Gå til innhold

Venninna mi kommer ikke over exen sin!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 13 år siden (i år 2000) ble en venninne sammen med en gutt. De var sammen i 3 mnd, da gjorde han det slutt. Etter dette har hun vært fullstendig knust. Og hun snakker om han HELE tida! Men jeg vil ikke være slem selv om jeg tenker "seriøst, get over it". Hun har ikke vært på så mye som en date etter dette bruddet. Men vet hun hadde en ONS i Hellas for noen år siden.

Nå begynner hun å få lyst på barn og det kjøret der, men hun er jo fullstendig aggressiv og avvisende til enhver stakkar som prøver seg på henne. Vet liksom ikke hva jeg skal si? Har dere noen tips?

Anonym poster: e08ec95367494ac545a8e9c0e6c80d5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minner meg litt om en jeg har snakket med i et par år. Det er ikke stort annet å gjøre enn å respektere at de ikke har plass til en ny person i livet på det området, men samtidig gi beskjed om at det finnes andre temaer å snakke om.

Barn blir verre, han jeg kjenner er ikke interessert i barn, så den problemstillingen er ikke tilstede der. Jeg er skeptisk til sæddonor på generell basis, men kanskje hun har en venn som er på utkikk etter noen å være forelder med, uten å være interessert i et forhold? Ikke det mest vanlige, men det skjer.

AnonymBruker
Skrevet

Men er det normalt å bli såå obsessed av en person? I 13 år? Hun kommer jo aldri til å få seg familie om hun fortsetter sånn.

Anonym poster: 46869e262511dfb91744f521967f8be1

Gjest molecules
Skrevet

Wow. 13 år er lang tid. Saken er at ikke alle kommer seg over personen de anser som dere store kjærlighet. Du må nok være krass med henne og fortelle henne sannheten: get over it.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Wow. 13 år er lang tid. Saken er at ikke alle kommer seg over personen de anser som dere store kjærlighet. Du må nok være krass med henne og fortelle henne sannheten: get over it.

Har prøvd å si det. Han har hatt flere samboere i denne tiden og nå tror jeg han har fått unge og. Min venninne har heller ikke hatt noen kontakt med han i løpet av disse årene. Uansett hvem hun møter så er det "Men sånn ville ikke Kristoffer gjort.." eller "Jeg skulle ønske jeg møtte en som Kristoffer.."

Ingen mann er bra nok. Er begrenset hva jeg kan gjøre liksom, men er slitsomt når hun hele tiden prater om han!

Gjest molecules
Skrevet

Har prøvd å si det. Han har hatt flere samboere i denne tiden og nå tror jeg han har fått unge og. Min venninne har heller ikke hatt noen kontakt med han i løpet av disse årene. Uansett hvem hun møter så er det "Men sånn ville ikke Kristoffer gjort.." eller "Jeg skulle ønske jeg møtte en som Kristoffer.."

Ingen mann er bra nok. Er begrenset hva jeg kan gjøre liksom, men er slitsomt når hun hele tiden prater om han!

Tror du det ville vært en bra idé om hun fikk møte på han et siste gang? At du ber exen hennes om å snakke med henne for å hjelpe henne å komme seg videre. Jeg tror hun trenger såkalt ''closure''

AnonymBruker
Skrevet

Tror du det ville vært en bra idé om hun fikk møte på han et siste gang? At du ber exen hennes om å snakke med henne for å hjelpe henne å komme seg videre. Jeg tror hun trenger såkalt ''closure''

Vet ikke helt.. De hadde jo en lang samtale da han dumpet henne, så han har ikke vært drittsekk mot henne eller noe sånn. Men han var hennes første og hun har angst for avvisning. Vi har sett han ute en gang, da syntes hun ikke han var kjekk som da han var 18 så virker ikke som hun er interessert i han sånn sett. Er kanskje at hun savner det som var?

Skrevet

Vel, men det er ikke ditt problem at hun ikke kan kommer over ham. Det er hennes.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, men det er ikke ditt problem at hun ikke kan kommer over ham. Det er hennes.

Jo, det blir mitt problem også når hun snakker om han hver eneste gang vi møtes. Blir seriøst gal snart! Er bestevenninna mi dette her. Jeg har foreslått nettdating, og at hun kan date andre gutter men nei, hun er ikke interessert.

Gjest molecules
Skrevet

Vet ikke helt.. De hadde jo en lang samtale da han dumpet henne, så han har ikke vært drittsekk mot henne eller noe sånn. Men han var hennes første og hun har angst for avvisning. Vi har sett han ute en gang, da syntes hun ikke han var kjekk som da han var 18 så virker ikke som hun er interessert i han sånn sett. Er kanskje at hun savner det som var?

Ja, men det var for 13 år siden. Hvis ikke hun vil høre på deg, er jo det eneste alternativet. Det kan være at hun vil ha han, bare fordi han ikke er tilgjengelig eller som du sa, at hun savner hvordan det var.

Skrevet

Så lenge hun trives med å være alene, så... Om det er Skybert eller Kristoffer hun sammenligner alle med spiller ingen rolle om det bare er en unnskyldning for ikke skaffe seg en kjæreste?

Skrevet

Jo, det blir mitt problem også når hun snakker om han hver eneste gang vi møtes. Blir seriøst gal snart! Er bestevenninna mi dette her. Jeg har foreslått nettdating, og at hun kan date andre gutter men nei, hun er ikke interessert.

Du sier bare:

Det at du ikke har kommet over den fyren er ditt problem, det er din virkelighet, ikke min. DU er den som MÅ håndtere dette.

Skrevet

Høres ut som venninna di trenger å snakke med en psykolog. Hun har kjørt seg helt fast i et tankemønster. Dette kan hun få hjelp til utenfra. Fra en/ei som ikke kjenner henne. Kanskje det er andre ting hun og sliter med.

Har ei venninne som har fått det mye bedre etter at hun begynte å snakke med psykolog. Før satt hun helt fast i gammelt tankemønster. Nå blomstrer hun!

Venninna di må ta tak i dette selv. Og enig nmed hun som sa at det ikke er ditt problem. Du må sette grenser for deg selv, ikke høre på henne til envher tid, når hun ikke tar imot noen råd fra deg! Sett ned foten, si at hun må ta tak i dette selv hvis hun vil ha endring i livet sitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...