Adhara Skrevet 25. april 2013 #1 Skrevet 25. april 2013 Og det er litt plagsomt Noen som har noen råd mot valper som blir så glade at de tisser når de hilser på folk? Kan jeg regne med at han vokser det av seg? Nå er han 7 måneder. Er litt forskjellig hvem han skvetter på, egentlig, så er litt vanskelig å forutse.
Chiqette Skrevet 25. april 2013 #2 Skrevet 25. april 2013 En god måte og trene vekk dette på, er og ikke ta, eller snakke til valpen før den er rolig. Hisser folk seg opp når dem hilser på valpen med babystemme og høy tone, ber man om at han skal tisse litt, slik er mange valper. Så, ikke hilse før valpen er rolig, og hils deretter på en ordentlig måte. La han lukte, og klø han litt, men ikke lag bananas og juleparty, det vil trigge han, og sikkert få han til og skvette. Mange valper er veldig følsomme på det, og hvor rolig du må være under hilsing er veldig individuelt. 2
Adhara Skrevet 25. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2013 Takk for tips, det skal jeg så absolutt prøve på. Er verre med alle gjestene vi får
pingeline Skrevet 26. april 2013 #4 Skrevet 26. april 2013 Hvis det er gjester du vet at kommer, så hjelper det å passe på at hunden nettopp har fått tømt blæra helt. Selv hvis den relativt nylig var på tur, ta den rett utenfor huset for å skvette 5 minutter før gjestene kommer. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #5 Skrevet 26. april 2013 Min gjørde også det det første leveåret det var i situasjoner der hun var veldig glad og spent. Valper harikke så god kontroll på blæren. ikke kjeft på hunden, da kan det bli verre. De vokser det av seg. Anonym poster: 8c78aa537f3b5988e7426c6819ffa142 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #6 Skrevet 26. april 2013 Vår vokste det av seg da hun var rundt to år. Hun var ille, altså: gledestisset omtrent bare jeg kom inn etter å ha vært i postkassa en tur Det ble bedre da vi begynte å totalt ignorere henne når vi kom inn døra. Ingen blikk, ingen stemme osv. Anonym poster: 041f60c3b17023c299a236633cc17036
Adhara Skrevet 26. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2013 Min gjørde også det det første leveåret det var i situasjoner der hun var veldig glad og spent. Valper harikke så god kontroll på blæren. ikke kjeft på hunden, da kan det bli verre. De vokser det av seg. Anonym poster: 8c78aa537f3b5988e7426c6819ffa142 Har aldri kjeftet på han for det, for jeg vet at han ikke kan kontrollere det enda
Adhara Skrevet 26. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 26. april 2013 Vår vokste det av seg da hun var rundt to år. Hun var ille, altså: gledestisset omtrent bare jeg kom inn etter å ha vært i postkassa en tur Det ble bedre da vi begynte å totalt ignorere henne når vi kom inn døra. Ingen blikk, ingen stemme osv. Anonym poster: 041f60c3b17023c299a236633cc17036 Oi, såpass :D Er glad det ikke er riktig så ille her.
Gjest Funky Punk Skrevet 26. april 2013 #9 Skrevet 26. april 2013 Den ene tispa jeg hadde gjorde dette. Jeg hang opp en lapp på døra om at vi trener hund og at ingen skal hilse på hunden før jeg sier det er greit. Hadde også en skål med godbiter ved døra. Så når besøkende kom inn så sa jeg at de bare skulle bli stående og overse hunden. Så fort hunden hadde roet seg så kunne de ta en godbit fra skålen og gi den til henne før de bare gikk rett videre inn mot stua. Hun lærte seg i løpet av bare noen dager at det lønte seg og sette seg ned og vente på godbiten 4
Adhara Skrevet 26. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 26. april 2013 Den ene tispa jeg hadde gjorde dette. Jeg hang opp en lapp på døra om at vi trener hund og at ingen skal hilse på hunden før jeg sier det er greit. Hadde også en skål med godbiter ved døra. Så når besøkende kom inn så sa jeg at de bare skulle bli stående og overse hunden. Så fort hunden hadde roet seg så kunne de ta en godbit fra skålen og gi den til henne før de bare gikk rett videre inn mot stua. Hun lærte seg i løpet av bare noen dager at det lønte seg og sette seg ned og vente på godbiten Genialt! Dette skal prøves ut! Takk for tips :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå