Gå til innhold

Kamera for amatørjente

Anbefalte innlegg

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Visste ikke hvor jeg skulle poste dette men, jeg lurte på om noen av dere har noen anbefalinger til hvilket kamera jeg burde kjøpe meg?

Jeg kan meget lite om foto, så trenger et som er lett å bruke samtidig som det gir flotte bilder. Jeg har et digitalkamera fra før på 10,4 MP som jeg synes er alt for dårlig.

Jeg vet at ISO bør vær høy og flere megapixler er bra.. men så stopper det der :klo: Må også legge til at jeg ikke vil ha noe kingsize greier, det må være praktisk å dra med seg på tur osv :)

Takker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å spørre her, da vil du garantert få eksperthjelp! :)

AnonymBruker
Skrevet

Høy ISO er bra om du skal ta bilder på steder med dårlig lys, men det sier ikke noe om hvor godt kameraet er. Ikke et høyt antall megapiksler heller - det er hyppig brukt som salgsargument, så nordmenn flest går rundt med kameraer som kan ta bilder som kan brukes til å tapetsere. Men det sier strengt tatt bare noe om hvor stort du kan blåse opp bildet uten at det blir pikslerert (får sånne "firkanter"). Det blir litt som å bedømme hvor god en kake er ut fra antallet kalorier det er i den. Faktisk kan et høyt antall megapiksler bidra til å gjøre bildekvaliteten verre!

Her kan du lese litt mer: http://m.klikk.no/teknologi/lydogbilde/article767795.ece

Og ta en tur til skam.no! :)

Anonym poster: 0465f6bfca288e7bec3b261f9dd44a8a

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Takk for svar :) Hva mente du med skam.no ?

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, ja det var akam jeg mente! Damn you, autocorrect! :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Og ta en tur til skam.no! :)

:hakeslepp:

Anonym poster: 18db4dfa09854b49653b40968dc80011

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg leste amatørjente og tenkte i helt feil baner. Lykke til med kamera-jakten.

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Haha. Det ble et Canon Powershot S100 på meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...