Gå til innhold

Sjønt vandrende blad jeg vil vise frem til dere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er frøken Blad. Hun bor i et stort terrarium. Eggene jeg har fått i tillegg til denne sjarmerende nymfen, klekkes om to måneder eller noe sånt, og da får hun venner også.

post-67968-0-53853500-1366900129_thumb.j

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stilig, så ut som god plass og fint hjem hun bor i og =)

Anonym poster: 1350a1295ba0d7f67e874d9b4595cbcf

• Liker 4
Skrevet

Stilig, så ut som god plass og fint hjem hun bor i og =)

Tusen takk.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk.

Fortell litt om henne, da? Hva lever hun av, liker hun sollys, liker hun grønnsaker eller ja, hvordan lever hun?

Kan ingenting om slike skapninger, men det er interessant. =)

Skrevet

Fortell litt om henne, da? Hva lever hun av, liker hun sollys, liker hun grønnsaker eller ja, hvordan lever hun?

Kan ingenting om slike skapninger, men det er interessant. =)

Hun lever av roseblader og bringebærblader og bjørnebærblader. Hun liker ikke direkte sollys har jeg hørt. Hun liker å vibrere som et blad når man blåser forsiktig på henne. Det gjør hun for å kamuflere seg som et blad i vinden. Hun skifter ham etterhvert som hun vokser. Hun er så sjønn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun lever av roseblader og bringebærblader og bjørnebærblader. Hun liker ikke direkte sollys har jeg hørt. Hun liker å vibrere som et blad når man blåser forsiktig på henne. Det gjør hun for å kamuflere seg som et blad i vinden. Hun skifter ham etterhvert som hun vokser. Hun er så sjønn.

Så søtt =) Hvordan mater du henne om vinteren da, eller har du blader på lur fra sommeren? Når jeg hadde gnagere så brukte jeg å fryse ned gress til de som jeg tinte opp, så spiste de det.

Skrevet

Så søtt =) Hvordan mater du henne om vinteren da, eller har du blader på lur fra sommeren? Når jeg hadde gnagere så brukte jeg å fryse ned gress til de som jeg tinte opp, så spiste de det.

Jeg kjøper roser til henne på plantasjen om vinteren. Om jeg fryser ned blader så tørker bladene altfor fort ut og da spises de ikke.

Skrevet

Godt å se at hun kom fram i god behold (jeg husker du var litt nervøs fordi det tok så lang tid). Litt pirk: Det staves "skjønn".

Skrevet

Så søt hun er! Har hun fått navn? :P

Skrevet

Så søt hun er! Har hun fått navn? :P

Hun heter frøken Blad. Når hun får unger, skal jeg kalle hele gjengen for familien Blad.

• Liker 5
Skrevet

Smart!

Jeg kan ikke noe om sånt, men er det vanskelig å se forskjell på dem?

Skrevet

Grønn&Skjønn :-)

• Liker 2
Skrevet

Smart!

Jeg kan ikke noe om sånt, men er det vanskelig å se forskjell på dem?

Nei. Hannen er tynnere og hunnen er bredere.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hannen er tynnere og hunnen er bredere.

Hvor lenge har du drevet med pinnedyr? Hva var det som gjorde at du begynte med det? Er det moro (synes du)? Finnes det andre dyr du interesserer deg for?

Fine dyr :)

Anonym poster: 415646d8f28835ab520ab99afb587841

Skrevet

Hvor lenge har du drevet med pinnedyr? Hva var det som gjorde at du begynte med det? Er det moro (synes du)? Finnes det andre dyr du interesserer deg for?

Fine dyr :)

Anonym poster: 415646d8f28835ab520ab99afb587841

Jeg har drevet med pinnedyr i 3 år. Jeg begynte med det fordi de var så skjønne. Jeg syns det er gøy. Det er ikke andre dyr jeg interesserer meg for.

• Liker 2
Skrevet

For et fascinerende vesen! :)

Skrevet

Så fin hun er! :)

Formerer ikke pinnedyr seg ganske fort? Hvor mange har du?

Og har du pinnedyr og frøken blad sammen?

Skrevet

Så fin hun er! :)

Formerer ikke pinnedyr seg ganske fort? Hvor mange har du?

Og har du pinnedyr og frøken blad sammen?

Jeg har omtrent 30 pinnedyr. Pinnedyrene er i et terrarium mens frøken Blad har eget terrarium. De formerer seg ganske fort, iallfall pinnedyrene.:)

Skrevet

Hvor lenge lever de? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...