Gå til innhold

Kan jeg og hvor mye? Bostøtte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hey.

Jeg er en enslig mor som bor med familien min, og til sammen er vi 8 personer. Sønnen min har tatt deres dårlige oppførsel som kan være vanskelig til dags, pluss han er slit om nettene å for å sove. pågått i 2 snart. Han blir 2 snart.

Jeg lurer på hvor mye jeg kan jeg få hjelp med husleie hvis jeg finner meg en husleie og hva som er maks. Jeg finner ingen leiligheter som er til leie på 8000 eller under som er bra nok for meg og ett lite barn, de jeg finner vil ikke ha barn der. Ingen tar garanti (noe som går greit siden jeg får spart), men husleia derimot. Jeg er redd for å finne meg en leilighet til la oss si 12 000 - 13 000 per mnd og så når jeg søker om hjelp til husleia så får jeg avslags.

Får ca 14 000 kr pr mnd nå. Det er ikke nok til når jeg flytter ut, alle veit jo en liten unge har behov for ting og hvertfall nå som han skal begynne i barnehagen.

Vet dere noe om det?

Nav gir meg ingen klare svar, finner ingen svar på bostøtte bortsett fra "det kan hende du ikke får noe hjelp selv om renten er høy og du har lav inntekt". Jeg kan heller ikke søke FØR jeg har selve leia på meg.

Håper dere skjønner hva jeg prøver å si og at dere kan hjelpe meg. Jeg er desperat å komme meg vekk, lever i ett mareritt som har pågått i 1 og et halvt år nå.

Tusen takk

Anonym poster: 05bf35f222481402014109567ecd5b32

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bostøtten varierer etter hvor du bor, og er det deg og ett barn? Mener du at du mottar 14000 kr i måneden i inntekt?

Hvis det er i Oslo så vil du få 3443 for en leilighet til 12000 kr.

Endret av Kontormus
AnonymBruker
Skrevet

Du og et barn, men hva med de andre seks du bor med?

Anonym poster: c8c7256457897094362947b16ad308fc

AnonymBruker
Skrevet

Er du i jobb? Ungen i barnehage?

Anonym poster: 6d4a4da57dd42c064d04e186d9fc6f39

Skrevet

Er selv enslig mor med to små. Har du virkelig ikke mer enn 14000 i mnd å leve på?

Husk du stiller sterkere som enslig mor med tanke på bostøtte. så det har du nok krav på. Hvor mye avhenger veldig på hvor du bor å hvor mye inntekt du har å hvordan prisene på leiemarkedet ligger på i gjennomsnittet der du kommer fra.

Jeg har selv husleie på 9000 å får bostøtte på 2500. Der jeg bodde tidligere hadde jeg husleie på 7500 men fikk bostøtte på 3500. så det kan variere veldig. men du har iallefall krav på det slik jeg ser det.

Men som du sier selv du kan ikke søke om det før du har en leilighetskontrakt og vise til. Det du da kan gjøre inntil du har fått søkt er å søke om hjelp fra nav til husleie fram til du har fått godkjent søknaden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...