Gå til innhold

HJELP! solarium!

Fremhevede innlegg

Gjest bamsemums
Skrevet

hei hei dere der ute!

Nå har jeg prøvd solarium...... merket lite etter 20minutter meg sol første gangen, solariumet er ikke så sterkt! Dagen etterpå tok jeg 15minutter til med soling, en anelse skill begynner å komme frem. Men jeg klør liksom litt rundt ogkring på kroppen, noen som kan svare på hvorfor??????? Kan ikke være soleksem, når jeg ikke er noe rød, annet enn litt rød på skulderbladene.......??????????? Hva slags krewm bør en smøre seg med da, siden det klør litt over alt?Kanskje det er fortiden huden ikke er vant til dette! Bør jeg vente lenge med å ta sol neste gang kanskje?

Jeg lurte også på en ting til, hvordan bli brun i sidene på kroppen, følte ikke at solen kom til der, ser iallefall ikke sånn ut :-?

Noen som har noen soltips, kom med de da folkens! :P

Videoannonse
Annonse
Gjest NoName_
Skrevet

Hehe.. du kan ikke regne med å bli god og sommerbrun etter et par ganger i solarium.. :-)

Selv om sola ikke er så sterk så vil den ta på kroppen likevel ..

Smør deg bare med en god fuktighetskrem etterpå så gjør nok det susen..

Husk å ha i bakhodet at du ikke skal sole deg mer en anbefalt. På solstudioer står det som regel en oversikt over hvor mange minutter til den og den hudtypen ..

Skrevet

Tror jeg ville latt huden hvile minst en dag etter solarium.

Smør deg med after sun eller vanlig bodylotion.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har vært plaget med det samme når jeg har tatt solarium. Det stakk og klødde over hele kroppen, men ikke noe utslett.

Jeg fikk beskjed om å være helt ren når jeg la meg i solariumet - ikke kremer, svette eller noe annet på kroppen, bare helt nydusjet. Det hjalp meg ihvertfall.

Gjest Virvel
Skrevet

20 minutter første gangen? Jeg synes det høres mye ut, jeg... Når jeg tar sol pleier jeg å begynne med 10 minutter, for så å øke med 1-2 minutter hver gang. Tar aldri mer enn 20, og aldri mer enn et par ganger i uken. Du blir ikke brun med én gang, vet du, det tar litt tid. :wink:

Skrevet

Man skal la huden hvile en dag før man tar solarium igjen. Dette er nok problemet ditt :)

Skrevet

Tror 30 min i solarium tilsvarer omtrent 4 timer i tropesol. Og det er nok ikke særlig bra for huden å ta det hver dag, det er jo ikke normal sol, men nesten bare av de farlige uvb stålene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Start med 15 min, og øk tiden etterhvert. Vent minst 2 døgn mellom vær soling. Når du har fått ønsket brunfarge, kan du bevare fargen med å sole deg ca 1 gang i uken.

Men å ta sol to dager på rad, er for hyppig, og den kløingen kan tyde på solbrendthet.

Det finnes kremer som er spesielt laget for solarium. Og på mange solarier er det automater hvor disse selges. Spør også på apoteket.

Men ikke overdriv solingen. Spesielt hvis du har lys hud.

Gjest jolene
Skrevet

Kan jo hende at kløingen i huden kan komme av økt blodsirkulasjon i kroppen da.. Man blir jo ganske varm av å ligge der! Uansett ikke noe farlig tror jeg.. Men la det gå en dag eller to mellom hver gang du tar sol.

En annen ting man må tenke på er at det er veldig stor forskjell på solarier. Har selv opplevd og blitt solbrent av å ligge 18 min i ett solarium mens jeg har ligget 40 min i andre og kun fått et lite skille.. Det kommer helt ann på kvaliteten og styrken på rør.. Derfor må man nesten bare prøve seg fram.. Selvfølgelig lurt og ta få minutter først for så og øke... Da oppnår du best resultat uten og brenne deg!

Skrevet

Jeg har hatt problem med soleksem i solarium. Men nå har jeg funnet ut at det er bare dårlige og gamle rør som gir meg eksem. Uansett: jeg blir ikke rød på noen måte, får bare nupper i huden som klør noe vanvittig.

Altså: det er godt mulig du har soleksem, selv uten rødhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...