Gjest Emma Skrevet 25. april 2013 #1 Skrevet 25. april 2013 Når eksen har fått ny dame etter samlivsbrudd, hvordan få et godt forhold til han. Kvinnen han bor hos, er den samme han var utro med. Og han har vært svært lite samarbeidsvillig både når det gjelder barna og praktiske ting. Er det noen som har tips til hvordan få samarbeidet til å fungere bedre? Virker jo som det er håpløst når det er ny dame i bildet..
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #2 Skrevet 25. april 2013 Sånne mannfolk er bare helt skutt. Jeg har selv en mor som var utro og etter det ikke ville samarbeide med pappa, så jeg vet hvordan det er. Etter min erfaring (jeg var jo barn i denne situasjonen) så er det ikke mulig å få noe godt samarbeid. Men det var hun det gikk ut over etter jeg vokste opp og skjønte at det var hun som var utro og det var hun som løy om at pappa var en drittsekk. Har ikke hatt noe godt forhold til henne etter jeg ble 13, men forholdet til pappa som har vært snill og prøvd å samarbeide har bare blitt bedre og bedre. Den eneste måten jeg ser det er familievernkontor. Fyren må forstå at det er ikke deg og han det handler om, men barna og barnas beste. Anonym poster: b3a34e831991eac6758e97f060c0bd80
Gjest Dina Skrevet 26. april 2013 #3 Skrevet 26. april 2013 Støtter det med familievernkontoret! Hvis han ikke vil høre på det, hører han kanskje på en annen voksen? Det er jo ganske håpløst at en far kan være utro, flytte rett inn med elskerinnn, skuffe sine barn, være ufin mot sin eks, ta masse dårlige valg - og ingenting skjer, kanskje bare litt kritikk fra annen familie... Den som må vise raushet, ta seg sammen, være flink og jobbe for at barna ikke skal lide er derfor den som er bedratt og forlatt! Ganske urettferdig egentlig. Men allikvel tjener du på sikt mest å være grei og samarbeide så godt du klarer. Da vil han roe seg og samarbeidet dere i mellom går bedre. Er du aggressiv og konfliktorientert (som du sikkert har god grunn til noen ganger), vil han forsvare seg ved å vise samme handling tilbake.
Gjest Ta Skrevet 26. april 2013 #4 Skrevet 26. april 2013 Støtter det med familievernkontoret! Hvis han ikke vil høre på det, hører han kanskje på en annen voksen? Det er jo ganske håpløst at en far kan være utro, flytte rett inn med elskerinnn, skuffe sine barn, være ufin mot sin eks, ta masse dårlige valg - og ingenting skjer, kanskje bare litt kritikk fra annen familie... Den som må vise raushet, ta seg sammen, være flink og jobbe for at barna ikke skal lide er derfor den som er bedratt og forlatt! Ganske urettferdig egentlig. Men allikvel tjener du på sikt mest å være grei og samarbeide så godt du klarer. Da vil han roe seg og samarbeidet dere i mellom går bedre. Er du aggressiv og konfliktorientert (som du sikkert har god grunn til noen ganger), vil han forsvare seg ved å vise samme handling tilbake. du har helt rett mot hvordan han er, og hvordan jeg har det. Heldigvis har ikke jeg vist sinne overfor han, men jeg viste han at jeg var skuffet og såret med det samme. Han har vært aggressiv og konfliktorientert, men ikke jeg. Han vil helst ikke snakke med meg, og om han snakker med meg er han sint og amper. Vi er i kontakt med Familievernkontoret. De prøver så godt de kan å hjelpe, men det er ikke så enkelt når det er en annen kvinne med i bildet som manipulerer og bestemmer. Situasjonen er spesiell, for han får ikke ha barna på overnatting PDA at han har flyttet så raskt inn til henne. Dessuten vil jo ikke barna ha kontakt med henne heller. Skulle ønsket vi kunne fått snakket sammen. Vi har jo mye praktisk å ordne opp i, men han viser ikke interesse, annet enn at han hadde sett at vi hadde ordnet opp, men da må han jo nødvendigvis treffe meg.. Han har ikke sett barna på 3 med, hans vilje det, men det er håp om et møte snart. Noen som har opplevd at eks-mannen forandret seg så mye som dette, og er det noen som har et lurt tips? Barna og jeg har det bra og vi er veldig godt knyttet sammen, men det er kjedelig at faren glipper ut slik.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #5 Skrevet 26. april 2013 du har helt rett mot hvordan han er, og hvordan jeg har det. Heldigvis har ikke jeg vist sinne overfor han, men jeg viste han at jeg var skuffet og såret med det samme. Han har vært aggressiv og konfliktorientert, men ikke jeg. Han vil helst ikke snakke med meg, og om han snakker med meg er han sint og amper. Vi er i kontakt med Familievernkontoret. De prøver så godt de kan å hjelpe, men det er ikke så enkelt når det er en annen kvinne med i bildet som manipulerer og bestemmer. Situasjonen er spesiell, for han får ikke ha barna på overnatting PDA at han har flyttet så raskt inn til henne. Dessuten vil jo ikke barna ha kontakt med henne heller. Skulle ønsket vi kunne fått snakket sammen. Vi har jo mye praktisk å ordne opp i, men han viser ikke interesse, annet enn at han hadde sett at vi hadde ordnet opp, men da må han jo nødvendigvis treffe meg.. Han har ikke sett barna på 3 med, hans vilje det, men det er håp om et møte snart. Noen som har opplevd at eks-mannen forandret seg så mye som dette, og er det noen som har et lurt tips? Barna og jeg har det bra og vi er veldig godt knyttet sammen, men det er kjedelig at faren glipper ut slik. Ikke at det har noe med saken å gjøre, men jeg tror han angrer. Ikke nødvendigvis at han angrer på at det ble slutt, men kanskje måten det ble gjort på og utifra det har fått dårlig samvittighet og skylde på deg. For en utro mann som forlater sin kone til fordel for sin elskerinne burde være ydmyk, og tåle at den andre parten er sint. Min mann var ikke utro, men i en dårlig periode mellom oss så kom det ei annen jente inn i bildet og var så støttende for han at han til slutt gikk fra meg og da at han nå ville se om hun kunne være noe. Det endte med at han var sint på meg hele tiden, truet og kjeftet i hytt og pine. Så ikke ungene sine på et par uker, ville ikke gjøre opp det praktiske og han ville ikke se meg. Etter noen uker til, så slo han opp med dama og innrømte at det var en latterlig handling og at han skulle aldri gjort det på den måten. Han endret seg etter det, og samarbeidet var bra etterpå. Han hadde kun barna i fokus etter det ig har enda dårlig samvittighet for hvordan han gjorde ting i forhold til de. Det var langt og det hjalp kanskje ikke, men da vet du i hvertfall at noen ganger går det bra. Og forhåpentligvis så gjør det det for faren og dine barn også Anonym poster: 6a9aa244b16ce5bd1dc4e6c2ba8b9d44
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2013 #6 Skrevet 26. april 2013 Samme historien her. Jeg har i alle år trodd at denne oppførselen kun har vært noe jeg har slitt med alene, og at det er min skyld på en eller annen måte. Men jeg ser jo at det er helt vanlig. Skal tro hva en psykolog ville si om det? Må jo være noe allmennmenneskelig som slår inn her når dette er en "klassiker". Det ble aldri bedre for oss og han har ikke hatt noe med barna å gjøre overhodet, skaffet seg nye barn bare.. Jeg ville ikke kastet bort energi på det, han er voksen, hans valg.
Boost Skrevet 26. april 2013 #7 Skrevet 26. april 2013 Hva er det med disse damene? hadde typen min nylig gått fra eks og barn, for så å ikke se ungene sine. Månelyst! Hadde gått selv, for det viser jo bare at han er en skikkelig dritt. Nå sier jeg ikke at det er nye Damas ansvar. For det er hans og kun Hans. Likevel setter jeg spørsmålstegn til disse damene. 2
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2013 #8 Skrevet 26. april 2013 Hva er det med disse damene? hadde typen min nylig gått fra eks og barn, for så å ikke se ungene sine. Månelyst! Hadde gått selv, for det viser jo bare at han er en skikkelig dritt. Nå sier jeg ikke at det er nye Damas ansvar. For det er hans og kun Hans. Likevel setter jeg spørsmålstegn til disse damene. Det kommer aldri til å skje med dem selv, for de er så deilige! Akkurat som med kreft...
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 26. april 2013 #9 Skrevet 26. april 2013 Hva er det med disse damene? hadde typen min nylig gått fra eks og barn, for så å ikke se ungene sine. Månelyst! Hadde gått selv, for det viser jo bare at han er en skikkelig dritt. Nå sier jeg ikke at det er nye Damas ansvar. For det er hans og kun Hans. Likevel setter jeg spørsmålstegn til disse damene. Det står jo ikke at han ikke vil se ungene sine i hovedinnlegget,bare at han er lite samarbeidsvillig.Det er ikke ensbetydende med at han ikke har samvær! Vil foreslå en time hos familievernkontoret sammen.Om han ikke er villig til å møte,så kan du få en time alene og få luftet tankene dine og råd om hvordan du skal forholde deg til ham. Lykke til med en kranglete eks
Boost Skrevet 26. april 2013 #10 Skrevet 26. april 2013 Det kommer aldri til å skje med dem selv, for de er så deilige! Akkurat som med kreft... Ah. Jeg glemte helt det der! Takk for påminnelsen
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2013 #11 Skrevet 27. april 2013 Jeg er i samme situasjon med en eks som er så amper og sint at jeg kjenner han ikke igjen. Han har også vært utro og flyttet raskt inn hos nydamen. Et stort sjokk det at han var utro. Det gikk altfor fort i svingene. Han har jo glemt at han har barn også. Og meg vil han ikke snakke med i det hele tatt. Det er jo så rart, for det er jo ikke jeg som har gjort det fatale, det er jo han. Jeg blir ikke helt klok på det at ha er så sinna og amper.. Han sier han angrer ikke og det har han sagt flere ganger. Hvorfor må han påpeke det hele tida? Ingen som klarer tenke mer psykologisk her.. Hvorfor er min og ts sin eks så sinna og amper og lite samarbeidsvillig? Etter min mening burde de vært ganske så overbærende etter det de har gjort.. Kan det være dårlig samvittighet, eller hater de oss virkelig?
Gjest Blondie65 Skrevet 27. april 2013 #12 Skrevet 27. april 2013 du har helt rett mot hvordan han er, og hvordan jeg har det. Heldigvis har ikke jeg vist sinne overfor han, men jeg viste han at jeg var skuffet og såret med det samme. Han har vært aggressiv og konfliktorientert, men ikke jeg. Han vil helst ikke snakke med meg, og om han snakker med meg er han sint og amper. Vi er i kontakt med Familievernkontoret. De prøver så godt de kan å hjelpe, men det er ikke så enkelt når det er en annen kvinne med i bildet som manipulerer og bestemmer. Situasjonen er spesiell, for han får ikke ha barna på overnatting PDA at han har flyttet så raskt inn til henne. Dessuten vil jo ikke barna ha kontakt med henne heller. Skulle ønsket vi kunne fått snakket sammen. Vi har jo mye praktisk å ordne opp i, men han viser ikke interesse, annet enn at han hadde sett at vi hadde ordnet opp, men da må han jo nødvendigvis treffe meg.. Han har ikke sett barna på 3 med, hans vilje det, men det er håp om et møte snart. Noen som har opplevd at eks-mannen forandret seg så mye som dette, og er det noen som har et lurt tips? Barna og jeg har det bra og vi er veldig godt knyttet sammen, men det er kjedelig at faren glipper ut slik. Hvem er det som nekter han å ha barna på overnatting - du eller henne? Hvis du nekter dette vil ikke jeg akkurat kalle deg samarbeidsvillig. Da er det du som blander dine følelser inn i samværet og tror du kan diktere verden fordi han har vært utro. Mødre og fedre som gjør det har jeg like liten sympati for som jeg har for samværsforeldre som driter i ungene fordi den nye partneren forbyr dem.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2013 #13 Skrevet 27. april 2013 Hvem er det som nekter han å ha barna på overnatting - du eller henne? Hvis du nekter dette vil ikke jeg akkurat kalle deg samarbeidsvillig. Da er det du som blander dine følelser inn i samværet og tror du kan diktere verden fordi han har vært utro. Mødre og fedre som gjør det har jeg like liten sympati for som jeg har for samværsforeldre som driter i ungene fordi den nye partneren forbyr dem. ts her.. Det er Familievernkotoret som nekter ha å ha barna på overnatting, pga at han flyttet inn til ny dame med en gang. Det er av hensynet til barna. Jeg er jo enig i denne avgjørelsen, for barna er jo ikke forelsket, det er det han som er.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2013 #14 Skrevet 27. april 2013 Hvem er det som nekter han å ha barna på overnatting - du eller henne? Hvis du nekter dette vil ikke jeg akkurat kalle deg samarbeidsvillig. Da er det du som blander dine følelser inn i samværet og tror du kan diktere verden fordi han har vært utro. Mødre og fedre som gjør det har jeg like liten sympati for som jeg har for samværsforeldre som driter i ungene fordi den nye partneren forbyr dem. Du vet veldig lite om barn dersom du innbilder deg at de føler det helt ok og uten å reagere at de over natta skal bo sammen med pappa og en villt fremmed dame... http://www.dagbladet...helse/22621237/
Gjest Blondie65 Skrevet 27. april 2013 #15 Skrevet 27. april 2013 Du vet veldig lite om barn dersom du innbilder deg at de føler det helt ok og uten å reagere at de over natta skal bo sammen med pappa og en villt fremmed dame... http://www.dagbladet...helse/22621237/ Det har jeg aldri sagt. Men det er stor forskjell på en mor som ikke vil ha noe av det og barn som ikke vil det. Nå er det jo familievernkontoret som har frarådet det i dette tilfellet.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2013 #16 Skrevet 27. april 2013 Det har jeg aldri sagt. Men det er stor forskjell på en mor som ikke vil ha noe av det og barn som ikke vil det. Nå er det jo familievernkontoret som har frarådet det i dette tilfellet. En mor som ikke vil ha noe av det, tenker jo på sine barns beste. Faren til barna tenker sjelden fornuftig i en sånn situasjon når han er forelsket. Familievernkontoret tenker også på barnas beste. Ingen barn skal treffe ny partner før det har gått MINST ett år. Det er mye som skal fordøyes i den tida.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2013 #17 Skrevet 27. april 2013 Det har jeg aldri sagt. Men det er stor forskjell på en mor som ikke vil ha noe av det og barn som ikke vil det. Nå er det jo familievernkontoret som har frarådet det i dette tilfellet. Dessuten har heller ikke barna noe ønske om å treffe en ny partner..
Gjest princess Skrevet 1. mai 2013 #18 Skrevet 1. mai 2013 Jeg er i samme situasjon med en eks som er så amper og sint at jeg kjenner han ikke igjen. Han har også vært utro og flyttet raskt inn hos nydamen. Et stort sjokk det at han var utro. Det gikk altfor fort i svingene. Han har jo glemt at han har barn også. Og meg vil han ikke snakke med i det hele tatt. Det er jo så rart, for det er jo ikke jeg som har gjort det fatale, det er jo han. Jeg blir ikke helt klok på det at ha er så sinna og amper.. Han sier han angrer ikke og det har han sagt flere ganger. Hvorfor må han påpeke det hele tida? Ingen som klarer tenke mer psykologisk her.. Hvorfor er min og ts sin eks så sinna og amper og lite samarbeidsvillig? Etter min mening burde de vært ganske så overbærende etter det de har gjort.. Kan det være dårlig samvittighet, eller hater de oss virkelig? Er ganske så sikker på at han angrer. Det er derfor han er så sint. Hadde han vært sikker i sin sak, at han hadde gjort det riktige, da hadde han vært rolig. Det har nok rota seg til for han. La det gå en tid, så får du nok høre at han angret fort.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2013 #19 Skrevet 2. mai 2013 Er ganske så sikker på at han angrer. Det er derfor han er så sint. Hadde han vært sikker i sin sak, at han hadde gjort det riktige, da hadde han vært rolig. Det har nok rota seg til for han. La det gå en tid, så får du nok høre at han angret fort. Det er mange menn som angrer, ofte etter veldig lang tid når den nye flammen ikke er så ny og spennende lenger. Og da forventer de at døra til eksen fremdeles står åpen og at det bare er å flytte rett inn. Men for mange kvinner er det da alt for sent å ønske den utro mannen inn i huset igjen. Jeg ville i alle fall ikke tatt han inn rett fra en annen kvinne. Vær kostbar!
Gjest Usukra Skrevet 2. mai 2013 #20 Skrevet 2. mai 2013 Jeg sliter også med min eks. Han gjør meg sint og frustrert. Han er usikker på sine følelser med ny dame og med meg. Vi har vært gift lenge, nå separert.Velger nå og finne ut hvordan det forholdet vil gå. Mine og dine barn skal nå introduseres. Synes han kunne prøvd med meg og barna siden han er så usikker. Han er ikke veldig sint og sur, men hører på hva jeg sier. Tror han sliter med dårlig samvittighet. Han har veldig kort lunte noen ganger og blir fort irritert... Er det og avslutte et forhold mot det og gå mot et nytt en vanskelig ting og gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå