AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #1 Del Skrevet 25. april 2013 Er det mulig å påvise dette etter snaut to uker med symptomer? Leser på nettet at det ofte er en langsomt utviklet sykdom. Begynner å bli utrolig sliten av feber, tørrhoste og generell slapphet så tenker å ringe legekontoret i morra. Eksamensperioden begynner om en uke også. Men er det bortkastet? Har veldig skrekk for å ringe lege, er redd for å bli avvist.. Anonym poster: d4b67d36409269dc9fcaccaa73a524fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twelve12 Skrevet 25. april 2013 #2 Del Skrevet 25. april 2013 Hvorfor skulle du bli avvist hvis du har reelle symptomer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 26. april 2013 #3 Del Skrevet 26. april 2013 Jeg hadde mycoplasma lungebetennelse i 2000. Jeg gikk og hanglet hele høsten, var veldig trøtt og sliten og så plutselig en dag fikk jeg intens hodeverk. Ble skikkelig dårlig på en fredag og tirsdagen landet jeg på akutten. Røngtenbildene der viste at jeg hadde mycoplasma lungebetennelse i begge lungene og dette hadde da spredd seg til lever og galle. Kastet opp noe knallgrønt noe som sikkert var galle. På det tidspunktet hadde elendigheten begynt å tette igjen blodetårene og jeg hadde veldig lite surstoff igjen i blodet. Lå på sykehuset en stund med surstoff, intravinøst antibiotika og leger som fulgte med døgnet rundt. De sa etterpå at hadde jeg kommet et par dager senere så var de ikke sikker på om de hadde klart å redde meg så dette var alvorlig. Det tok måneder ettepå før jeg var nogenlunde tilbake til normalen og jeg måtte også måle leververdien lenge etterpå. For mange så blir det ikke så alvorlig men jeg fikk meg en skikelig trøkk og har stor respekt for dette. Så jeg vil råde deg til å bli fulgt nøye opp av en lege om du har fått denne diagnosen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2013 #4 Del Skrevet 26. april 2013 Enig med caroen over her. Jeg gikk seks uker og var så trøtt og sliten at jeg ikke maktet å hente posten engang. Og det var stort sett de symptomene jeg hadde. Legen hoppet i taket når prøven sa mycoplasma lungebetennelse.. Så ikke utsett det, kom deg avgårde og sjekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #5 Del Skrevet 27. april 2013 Jeg hadde dette i sommer. Var syk/forkjølet med hoste i en ukes tid. Hosten gikk ikke bort og jeg forsto ingenting.. Gikk i ca. 2 måneder med konstant hoste og var slakk før jeg gikk til legen igjen og tok prøver. Fikk en telefon et par dager senere av han, da fortalte han at jeg hadde fått det. Men mykoplasma er ikke den verste formen for lungebetennelse, jeg leste over alt at det er en av de svakeste, og at den går over av seg selv. Det samme sa legen min, men han ga meg medisiner bare for å få det bort raskere. Så jeg forstår ikke helt dere som har svart før meg her. Det er bare et kjapt google søk som skal til før det står at det er en sykdom som går over av seg selv. Anonym poster: f1c1baf77c04f92e423d3efa4d002f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solch Skrevet 27. april 2013 #6 Del Skrevet 27. april 2013 Hadde dette for 1 og et halvt år siden, og gikk vell syk i 2mnd. Ble først behandlet for vanlig lungebetennelse, men når antibiotikaen ikke funket, tok de noen nye prøver å de fant ut hva som feila meg. Ville dratt til legen å testa meg og hørt hva han sier. kan jo være vanlig lungebetennelse også. Jeg gikk ned rundt 6 kilo da jeg var syk, ikke noe gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå