Gå til innhold

Slutter på SFO -hva med søskenkranglingen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til neste år slutter sønnen vår med SFO, da er ordningen slutt. Vår andre sønn er bare et år eldre, og de krangler så busta fyker noen ganger. Ikke uvanlig at de sloss. Jeg sitter og bekymrer meg på hvordan dette skal gå, når de må være under samme tak alene etter skoletid, fra neste år. Eldstemann kan bli redd lillebroren, men det er ofte storebroren som begynner knuffingen. Noen ganger storebroren. Får helt vondt i magen av å tenke på dette, vi kan da ikke bare slutte og jobbe heller! Vi har bare ikke mulighet til å være hjemme hver dag kl. 13.30. Oftest går det bra, men disse sloss- kampene kan være voldsomme, spesialt hvis storebror har fått tirret lillebroren. Vet det går an å søke om forlenget SFO, men er lei dette, da ingen av vennene hans vil være der, og de begge klarer seg svært godt hjemme, men helst hver for seg. Har du noen råd, eller har vært i en lignende situasjon?

Anonym poster: 2f02c99300d3f58eedb8831973be4912

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk tiden du har på deg på å lære dem at de ikke får lov å slåss?

Anonym poster: 673222b22deec4b6876a1d94a0f563c3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er lettere å være enig når man er alene uten foreldre, slik var det ihvertfall hjemme hos oss.

Anonym poster: e44d7bc3555ae96766a8378a068b575f

• Liker 1
Skrevet

Innfør saftig konsekvens for slossing nå, så er det innarbeidet til du trenger det. Så får du plukket av storebror terginga og lillebror slossinga.

AnonymBruker
Skrevet

Til neste år slutter sønnen vår med SFO, da er ordningen slutt. Vår andre sønn er bare et år eldre, og de krangler så busta fyker noen ganger. Ikke uvanlig at de sloss. Jeg sitter og bekymrer meg på hvordan dette skal gå, når de må være under samme tak alene etter skoletid, fra neste år. Eldstemann kan bli redd lillebroren, men det er ofte storebroren som begynner knuffingen. Noen ganger storebroren. Får helt vondt i magen av å tenke på dette, vi kan da ikke bare slutte og jobbe heller! Vi har bare ikke mulighet til å være hjemme hver dag kl. 13.30. Oftest går det bra, men disse sloss- kampene kan være voldsomme, spesialt hvis storebror har fått tirret lillebroren. Vet det går an å søke om forlenget SFO, men er lei dette, da ingen av vennene hans vil være der, og de begge klarer seg svært godt hjemme, men helst hver for seg. Har du noen råd, eller har vært i en lignende situasjon?

Anonym poster: 2f02c99300d3f58eedb8831973be4912

Har du funnet ut hvorfor de slåss? Konkurrerer de om deres oppmerksomhet eller noe sånt? Eller er de bare veldig aktive unger som fort kjeder seg?

Anonym poster: 7eec3cb1d7201032f21cf5f0ca291e75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...