Gå til innhold

Kan jeg tjene noe som helst utenom AAP?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og i tilfelle,hvordan fungerer det?

Anonym poster: 0da0ffe44e8271d781d925b9a2b57e84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du er friskere må du snakke med NAV om handlingsplanen/aktivitetspllan.

Dette vet du vel?

Du fyller jo ut meldekort. Avtalen rundt dette må da endres ellers er svaret "nei".

Anonym poster: c17747fcf8c419613e8abe6164cfaba6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jobbe inntil 60%. Du fyller ut på meldekortet ditt hvilke dager du jobber, og sikkert hvor mange timer også, jeg har aldri prøvd. Jobber du mer enn 60% mister du stødnaden for den perioden.

Anonym poster: 4486ea7065577bea32e55d4a52054134

• Liker 1
Skrevet

Du kan jobbe opp til 60% og få de resterende % utbetalt som AAP. Jobber du mer får du ikke AAP for den perioden, men stønaden er fortsatt aktiv. Meldekort kan du sende inn på nett, men det regner jeg med at du gjør allerede.

Gjest LadySizz
Skrevet (endret)

Takk for oppklarende svar. Sender såklart allerede meldekort. Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg ikke får noe "arbeidspraksis" igjennom Nav mens jeg nå er under aap,i alle fall ikke enda,men selv har jeg lyst til å prøve meg litt,så tenkte bare å se om jeg fant noe ekstravakter noen plass eller lignende.

Og btw,ser jeg er anonym der oppe men det er ikke meningen :)

Endret av LadySizz
AnonymBruker
Skrevet

Hallo

Du kan jobbe opp til 60% og få de resterende % utbetalt som AAP. Jobber du mer får du ikke AAP for den perioden, men stønaden er fortsatt aktiv. Meldekort kan du sende inn på nett, men det regner jeg med at du gjør allerede.

Du kan jobbe inntil 60%. Du fyller ut på meldekortet ditt hvilke dager du jobber, og sikkert hvor mange timer også, jeg har aldri prøvd. Jobber du mer enn 60% mister du stødnaden for den perioden.

Anonym poster: 4486ea7065577bea32e55d4a52054134

Dette kommer jo helt an på aktivitetsplan!

Dette jobber jeg med og dere gir farlige råd her.

Vilkår for AAP er avgjørende for rett til arbeid.

Dette avhenger av planen. Det dere bl.a antyder ved deres "råd" er at man kan studere fritt innenfor grensen..

Dette fordi studie likestilles med jobb.

Ikke jobb uten at det er avklart med NAV! Du risikerer å bryte betingelsene dine!

Gjest LadySizz
Skrevet

Ser det er litt frem og tilbake her også,så får vel rett og slett høre med min saksbehandler. Vet at i aktivitetsplanen min står det at så lenge jeg er under "medisinsk behandling" skal jeg ikke under noe praksis eller kurs ol. Men kjenner selv at jeg skulle hatt noe å prøvd meg på,for tiden man sitter hjemme tror jeg ikke hjelper stort.. Blir for mange timer å tenke på.

• Liker 2
Skrevet

Ser det er litt frem og tilbake her også,så får vel rett og slett høre med min saksbehandler. Vet at i aktivitetsplanen min står det at så lenge jeg er under "medisinsk behandling" skal jeg ikke under noe praksis eller kurs ol. Men kjenner selv at jeg skulle hatt noe å prøvd meg på,for tiden man sitter hjemme tror jeg ikke hjelper stort.. Blir for mange timer å tenke på.

Det er kjempefint å komme seg ut i aktivitet. Det er bare så viktig at det stemmer med akt.plan ja, som nevnt over.

Gjest LadySizz
Skrevet

Det er kjempefint å komme seg ut i aktivitet. Det er bare så viktig at det stemmer med akt.plan ja, som nevnt over.

Ja,forstår det nå. Så da får vi vel ta en ny runde ang. dette. For skulle gjerne,om bare noen timer i uka kommet meg hjemmefra.. Tror det vil hjelpe sinnet veldig :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på AAP i et par år og på min aktivitetsplan står det at jeg egentlig ikke skal gjøre noen verdens ting og at min "aktivitet" er å ta det mest mulig med ro. Men det står også at målet er at jeg skal tilbake i arbeid.

Jeg har et godt forhold til min saksbehandler og har en god dialog mht dette med jobbing, studie osv.

Jeg ser det er en i tråden som sier h*n jobber med dette og man må være "forsiktig". Etter mitt syn kan det overhode ikke være noe som helst galt i å prøve seg litt ut i jobb. Jeg har fått beskjed om at det er inntil 50% en kan jobben, men søke om inntil 60%.

Jeg har den tiden jeg har vært på AAP (med samme aktivitetsplan - og her har jeg aldri fulgt noen kurs eller andre aktiviteter i regi av nav eller på anbefaling av de), jobbet litt til og fra som vikar i skolen.

Jeg krysser av på meldekortet for de timene jeg har jobbet, også blir det trukket tilsvarende timelønn (beregnet ut i fra stønaden en får) på utbetalingen av AAP. Man får altså ikke lønn i tillegg til full utbetaling av AAP (naturligvis).

Hadde jeg vært TS hadde jeg sendt en mail/tatt kontakt med veileder og sagt at det kan være aktuelt å jobbe litt. Jeg er helt sikker på at ingen i NAV vil nekte deg det overhode. Tvert om :-)

Lykke til :-)

Anonym poster: e4766c87a7e56c60e8d2106b8ef70645

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på AAP i et par år og på min aktivitetsplan står det at jeg egentlig ikke skal gjøre noen verdens ting og at min "aktivitet" er å ta det mest mulig med ro. Men det står også at målet er at jeg skal tilbake i arbeid.

Jeg har et godt forhold til min saksbehandler og har en god dialog mht dette med jobbing, studie osv.

Jeg ser det er en i tråden som sier h*n jobber med dette og man må være "forsiktig". Etter mitt syn kan det overhode ikke være noe som helst galt i å prøve seg litt ut i jobb. Jeg har fått beskjed om at det er inntil 50% en kan jobben, men søke om inntil 60%.

Jeg har den tiden jeg har vært på AAP (med samme aktivitetsplan - og her har jeg aldri fulgt noen kurs eller andre aktiviteter i regi av nav eller på anbefaling av de), jobbet litt til og fra som vikar i skolen.

Jeg krysser av på meldekortet for de timene jeg har jobbet, også blir det trukket tilsvarende timelønn (beregnet ut i fra stønaden en får) på utbetalingen av AAP. Man får altså ikke lønn i tillegg til full utbetaling av AAP (naturligvis).

Hadde jeg vært TS hadde jeg sendt en mail/tatt kontakt med veileder og sagt at det kan være aktuelt å jobbe litt. Jeg er helt sikker på at ingen i NAV vil nekte deg det overhode. Tvert om :-)

Lykke til :-)

Hvis du hadde lest bedre haddedu sett at innlegget ditt med såkalt korrigering er totalt overflødig....

Plikten til å melde fra er soleklar.

At man skal oppmuntres til å gjenoppta arbeid er også soleklart- det er jo hele grunnsteinen til AAP....

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hadde lest bedre haddedu sett at innlegget ditt med såkalt korrigering er totalt overflødig....

At man skal oppmuntres til å gjenoppta arbeid er også soleklart- det er jo hele grunnsteinen til AAP....

I alle dager... Stått opp på feil fot i dag?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du sier lenger opp i diskusjonen at du jobber med dette. Jeg håper virkelig at hvis du jobber med mennesker direkte, så er du litt mer imøtekommende enn det du fremstår som her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man melder jo fra ved å rapportere på meldekort at man er i jobb? De færreste har vel en aktivitetsplan som på noe vis ekskluderer å jobbe?

http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/%C2%A7+11-18+Reduksjon+i+arbeidsavklaringspenger+p%C3%A5+grunn+av+samtidig+arbeid.232399.cms

Står ingenting her om at det må avklares i forhold til aktivitetsplan om man ønsker å jobbe...

Anonym poster: 3b010930a018029bd30df4e0335c3fbd

AnonymBruker
Skrevet

Min saksbehandler sa at man kan jobbe 60% inntil 6 måneder. Så den grensa er vel noe du må passe på. Men du bør spørre saksbehandleren din, helst på mail, så du får det svart på hvitt. Print ut og ta vare på.

Anonym poster: 905e3b5c3534d6dade457df4ccf8b62d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I alle dager... Stått opp på feil fot i dag?

Nei da, vedkommende bare jobber i NAV.

Anonym poster: 90dde7b4dc983623e01426c7f6935de6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...