AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #1 Skrevet 25. april 2013 Hei! Jeg og kjæresten min er i første pp, og i den forbindelse er det mange tanker og følelser og ikke minst forventninger. For å kartlegge når jeg har eggløsning kjøpte jeg el tester og begynte gladlig igang med testing. Ble forøvrig bare forvirret og oppgitt over at de aldri ble positive og plutselig var det kun kontrollstreken som viste seg, ikke en liten test strek engang som jeg hadde hatt de andre dagene. Begynte å lese litt på nett, og skjønte jo at de testene kan være litt vriene noen ganger. Begynte forøvrig å tempe istedenfor på dag 11 av syklusen for å finne el. Har en stabil syklus på 27-29 dager. Tempen steg heller ikke rundt antatt el, tok til samme tid hver morgen. Hadde forøvrig mensmurring og el slim. Er ellers ei jente på 23 som trener og spiser sunt, røyker ikke og drikker lite, samme med min samboer på 24. Har så inderlig lyst på barn, men mitt dumme hode og mine litt ubegrunnede følelser er sikker på at jeg mangler el og aldri kan bli gravid. Vet det høres helt på trynet ut, men slik føler jeg det altså. Så dere, tror dere at jeg har hatt eggløsning og at jeg bare gjør noe feil?? Føler meg dum som spør når jeg bare er i første pp, men når tempingen ikke gjorde susen begynte jeg altså bli nervøs. hilsen forhåpentligvis unødvendig bekymret jente Anonym poster: f5c6f7a16e56b71c2d013686bc531a90 Anonym poster: f5c6f7a16e56b71c2d013686bc531a90
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #2 Skrevet 25. april 2013 For det første så er det altfor tidlig å begynne å stresse. At eggløsningstester ikke alltid et pålitelige har du erfart. Så de kan du bare la ligge. Den tempingen høres ikke mye vellykket ut den heller. Tempe bør du gjøre hver dag hele syklusen og over tid for å finne et "mønster" i temperaturene dine. Skal du satse på denne metoden bør du sette deg mer inn i hvordan den funker. Har du regelmessig syklus? Har du har det er det mest trolig ingenting i veien med deg. Jevnlig sex(annenhver dag) hele syklusen gir store sjanser for å lykkes med graviditet. Og det ikke uvanlig å bruke 6-12 mnd før det klaffer. Lykke til med prøvingen Anonym poster: ae501047ea766432476c7db17dd00ec8 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #3 Skrevet 25. april 2013 Hei jeg er også i min første pp og det samme skjedde med meg. Jeg valgte clearblues eggløsningstest fordi jeg tenkte det ville være interessant å finne ut når jeg har el, desverre ble dette bare en skuffelse hver dag når el ikke ble registrert. Jeg tror det kan være lurt å bare la testene ligge for øyeblikket så blir du ikke unødvendig stresset, det skal jeg gjøre hvem vet.. Kanskje der kom en liten spire likevel Anonym poster: 73c33ff33b76325ffd4255c45c8ae176
Nilla-Jo Skrevet 26. april 2013 #4 Skrevet 26. april 2013 Jeg tror du mer skal kjenne etter på kroppen din og la testene ligge en stund. Jeg fikk beskjed om at om jeg har stabil syklus er alt mest sannsynlig normalt. Og man kan fint få barn senere selv om man ikke har eggløsning akkurat nå. Du kan gå på kurer eller teste om eggledere er tett... Men du er i første pp
Nilla-Jo Skrevet 26. april 2013 #5 Skrevet 26. april 2013 Så jeg ville ventet og tatt det litt med ro enda.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #6 Skrevet 26. april 2013 Jeg ser på eggløsningstester som et hjelpemiddel for dem som har problemer med å bli gravid. Skjønner ikke at noen kan finne på å begynne med sånt allerede i første PP. Hva med å bare ha ubeskyttet sex? Det fungerer for en veldig stor andel, helt uten at de trenger å stresse med noe som helst. Så kan du heller dra fram disse bekymringene senere en gang om dere ikke skulle få klaff. Anonym poster: 7980f6cdaf8eb35be1331479bb72e8f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå