Eller fått noen andre til å gjøre det litt tidligere? Vasket de forjævla stekebretta og var på ny over dørstokken. "Hei, du! Frøken!" *knipse* Nå var det stekovnen, til en annen gruppe, som var skitten. På dette punktet var jeg omtrent en halvtime på overtid og Papsen som hadde stått og ventet(jeg gikk normalt, han skulle hente meg den dagen pga. jeg skulle på fysioterapi) kom jo inn og spurte hvor jeg ble av, timen min begynte jo snart. Jeg svarer jo selvsagt, at jeg brukte lang tid pga. krykkene, at stekebretta fra de før oss var skittne, og stekovnen til nabo-gruppa var skitten etc. Det var en stk pappa som mista besinnelsen gitt Frydet meg i det jeg gikk ut Fikk hun plent vaske den jævla steikovnen selv:P Endret 30. april 2013 av Zakuro 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå