Gå til innhold

Pasta-tips som også unger spiser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av denne spagetti og kjøttsaus med tomatsmak-varianten. Trenger oppskrift til en med kanskje ostesaus eller fløtesaus eller noe i den dur.

Denne uken skal jeg bare bruke det man har tilgjengelig i huset (et desperat spareforsøk til storhandlere), men det er ganske mye av ingredienser likevel. Har alle basisvarer av mel og melk og egg osv osv, og grønnsaker, samt hermetikk og krydder.

Eneste kravet jeg har er at det blir brukt kjøttdeig og pasta.

Forslag? =)

Anonym poster: a576e3b6c3f96725324e86c6cd1c700c

AnonymBruker
Skrevet

Gratinert makaroni i form med kjøtt og ostesaus?

Anonym poster: d9de9c88c4475ac5fa800631027d75be

Skrevet

du kan jo lage en egen vri på lasagna.? Må ikke ha pastaplater ,men du kan bruke litt av hvert

Gjest winston
Skrevet

Hvorfor må du bruke kjøttdeig?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan du lage hvitsaus? Lag det og smak til med permesan, kanskje norvegia, og salt og pepper. Da har du en god og hjemmelaget ostesaus!

Anonym poster: 748caa0cdbe2b677edad07c2ec959365

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av denne spagetti og kjøttsaus med tomatsmak-varianten. Trenger oppskrift til en med kanskje ostesaus eller fløtesaus eller noe i den dur.

Denne uken skal jeg bare bruke det man har tilgjengelig i huset (et desperat spareforsøk til storhandlere), men det er ganske mye av ingredienser likevel. Har alle basisvarer av mel og melk og egg osv osv, og grønnsaker, samt hermetikk og krydder.

Eneste kravet jeg har er at det blir brukt kjøttdeig og pasta.

Forslag? =)

Anonym poster: a576e3b6c3f96725324e86c6cd1c700c

Jeg liker pasta med bare olivenolje, basilikum, tomat og parmesan på. Små unger liker jo ofte slike rene smaker - når de er litt større skal det være kjøtt til alt ofte, så det spørs litt alder (og kresenhet) på ungene.

Men om du ha med kjøttdeig ville jeg gått for enten lasagne eller pasta bolognese (som er virkelig godt om en lager det rett!).

Anonym poster: 82a647bddf2574fb471e3be01dd80923

Skrevet

Pasta carbonara? Bacon og ostesaus :-)

• Liker 1
Skrevet

Spanske kjøttboller, med pasta i en eller annen form +i saus laget av soltørket tomat og olivenolje med litt oliven i, er kjempegodt med små baconbiter oppå det hele.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker pasta med bare olivenolje, basilikum, tomat og parmesan på. Små unger liker jo ofte slike rene smaker - når de er litt større skal det være kjøtt til alt ofte, så det spørs litt alder (og kresenhet) på ungene.

Men om du ha med kjøttdeig ville jeg gått for enten lasagne eller pasta bolognese (som er virkelig godt om en lager det rett!).

Anonym poster: 82a647bddf2574fb471e3be01dd80923

Vil du dele oppskriften? :)

Anonym poster: 8cf7f15fd2c37e8e08924a581c15a25e

Skrevet

Ostesaus er jo veldig enkelt da. Lag hvit saus, ha i revet ost (parmesan eller mozarella, f.eks) og smak til med hvitløk, pepper, basilikum og salt. Ha i bacon, skinke e.l. Godt med tagliatelle.

Pasta alfredo er også godt og veldig enkelt.

Skrevet

Hva med lasagna, også kutter du opp grønnsaker i bittesmå biter og blander med kjøttdeigen? Så blir den litt sunnere også. Selv om jeg egentlig ikke er helt for å lage "barnevennlig" mat.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pasta carbonara? Bacon og ostesaus :-)

Bacon og eggesaus.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres sikkert uvant ut, men min far pleide noen ganger lage brunsaus fra bunnen av, sammen med kjøttdeig, gjerne hele fedd hvitløk, løk, paprika og pasta og en liten salat. Ikke så verst, jeg synes det er godt selv i dag. Med tyttebær om du vil.

Du kan også lage en viltsaus hvis du har fond. Like uvanlig, men godt.

Anonym poster: 7ee61f5faf3d6446682cbac4d7a773f9

AnonymBruker
Skrevet

Bacon og eggesaus.

:hjerte:

Anonym poster: 4622195795eb66d1fea5ecfb7779bb72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...