Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er det noe som vet.

Sett at man leverer en elendig masteroppgave, og får en skikkelig dårlig karakter. Kan man søke seg inn på nytt og skrive en ny ved en senere anledning?

Eller søke seg inn på master innen et fagfelt man er kvalifisert for basert på bachlorgraden, kanskje ved en annen institusjon eller i utland?

Og hva om man bare ikke leverer, og det ikke er mulig å få utsatt levering?

Anonym poster: fad6492967323960c0adc99409c5e5b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvfølgelig mulig å søke seg inn på en ny master ja.

Man har som regel også mulighet for å levere oppgaven for 2.gang, men da må man endre vesentlig på den og det er ikke sikkert man får veiledning (man har ikke krav på det).

Hvis du (og veileder) mener at oppgaven du har nå er elendig så bør du søke om utsettelse. Nå er jo dette litt forskjellig fra sted til sted, men min erfaring tilsier at det ikke er spesielt vanskelig å få en utsettelse. Studiestedet vil jo gjerne at studentene skal gjøre det bra

Anonym poster: ab4f9b9be2482ebe5ae7c2f4809fb909

Skrevet

Trur det er vanlig å kunne få ekstra tid på master, uten spesiell grunn. Tar 2-årig master over 4 år, sjølv om det egentlig er lagt opp som fulltidsstudie.

AnonymBruker
Skrevet

TS her,

jeg har ikke mulighet til å få utsettelse, var dum og brukte det på et tidspunkt der jeg nok burde søkt full permisjon. En vanskelig periode i livet mitt, men ikke noe som kan domumenteres og passer inn i sykemelding/spesialbehandlingsrettigheter. Så jeg tror det er over og ut for studieretten min ved dette universitetet i denne omgang. :(

Helst skulle jeg først og fremst funnet en jobb med utgangspunkt i at jeg har bachelor og gode karakterer fra første året på master (kun A og B), men det er hard kamp om beinet innen mitt fagfelt, og jeg hadde nok faktisk sett mindre "mistenkelig" ut om jeg hadde søkt jobb rett etter bachelor.

Så jeg leter vel egentlig etter håp om at det kan fikses ved en senere anledning selv om det går dårlig nå, så får jeg heller leve med en dårlig jobb en stund og heller ta studier ved siden av om litt.

Takk for svar!

Anonym poster: fad6492967323960c0adc99409c5e5b2

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bumper denne. Fikk en D på masteren og vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå :( 

Anonymkode: e5494...306

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...