AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #1 Skrevet 25. april 2013 Jeg trenger et råd fra dere som har erfaring med å sy/fikse på klær selv. Jeg kjøpte en dressjakke idag som sitter veldig fint, men jeg liker ikke at skulderputene er så store (så snart armene ikke henger rett ned blir det en stor "bolk" der mine skuldre egentlig er, og putene stikker nesten litt ut). Jeg kjenner at skulderputene er sydd fast langs yttersømmen på skulderen, på ytterstoffet. Jeg kunne tenke meg å sprette opp litt av innerstoffet for å fjerne skulderputene (ved å klippe dem av helt inne ved sømmen). Er det noen som har prøvd dette og vet om det er stor sannsynlighet for at jakkeskuldrene sitter pent etterpå? Anonym poster: a93e8cffefeb729019f718e237a23d9a
Kanutten Skrevet 26. april 2013 #2 Skrevet 26. april 2013 Jeg ville klippet opp/sprettet opp i en søm i foret. da kan du bare sy igjen der etterpå med skjulte sting. Høres rart ut om den er sydd fast lags hele sømmen. Da jeg gikk på søm og lærte om dette, så sydde vi fast bare i endene/hjørnene på skulderputene om jeg ikke husker helt feil nå, fordi putene måtte røre litt på seg etter hvordan man selv rører på seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå